سرویس: سیاسی
کد خبر: 24175
|
10:08 - 1395/09/17
نسخه چاپی

گزارشی از چرایی لزوم استیضاح وزیر مسکن و راه در خانه ملت؛

آخوندی در پیشگاه مجلس/ از مزخرف خواندن مسکن مهر تا عدم عذرخواهی در ماجرای برخورد 2 قطار

آخوندی در پیشگاه مجلس/ از مزخرف خواندن مسکن مهر تا عدم عذرخواهی در ماجرای برخورد 2 قطار
عباس آخوندی و ماجرای مزخرف خواندن طرح مسکن مهر و واکنش بیمه ای وی نسبت به کشته شدگان حادثه برخورد دو قطار در سمنان باعث شده است که مردم با ادبیات این وزیر راه و شهرسازی بیشتر آشنا شوند و ضعف مدیریتی این وزیر سرانجام باعث شد که نمایندگان مجلس به استیضاح وی رای دهند.

به گزارشايلام بيدار، در دولت تدبیر و امید موضوع مسکن مهر به یکی از دغدغه های مهم مردم تبدیل شده است و به قول گفتنی گرفتاری‌های متقاضیان مسکن مهر در دولت حسن روحانی تمامی ندارد. وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم و در رأس آن عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طی سه سال اخیر بارها و بارها مسکن مهر را مورد شدیدترین انتقادات قرار داده و از بیان آن چیزی که به ذهنشان خطور می‌کند درباره این طرح ابایی نداشته‌اند. در آخرین نمونه،آخوندی در صحن علنی مجلس گفته که طرح مسکن مهر فاجعه‌آمیز بوده است.عباس آخوندی و مدیرانش در این وزارتخانه در سالهای اخیر به جای تسریع در تکمیل کردن این طرح بزرگ مسکنی،مدام در رسانه ها در خصوص این طرح غر می‌زنند و با القابی مانند مزخرف و اقتصاد برانداز از آن یاد می کنند و یا صراحتا اعلام کردند که مسکن مهر همه را گرفتار خود کرده است.

عدم همکاری لازم وزیر راه و شهرسازی در جهت تحویل دادن مسکن مهر به مردم از یک طرف، حادثه برخورد دو قطار در سمنان در روز جمعه (۵ آذر) در منطقه هفت‌خوان سمنان که موجب درگذشت ۴۵ نفر از هموطنانمان شد نیز نیز جزو ضعف مدیریت این وزیر محسوب می شود.
صدها کشته و زخمی، ایران عزیز را داغدار کرد و مسافران آنقدر سوخته بودند، که جنازه‌هایشان قابل شناسایی نبود و به ناچار آن‌ها را برای آزمایش DNA به پزشکی قانونی فرستادند. حادثه ساعت ۷:۴۷ صبح اتفاق افتاد. اما تا ظهر روز حادثه خبری از وزیر راه و شهرسازی نبود.

جالب است بدانید که در هیاهوی غربت مسافران و بی کفایتی مسوولان امر، آقای خباز استاندار سمنان از این‌که «ریل‌های مسیر آسیب ندیدند» ابراز خرسندی کرد! و مایه شرمساری بیشتر آنجا بود که وزیر مربوطه گفت: نگران نیستیم؛ مسافران همگی بیمه بودند.

شاید نقطه عطف ابراز بی کفایتی های آخوندی مزخرف خواندن طرح مسکن مهر باشد؛ نداشتن برنامه در حوزه مسکن و ناتوانی در ساماندهی بازار مسکن و عدم رسیدگی به طرح مسکن مهر، افزایش سوانح ریلی، عدم پاسخگویی مناسب نسبت به سوانح ریلی و جاده ای مخصوصا کشته شدگان حادثه اتوبوس حامل سربازان، عدم توجه به تعطیلی پروژه‌های راه‌سازی، بی توجهی به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، افزایش مکرر قیمت بلیط ها و توجه به پروژه تبلیغاتی خرید هواپیما به جای تقویت مسیر های ریلی و جاده ای بخش بزرگی از کارنامه آقای آخوندی است. وزیری که سودای خرید هواپیماهایی را در سر دارد که برای بخش عظیمی از مردم قابل استفاده نیست.

پر واضح است که بی‌برنامگی در مدیریت وزارت راه و “شهرسازی” مایه “شرمساری” است؛ از این رو پیشنهاد می کنیم در صورت ادامه تصدی عباس آخوندی در این وزارتخانه، نام وزیر راه و شهرسازی به وزیر راه و شرمساری تغییر یابد.

مزخرف خواندن مسکن مهر از سوی وزیرراه و شهرسازی جای تعجب دارد
علیرضا ابراهیمی نماینده مجلس دهم با بیان اینکه اگر دولت یازدهم و وزیر راه و شهرسازی بپذیرد که مسکن مهر،طرح نظام است نه دولت دهم، همه مشکلات حل می شود،گفت: برنامه های هر دولتی که انجام می شود و مصوب می کند به حساب نظام و برنامه نظام بگذاریم و برنامه یک فرد و افراد خاصی نیست. اگر دولت یازدهم بپذیرد مسکن مهر طرح نظام است نه دولت گذشته، آن را اجرایی می کند و مزخرف دانستن مسکن مهر از سوی دولت،جای تعجب دارد.
وی تاکید کرد:دولت یازدهم باید مسیر دولت قبلی در مسکن مهر را طی می کرد و تا جایی که امکان دارد مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند از جمله متقاضیان مسکن مهر را نجات می داد.
عضو کمیسیون فرهنگی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا در مجلس دهم دغدغه ای برای مسکن و اشتغال جوانان وجود دارد اذعان داشت: مجلس دهم عزم جدی دارد تا بتواند چالش های معیشتی مردم از قبیل اشتغال و مسکن را برطرف کند.
ابراهیمی در خاتمه اذعان داشت: مجلس دهم اولویت خاص به مسکن برای افرادی که شرایط خانه دار شدن را ندارند در نظر گرفته است تا هر چه بیشتر بتواند خدماتی را برای افراد بی بضاعت فراهم کند.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب