سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24174
|
10:06 - 1395/09/17
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

نقدی بر سخنان احسان شریعتی در دانشگاه ایلام

نقدی بر سخنان احسان شریعتی در دانشگاه ایلام
اگر انقلابی را مشاهده نمی کنید پس انقلاب های مردمی و "بیداری اسلامی" در کشورهایی همچون مصر، یمن، لیبی، بحرین و تونس، نشأت گرفته از کدام نظام در دنیا جز انقلاب اسلامی ایران است؟

گروه سیاسی ایلام بیدار::مراسم های روز 16 آذر امسال نیز همچون سال های گذشته در سراسر کشور برگزار شد، نکته ای که در این میان باید به آن اشاره کرد، وجود بسیاری مسائل و مشکلات در رابطه با سخنرانی ها در دانشگاه های سراسر کشور بوده است.

در واقع از همان روزهای مانده به 16 آذر و روز دانشجو حرف و حدیث های زیادی در موضوع سخنرانان این مراسم در دانشگاه های کشور وجود داشت.

دولت در حالی ادعای عدم لغو سخنرانی و فضای باز در دانشگاه ها می زند که در این مدت چند روز مشخص شد این ادعاها واهی است و حتی واکنش هایی را نیز به همراه داشته است.

امیرآبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس در این راستا گفت: لغو سخنرانی منتقدین روحانی در دولت طرفدار آزادی بیان، باید بیشتر مایه شرمساری رئیس جمهور باشد.

حجت الاسلام رجبی، عضو جامعه مدرسین نیز با بیان اینکه نگاه دوگانه ای به آزادی بیان وجود دارد، گفت: لغو سخنرانی اصولگرایان از نظر رئیس جمهور مایه شرمساری نیست.

اما این موضوعات به اینجا ختم نشد و با توجه به اخبار دریافتی از مراسم روز 16 آذر در سراسر کشور در برخی سخنرانی ها افراد دعوت شده گویا با هدف خاصی مطالبی را عنوان کرده اند.

در استان ایلام نیز احسان شریعتی، ( فرزند علی شریعتی) بعنوان سخنران همایش روز 16 آذر در دانشگاه ایلام که به همت انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) این دانشگاه برگزار شد در بخشی از سخنان خود به انقلاب اسلامی توهین کرد.

وی در پاسخ به سئوال مطرح شده از سوی دانشجویی با این مضمون که پدر شما ازانقلابیون دوران خود بودند آیا این انقلاب همان انقلاب مد نظر پدر شما است، گفت: "کدام انقلاب؟ الان انقلابی نمی بینیم و فقط اسامی می بینیم".

این جمله با واکنش تعدادی از دانشجویان مواجه شد که شما در زیر سایه همین انقلاب در حال فعالیت و زندگی هستید، لذا اجازه توهین به انقلاب و پایمال کردن خون شهدایی که در به ثمر نشستن این انقلاب نقش داشتند را ندارید.

این در حالی بوده که دانشجویان با در دست داشتن نوشته هایی همچون" دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد" و "فتنه خط قرمز ما است" و نیز "ایستاده ام چو شمع مترسان ز آتشم" در این مراسم حضور یافته بودند.

این حرکت دانشجویان با این گونه دست نوشته ها نشان می دهد که آنها بر تفکر و عقیده دانشجویانی که در روز 16 آذر سال 32 به خاک و خون کشیده شدند، مانده بودند و در حقیقت نشان دهنده ادامه راه آنها در اوایل انقلاب است.

اما در این میان جای سوال است که چرا باید فردی که برای سخنرانی این مراسم دعوت می شود این تفکر و عقیده دانشجویان که ادامه دهنده راه همان دانشجویانی هستند که با نثار جان خود همچون سایر شهدا انقلاب را بیمه کرده اند، به خود جرات دهد در مقابل آنها دهن کجی و تمسخر کند؟

وی در جواب خود در حالی ادعا می کند "انقلابی را نمی بینیم" که نظام سلطه و دشمنان اسلام و در رأس آنها امریکا مدام از انقلاب اسلامی ایران در هراس اند و حتی برای همین، پروژه ایران هراسی را در سطح دنیا و به خصوص خاورمیانه به راه انداخته اند.

باید به وی گفت که اگر انقلابی را مشاهده نمی کنید پس انقلاب های مردمی و "بیداری اسلامی" در کشورهایی همچون مصر، یمن، لیبی، بحرین و تونس، نشأت گرفته از کدام نظام در دنیا جز انقلاب اسلامی ایران است؟

جالب تر اینکه جوانان برومند این مرز و بوم اگر چه در اوایل انقلاب نبوده اند اما همچون انقلابیون آن زمان در حال دفاع از مملکت و انقلاب خود هستند و حتی در اثبات این موضوع برای دفاع از مرزهای انقلاب اسلامی، خود را تا مرزهای سوریه و عراق برای رویارویی با دشمنان انقلاب رسانده اند.

از طرفی دولت در حالی نسبت به لغو سخنرانی منتقدین و اصولگرایان در دانشگاه ها اقدام می کند که از طرف دیگر برخی در این مراسم ها سخنانی را بر ضد انقلاب و نظام برزبان می آورند که این خود جای سوالات زیادی را در ذهن ها باقی می گذارد.

در آخر لازم میدانیم به دست اندرکاران این همایش یاداوری کنیم: انقلاب اسلامی آنچنان گسترده و دارای ابعاد مختلف است که نیازمند تحلیل و عمق شناسی است ولازمه این کار پرداختن به مبانی و چرایی انقلاب، اهداف و برنامه های آن با دعوت از شخصیت هایی است که حداقل اصول و مبانی انقلاب را زیر سوال نبرند.

در پایان لازم است بگوییم که چنانچه این سخنان که بعضا در راستای ادامه همان هدف استکبار در رسانه های معاند و شبکه های ماهواره ای است، ادامه داشته باشد، همچون تجربه های گذشته سیلی محکم مردم را در پی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب