سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24116
|
07:25 - 1395/09/15
نسخه چاپی

چالش های شهرستان تازه تاسیس سیروان؛(1)

روستاهایی که "تلفن" ندارند

روستاهایی که "تلفن" ندارند
مردم پنج روستای پرجمعیت شهرستان سیروان بعد از ماه ها قطعی تلفن چشم انتظار وصل ارتباط تلفن روستاهایشان هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، با توجه به اینکه امروزه ارتباطات یکی از ضروریات در هر منطقه و حتی در روستاهای محروم است، اما کوتاهی اداره مخابرات در وصل خطوط ارتباطی در سه روستای پرجمعیت سیروان سبب شده که مردم این روستاها به مدت یک سال بدون ارتباط باشند.

روستاهای سراب کارزان، چشمه خزانه و کلی کلی از جمله روستاهایی هستند که یک‌سال پیش سیم‌های ارتباطی این روستاها مورد سرقت قرار گرفته  و هنوز با گذشت یک سال وصل نشده‌اند.

این روستاها با توجه به اینکه در آنها مدرسه، خانه‌ بهداشت و دیگر مراکز وجود دارد، اما با گذشت یک سال مردم چشم‌انتظار وصل خطوط ارتباطی این روستاها هستند.

جدای از این روستاها،  دو روستای دیگر سیروان نیز حدود 5 سال است از تلفن ثابت محروم هستند و هنوز مخابرات برای رفع مشکل آنها هیچ اقدامی انجام نداده است.

اهالی دو روستای لرینی علیا و سفلی از توابع بخش مرکزی سیروان در سال 90 با تصمیم دولت از روستاهای قدیمی خود  به مکانی جدید نقل مکان کرده و اقدام به ساخت و ساز کردند.

روستاهای جدید لرینی علیا و سفلی که در حال حاظر در 5 کیلومتری شهر لومار هستند از سال 90 تاکنون بدلیل همین جا به جایی، امکان ارتباط مخابراتی خود را از طریق تلفن های ثابت از دست داده اند.

با جابه جایی روستا، شرکت  مخابرات استان هیچ اقدامی برای کابل کشی و وصل تلفن های مشترکین این روستاها که حدود 170 مشترک می باشد نکرده و و همین امر موجب بروز مشکلاتی برای مردم این دو روستا شده است.

در حالی که شرکت مخابرات استان علت عدم کابل کشی و وصل خطوط تلفن روستاهای لرینی علیا و سفلی را هزینه بر بودن و به صرفه نبودن اعلام کرده است ولی با وجود  حتی قطعی تلفن ها در مدت این 5 سال مبالغی تحت عنوان آبونمان، هزینه کرد شهری و مالیات از مشترکین این دو روستا گرفته شده است.

بیگ محمدی، یکی از جوانان این روستا در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین اظهار کرد: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و مردم با استفاده از سیستم های مخابراتی فاصله ها را از بین می برند اما متاسفانه طی چند سال گذشته اهالی این روستا از دریافت خدمات محروم شده اند.

وی بیان کرد: حدود 5 ساله مخابرات از طریق فیش های تلفن مبالغی را از ما می گیرد و مردم نیز برای جلوگیری از سلب امتیاز خطوط خود مجبور به پرداخت هستند.

بیگ محمدی گفت: استفاده از خدمات مخابرات حق عمومی است و مردم این روستا نباید به بهانه هزینه بر بودن از خدمات عمومی محروم شوند.

یکی دیگر از اهالی این روستاها گفت: از چند سال پیش بدلیل جابه جایی روستا ارتباط مشترکین روستاهای لرینی علیا و سفلی قطع شده است.

وی بیان کرد: علی رغم مراجعه های مختلف به شرکت مخابرات تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

این فرد افزود: طی مکاتباتی که با مرکز مخابرات شهرستان و استان از طریق مختلف داشته ایم ولی با این وجود متاسفانه هنوز هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

در ادامه همچنین نیز یکی از اهالی این روستاها بیان کرد: قطعی تلفن ثابت باعث شد که تماس های اعضای خانواده مان حتی در چند متری خانه، با تلفن همراه می باشد لذا این سبب شده که هزینه های موبایل نیز به طور محسوسی افزایش یابد.

وی ادامه داد: بخاطر قطعی تلفن، اهالی روستا حتی از اینترنت پرسعت نیز محروم بوده لذا از مسئولان مخابرات می خواهیم امکان ارتباط تلفنی این روستاها را در اسرع وقت برای ساکنان این دو روستا مهیا کنند.

محمدیان یکی از اهالی روستای سراب کارزان به خبرنگار سیروان نوین گفت: سیم‌های تلفن روستاهای ما به مدت یک‌سال است که به سرقت رفته، چند مرتبه به اداره مخابرات مراجعه کردیم، اما تاکنون این اداره برای وصل آنها هیچ اقدامی انجام نداده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اینترنت در روستاها یکی از ضروریات است، اما به دلیل قطع تلفن‌های ثابت نمی‌توانیم از اینترنت استفاده کنیم.

محمدیان تصریح کرد: با توجه به اینکه در این روستا مدرسه و دیگر مکان‌های خدماتی وجود دارد که نیاز مبرم به تلفن دارند، می‌طلبد، مسئولان نسبت به وصل این خطوط ارتباطی اقدام کنند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد