سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24267
|
08:26 - 1395/09/22
نسخه چاپی

ورزش سیروان را غیرت ورزشکاران می‌چرخاند؛

شهرستانی که حتی زمین چمن فوتبال ندارد

شهرستانی که حتی زمین چمن فوتبال ندارد
همه توانایی و استعدادهای ورزشی در شهرستان محروم سیروان به لطف غیرت و تعصب جوانان این خطه بارور شده‌ است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، شهرستان سیروان، یکی از شهرستانی نخبه‌ پرور در زمینه ورزش‌ در سطوح حرفه‌ای است. جوانان و نوجوانان بسیاری طی سالیان مختلف مقام‌های برتر مسابقات ورزشی استانی، کشوری و حتی جهانی را از آن خود کرده‌اند.

در حال حاضر 2 نفر از ورزشکاران سیروانی در تیم‌های ملی حضور دارند که نشان از وجود ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه‌های مختلف ورزشی است. رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، کاراته و بوکس از جمله رشته‌های پرطرفدار در بین جوانان و نوجوانان این دیار محسوب می‌شوند.

امکانات ورزشی سیروان با تعداد علاقمندان به ورزش همخوانی ندارد!

آنچه امروز به عنوان سدی در برابر پیشرفت جوانان علاقمند به ورزش در سیروان شناخته شده، کمبود امکانات ورزشی در رشته‌های مختلف است. این شهرستان از جمله مناطق محروم ایلام به لحاظ زیرساخت‌های ورزشی است به گونه‌ای که فضای مورد نیاز برای ورزشکاران با کثرت تعداد علاقمندان به ورزش در این شهرستان همخوانی ندارد.

شهرستان سیروان با جمعیتی بیش از 17 هزار نفر، تنها دارای سه سالن ورزشی است که آن هم دو سالن آن متعلق به آموزش و پرورش است. سالن‌هایی که برای تماشاگران هیچ جایگاهی ندارد و برای تیم‌های ورزشی نیز رختکن و سایر ملزومات یک سالن را دارا نیست، تعداد محدود زمین فوتبال های موجود در روستاها نیز خاکی بوده و از کیفیت بسیار بدی برخوردار هستند.

خیل عظیم و مشتاق ورزش از یک‌ طرف و نگاهی گذرا به جنگ نرم و هجمه زیاد دشمن در این مناطق در این سال‌ها می‌طلبید تا مسئولان استانی فراتر از این نگاه کنند و بی‌خیال نسبت به این گنج‌های ناب نباشند.

هیت فوتبال سیروان امسال با یک تیم در مسابقات استان شرکت کرده و آن تیم نیز با دعا و صلوات به بازی‌ها دوستانه فرستاده می‌شد و نتیجه بازی‌ها بر اساس تعصب و غیرت بازیکنان رقم می‌خورد در غیر این صورت هزینه‌های اضافی بر دوش خود بازیکنان بوده است.

ورزش سیروان را غیرت ورزشکاران می‌چرخاند

این همه توانایی و استعداد به لطف غیرت و تعصب جوانان این خطه بارور شده‌اند و باید پرسید برای این اقتدار، اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام چه کمکی کرده است.

حال باید از مدیر ورزش استان بپرسیم که سیروان و ورزش آن را چه قدر می‌شناسد، آیا مدیری که تاکنون یک‌بار دعوت ورزشکاران را تقبل نکرده و در شهرستان حضور نیافته است، چگونه درد این ورزشکاران را می‌داند.

جوانان این منطقه با جوانان سایر شهرستان های استان در چه چیزی تفاوت دارند در حالی که می‌توان به جرأت گفت، ورزشکاران سیروانی در بعضی از رشته ها حرف اول استان را می‌زنند.

آیا سالن‌های متعدد ورزشی که در سایر شهرستان های استان افتتاح می‌شوند، سهم بچه‌های محروم سیروان نبود، اینجا کاراته کاهای دارد که در سطح استان به کمتر از اولی و دومی قناعت نکردند اما دریغ از یک تشک مناسب و سالن مجهز.

شهرستانی که زمین فوتبال ندارد

جلیل منفرد، یکی از علاقمندان به ورزش فوتبال در گفتگو با خبرنگارما می‌گوید: شهرستان سیروان زمین چمن فوتبال ندارد و زمین خاکی دارد و متاسفانه هنوز هیچ اقدامی برای احداث یک زمین فوتبال استاندارد در این شهرستان صورت نگرفته است.

این فرد با انتقاد از عدم توجه به نیاز جوانان علاقمند به فوتبال، می‌گوید: اگر شما نگاهی به تعداد جوانانی که برای بازی فوتبال حضور پیدا می کنند بیاندازید، می‌بینید که زمین خاکی در شان این علاقه مندان نیست و لازم است تا مسئولان و متولیان فکری به حال احداث یک زمین چمن فوتبال در این شهرستان بکنند.

منفرد عنوان کرد: امسال تیم فوتبال کشاورز سیروان را راه اندازی کرده ایم ولی متاسفانه حتی یک زمین فوتبال برای تمرین نداریم و به اجبار از یک زمین خاکی که آنهم پر از خار و خاشاک و سنگ ریزه است، استفاده می کنیم.

مشقت در زمین فوتبال خاکی

گاه‌گاهی برای تماشای بازی‌های فوتبال به زمین خاکی سر می‌زنم و از نزدیک می‌بینم با چه مشقتی در زمین فوتبال خاکی تلاش می‌کنند.

برایم جای سئوال است، چرا سرمایه‌های مملکت را به پای بازیکنانی هدر می‌دهیم که در کلان‌شهرها از بهترین رانت‌ها استفاده می‌کنند و اینجا تیم‌ها هزینه سفر به شهر همسایه را ندارند، آنها برای پول و اینها برای غیرت بازی می‌کنند.

ورزش با اعتیاد چگونه مقابله می‌کند

احمد نجفی نیا یکی از فوتبالیست‌ها ی تیم کشاورز سیروان در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین اظهار کرد: تنها دلخوشی ما برای نجات از دام اعتیاد ورزش است که با این هزینه‌ها این دلخوشی را برای خیلی‌ها مأیوس کننده، کرده است.

وی افزود: ورزش سیروان نیاز به حمایت بیشتری دارد ما نمی‌خواهیم مانند تیم‌های پایتخت قرارداد ببندیم، اما یک زمین چمن مناسب حق ما است.

ورزش بانوان که دیگر نمی‌شود، حرفی از آن زد اگر بگویم بی‌خیال از کنار آن رد می‌شویم من هم گرفتار عقوبت نگاه‌های معصومانه دختران پاک این دیار می‌شوم.

یکی از بانوان سیروانی به خبرنگار ما گفت: تاکنون برای ورزش بانوان هیچ کاری انجام نشده و این سبب شده است تا اوقات فراغت ما و بسیاری دیگر از زنان پای تلویزیون و برنامه‌های خسته کننده هدر برود.

وی افزود: نبود امکانات ورزشی و سرگرمی سبب ترویج استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای شده است که در حال حاضر این شبکه‌ها هم خوب می‌دانند چگونه از این فرصت‌ها و سوء‌مدیریت‌ها استفاده کنند.

ورزش و جوانان را دریابیم

رهبر معظم انقلاب که خود به صورت مرتب و مستمر ورزش می‌کنند، همواره آحاد جامعه را به ورزش تشویق کرده اند. ایشان در توصیه‌ای مهم، جوانان را به تحصیل، تهذیب و ورزش فراخوانده‌اند. مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که ورزش برای جوانان، لازم و برای بزرگسالان، واجب است که همین دو مطلب نشان از اهمیت بالای ورزش در بین اقشار مختلف جامعه است.

با توجه به اهمیت و جایگاه ورزش و نیز کمبود امکانات شهرستان سیروان در زمینه زیرساخت‌های ورزشی، انتظار می‌رود تا وضعیت ورزش سیروان توسط مسئولان و متولیان امر ارزیابی و تصمیمات درخور شأن جوانان این دیار اتخاذ گردد. تصمیماتی که در مدت‌زمان مشخص‌شده، به ثمر بنشینند و علاقمندان به ورزش شاهد اجرایی شدن این تصمیمات باشند.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد