سرویس: اجتماعی
کد خبر: 24179
|
15:09 - 1395/09/17
نسخه چاپی

رئیس سازمان بسیج اساتید:

آمریکا هماوردی بزرگتر از ایران ندارد/ لزوم عذرخواهی دولت از مردم در برجام

آمریکا هماوردی بزرگتر از ایران ندارد/ لزوم عذرخواهی دولت از مردم در برجام
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بعد از تصویب تحریم های 10 ساله توسط آمریکا، رئیس جمهور بعنوان یک حقوقدان و روحانی باید از رهبری و ملت ایران عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در مجمع عمومی بسیج استان ایلام گفت: انقلاب اسلامی سه هدف اصلی از تشکیل داشته ، اول اینکه تبیدل به یک قدرت بین المللی ، دوم تشکیل یک تمدن اسلامی و سوم تشکیل قطب قدرت از کشورهای آزادیخواه و ضدسلطه در نظام جهانی است.

وی باشاره به اینکه هیچ قدرتی در جهان بدون یک قدرت محوری تشکیل نشده اظهار کرد: هیچ قدرت محوری بدون استقرار یک تمدن قدرت آن امتداد پیدا نکرده و در جهان اسلام سه ملت تمدن ساز بوده که شامل ملت مصر ، بین النهرین و ایران می باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور عنوان داشت که در جهان حاضر کسی از مصر و بین النهرین یا همان عراق با توجه به مشکلات پیش رو انتظار تمدن ساز بودن نداشته و تنها ملت تمدن ساز در منطقه ایران است.

صلاحی افزود: ملت ها و دولت های جهان نیز این موضوع رو فهمیداند و امریکا بعنوان یکی از سردمداران قدرت جهان نیز میداند در جهان همارودی بزرگتر از ایران ندارد و این را در 66 بار تکرار نام ایران در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری مشهود بود.

وی علت این بزرگی انقلاب ایران وجود امام و رهبری به همراهی مردم انقلابی دانست و ادامه داد: ملت ایران در برابر مستکبران هیچوقت سر خم نکرده اند و در حال حاضر به برکت اسلام سرآمد دنیا هستیم.

این استاد دانشگاه در ادامه به دشمنی های آمریکا با ایران اشاره و تصریح کرد: آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ایران هیچوقت سکوت نکرده و برای از میان بردن این قدرت دست به هراقدامی زده و در مهمترین ان و با هدف تشکیل خاورمیانه بزرگ با تبدیل عراق و سوریه به کشورهای کوچک بدنبال قطع بازوان ایران در منظقه بوده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: اما قدرت ایران تا جایی پیش رفته که در سال 2010 آمریکا مستأصل از اقدامات خود و بدون موفقیتی نیروهای خود را از عراق خارج کرد و در موضوع سوریه نیز با حمایت قاطع ایران از این کشور جرأت پیدا کردن نظامیان خود را نداشت.

صلاحی تمام این قهرمانی ها و عظمت ایران اسلامی را تنها در تبعیت از رهبری دانست که تبعیت از آنرا در سایر کشورها نیز بخوبی می توان دید.

وی تنها برگ آمریکا در برابر ایران را تحریم ها عنوان و بیان داشت: آمریکا با شکست گزینه نظامی در برابر ایران دست به تشدید تحریم های ظالمانه زد تا جایی که دولت تدبیر و امید با یک بازی سیاسی به مذکرات با امریکایی رفت که دشمنیش برای ایران اسلامی مشخص بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در گریزی به مذکرات عنوان داشت: دولت با این تفکر که کلید حل همه مشکلات در مذاکره با آمریکا بوده قدم در راهی پوچ و واهی گذاشت و جواب این برجام را با همه امتیازاتی که به این کشور ظالم دادند در همین هفته اخیر و تصویب مجدد تحریم ها گرفتند.

صلاحی تأکید کرد: ایران راهبردی ترین کشور دنیا بوده و قصد بین المللی شدن را داشته اما دولت یازدهم به اشتباه این بین المللی شدن را در مذاکره دانسته تا جایی که 23 تیرماه (تصویب برجام) را بعنوان روز گفتگو با جهان نامگذاری کرده است.

وی در پایان با عنوان اینکه در برجام با همه تلاش ها انحرافاتی نیز صورت گرفت اظهار داشت: امید است بعد از تصویب تحریم های 10 ساله توسط آمریکا، رئیس جمهور بعنوان یک حقوقدان و روحانی که انتظاری نمی رفت پای قراردای استعماری را امضاء کند از پیشگاه رهبری و ملت بزرگ ایران شجاعانه عذرخواهی کند.

 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد