سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23997
|
07:46 - 1395/09/07
نسخه چاپی

واکنش مروارید به نامه اعتراض آمیز امام جمعه ایلام به وزیر کشور:

هیچ یک از مسئولان نسبت به ایلام دید منفی ندارند

هیچ یک از مسئولان نسبت به ایلام دید منفی ندارند
استاندار ایلام با اشاره به نامه امام جمعه ایلام به وزیر کشور و انتقاد از نحوه اطلاع رسانی و عملکرد ستاد مرکزی اربعین در خصوص مرز مهران گفت: هیچکدام از مسئولان نسبت به استان ایلام دید منفی ندارند.

به گزارشايلام بيدار، "محمدرضا مروارید"، استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان ایلام ضمن تقدیر از تلاش های مردم و مسئولان استان برای خدمات رسانی به زائرین و تسهیل در ترددها، اظهار کرد: مردم این استان برای خدمت رسانی به زائرین از یکدیگر سبقت می گرفتند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تسهیل در تردد زائرین از مرز مهران افزود: عموم مردم استان در یک ماه گذشته می خواستند به نحوی در این حماسه بزرگ نقش آفرینی کرده و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دهند.
مروارید تاکید کرد: فراهم کردن شرایط جابجایی بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر در مدت 2 هفته کار بسیار بزرگی بود که با همت مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی بویژه دستگاه های خدمات رسان با کمترین مشکلی از طریق مرز مهران انجام شد.
استاندار ایلام یادآور شد: تمامی دستگاه های عضو ستاد اربعین باید با رصد مشکلات امسال، راهکارها و نکته نظرات خود را برای برگزاری بهتر این آیین در سال آینده ارائه دهند تا از هم اکنون به فکر رفع مشکلات باشیم.
مروارید اضافه کرد: سال گذشته قرار بود در بودجه سنواتی ردیفی مستقل برای اربعین پیش بینی شود که محقق نشد ولی امیدوارم در لایحه بودجه 96 این موضوع عملی شود و استان های ایلام و خوزستان از این منبع برای توسعه زیرساخت و تسری در خدمت رسانی به زائرین اربعین بهره مند شوند.
وی با اشاره به نامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به وزیر کشور و انتقاد ایشان از نحوه اطلاع رسانی و عملکرد ستاد مرکزی اربعین در خصوص مرز مهران گفت: هیچکدام از مسئولان نسبت به استان ایلام دید منفی ندارند البته برخی مسئولان ارشد این نگرانی را داشتند که اگر حجم جمعیت زیاد بسوی مرز مهران بیایند امکان ارائه خدمات مناسب به آنها در این مرز وجود ندارد.
رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به بازدید وزیر کشور از مرز مهران اضافه کرد: رحمانی فضلی از نحوه خدمات رسانی و حجم فعالیت های صورت گرفته برای پذیرایی از زائرین اربعین در این منطقه قدردانی کردند که این نشان دهنده موفقیت مردم و مسئولان استان در خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام در ایام منتهی به اربعین امسال بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر از مرز مهران عبور کرده و وارد کشور عراق شدند و بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر نیز پس از شرکت در آیین اربعین و زیارت حرم مطهر امامان معصوم (ع) در شهرهای مذهبی عراق از این مرز وارد کشورمان شدند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب