سرویس: بین الملل
کد خبر: 24069
|
00:32 - 1395/09/12
نسخه چاپی

عربستان بدهی‌های خود را افشا کرد

دولت عربستان به رغم توافق سازمان اوپک بر سر کاهش حجم تولید اعضا، با اشاره به شرایط اقتصادی نامناسب در این کشور، از حجم بدهی های 91 میلیارد دلاری خود پرده برداشت.

به گزارشايلام بيدار، وزارت دارایی عربستان روز پنجشنبه اعلام کرد که در ماههای مه و اکتبر سال جاری نیز در مجموع به ارزش بیش از 27 میلیارد دلار به اخذ وام و یا چاپ اوراق قرضه اقدام کرده است .

 
به گزارش نشریه القبس،در همین راستا موسسه اقتصادی و اعتبار سنجی 'فیچ' با تاکید بر ادامه مشکلات اقتصادی ناشی از کسری بودجه در عربستان سعودی تاکید کرد: تدابیر ریاضتی و خصوصی سازی و اخذ مالیات نمی تواند موجب بهبود شرایط اقتصادی در این کشور شود.
در گزارش تحلیلی موسسه 'فیچ' آمده است: عربستان سعودی امروزه با چالشهای بانکی و مالی فراتر از امارات متحده عربی و قطر و کویت روبرو است و کاهش حجم سرمایه گذاری های دولتی رشد اقتصادی در این کشور را کاهش می دهد.
 
این گزارش می افراید: شاخص های رشد شرایط اقتصادی عربستان نیز بر این اساس از دید موسسات اعتبار سنجی کاهش خواهد یافت و کسری بودجه 80 الی 90 میلیارد دلاری برای این کشور محرز شده است . این در شرایطی است که آثار منفی ناشی از نوسان قیمت نفت خام در بازارهای جهانی بر اقتصاد کشورهایی که در آنها تولید نفت خام بخش عمده درآمد ملی را تشکیل می دهد، سایه افکنده است.
 
نوسان قیمت نفت از اواسط سال 2014 میلادی آغاز و باعث شد، کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدامات و تصمیمات قاطعی اتخاذ کنند تا بتوانند در برابر پیامدهای حاصل از کاهش قیمت مقاومت کنند.
 
بحران مالی ناشی از جنگ علیه یمن، عربستان را مجبور به اقدامات جدید در راستای صرفه جویی و کاهش هزینه ها و جبران کسری بودجه نیز کرد و دولت در این راستا حقوق وزیران راکاهش داد.
 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد