سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24240
|
08:48 - 1395/09/21
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد:

درگیری فیزیکی پارکبان ها و شهروندان ایلامی/"طرح پارکبان" جوابگوی شهر ایلام نیست

درگیری فیزیکی پارکبان ها و شهروندان ایلامی/"طرح پارکبان" جوابگوی شهر ایلام نیست
مشکلات شهروندان با اجرای طرح پارکبان در ایلام تمامی ندارد و این روزها درگیری فیزیکی پارکبان ها و شهروندان به اوج خود رسیده است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار در روزهای گذشته اقدام به انتشار مطلبی تحت عنوان "خیابان هایی که ظرفیت اجرای کارت پارک را ندارند" کرد که در ان به بیان مسائل و مشکلات شهروندان با طرح پارکبان ها پرداخته بود.

 این روزها اگر سری به خیابان های شهر ایلام زده باشید، تابلوهای نارنجی – سفید رنگی را خواهید دید که بر روی آنها عبارت "به استثنای دارندگان کارت پارک" نوشته شده است.

میزان این تابلوها در شهر ایلام طی هفته های گذشته بیشتر شده و در برخی خیابان های شهر ایلام به تازگی از این تابلوها در آن مکان ها نصب شده است.

در واقع در اصطلاح عامیانه اگر شخصی بخواهد خودروی خود را در این نقاط از سطح شهرپارک کند، باید قبض پارگبان را پرداخت کند.

اما این وضعیت و وجود تابلوهایی در برخی خیابان های شهر ایلام که به تازگی نصب شده اند باعث شده تا برخی از شهروندان ایلامی نسبت به این موضوع گلایه داشته باشند.

مأموران پارکبان رایگان بودن نیم ساعت اول پارک خودروها را به مردم اطلاع دهند

"محمد ناصری"، از اهالی شهرستان دره شهر که به مرکز استان سفر کرده بود در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: در همان ابتدای پارک ماشین مبلغ هزار تومان هزینه جهت پارک توسط پارکبان اخذ شد و این در حالی بود که به مامور پارکیان اطلاع داده بودم که به مدت 10 دقیقه در محل بیشتر پارک نخواهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از موضوع رایگان بودن نیم ساعت اول پارک در محدوده پارکبان اطلاعی نداشتم افزود:این وظیفه شخص پارکبان و افراد مسئول است که به مردم اطلاع دهند.

بی تفاوتی پارکبان ها در قبال پارک های دوبل

احمد فرخی، از اساتید دانشگاه نیز در این خصوص گفت: مبلغ 500 تومان همان ابتدا از بنده دریافت شد و  این در حالی بوده که تنها برای مدت پنج دقیه این خودروی خود را پارک کرده بود. 

وی با بیان اینکه اطلاعی درباره رایگان بودن نیم ساعت اول پارک نداشتم افزود: شهرداری یا مسئولانی که عوارض را در یافت می کنند باید در محدوده پارکبان با نصب تابلوهایی در این باره اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

فرخی ادامه داد: در محدوده پارکبان ماشین هایی هستند که به صورت دوبل پارک میکنند و مسئول پارکبان در قبال آن هیچگونه واکنشی نشان نمی دهد.

طرح پارکبان ها جوابگوی شهر ایلام نیست

جعفر خلیلوند، از دیگر شهروندان ایلامی نیز گفت: در واقع زمان پارک هایی که صورت می گیرد کمتر از نیم ساعت است به طور مثال در محدوده چهار راه سعدی یا بلوار سیدالشهداء که بیمارستانها و پزشکان شهر ایلام در انجا مستقر و رفت وآمد مردم بیشتر است شهروندان مجبور هستند مدت ده دقیقه کمتر یا بیشتر توقف کنند که متاسفانه برای آن دقایق کوتاه نیز پول پارک از آنها دریافت میشود.

این شهروند ایلامی اظهار کرد: متاسفانه از موضوع رایگان بودن نیم ساعت اول طرح پارکبان آگاهی نداشتم چون هیچگونه اطلاع رسانی یا تبلیغاتی در این راستا صورت نگرفته است.

خلیلوند تأکید کرد: ایلام شهر کوچکی است و این طرح نمی تواند در بیشتر مکانها پاسخگوی جمعیت باشد و گاهی نیز خود باعث ترافیک میشود.

درگیری فیزیکی پارکبان ها و شهروندان

اما مشکلات شهروندان با اجرای طرح پارکبان در ایلام تمامی ندارد و این موضوع به اینجا ختم نمی شود، این روزها درگیری فیزیکی پارکبان ها و شهروندان به اوج خود رسیده که زیبنده نیست.

در واقع اگر برای رفع این مشکل چاره اندیشی صورت نگیرد در روزهای آینده باید شاهد مشکلات بیشتر نیز بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد