سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 23940
|
06:57 - 1395/09/03
نسخه چاپی

تحلیل؛

جای خالی وکلای مردم ایلام در اربعین

جای خالی وکلای مردم ایلام در اربعین
آنچه که این روزها برای همگان سوال برانگیز بود عدم حضور نمایندگان استان و نبود آنان در جمع مردم و زائران و عدم همراهی آنان با مسئولان کشوری و استانی بود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، امسال حضور خیل عاشقان و دل باختگان حرم حسینی در ایلام و مخصوصا مرز مهران، نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.

سیل جمعیت خروشان زائرانی که مرز مهران را برای تردد خود به کربلا انتخاب کرده بودند، به رغم تبلیغات رسانه ملی و اعلام بسیاری از مسئولان که خروج و ورود را به سمت مرز های شلمچه و چذابه سوق دادند اما مردم با اطلاع از تمام مسائل و نبود زیر ساخت های مرز مهران باز این مسیر را انتخاب اول خود قرار داده بودند.

آری بعد نزدیک مسافت و امنیت مرز مهران همگان را برای رسیدن به عتبات عالیات به سوی این مرز کشاند تا این روزها ایلام به دروازه عتبات عالیات و شاهراه کربلا مبدل شود.

ازدحام جمعیت در مهران و نبود امکانات در آنسوی مرز موجب شد تا طرف عراقی صبح پنجشنبه گذشته مرز را بر روی زائران ببندد و تجمع بسیار زائران و مشتاقان هم در مسیر رفت و هم برگشت موجب شد مسئولان و مقامات کشوری و لشکری برای نظارت بر روند تردد و پیگیری مسائل و مشکلات هر روز به استان ایلام سفرکنند و از نزدیک جریان تردد زوار را مورد ارزیابی قرار دهند.

آری بسیاری از مسئولان از جمله معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، وزرای ارشاد اسلامی، اطلاعات، کشور، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، معاونان وزرا، مقامات و سایر مسئولان همگی در مرز مهران حضور پیدا کرده و همراه با مردم در رفع مشکلات و خدمت رسانی به زوار تلاش کردند.

اما آنچه که این روزها برای همگان سئوال برانگیز بود  عدم حضور نمایندگان استان و نبود آنان در جمع مردم و زائران و عدم همراهی آنان با مسئولان کشوری و استانی بود.

به راستی در زمانی که مرز مهران و وضعیت ویژه آن در سیبل توجه همگان قرارداشت، و هر مسئولی چه استانی و چه کشوری دغدغه حضور در بین مردم و مرز مهران را داشتند وکلا و نمایندگان و منتخبان استان کجا بودند؟

به اذعان تمام عکس ها و تصاویر و گزارش های خبری، شاید بغیر از یک بار حضور رئیس مجمع نمایندگان استان در مرز مهران، و انتشارتذکر وی به رئیس سازمان صداوسیما در شبکه های اجتماعی نسبت به عدم انعکاس مطلوب و مناسب خدمات مردم استان و شهرستان مهران عملکرد ویژه ای از نمایندگان در این ایام شاهد نبودیم. 

امید است مردم داری و دغدغه مندی نمایندگان نسبت به مشکلات استان و مخصوصا مرز بین المللی مهران به گونه ای باشد که همراهی و توجه بیش از پیش مسئولان کشوری را نیز در پی داشته باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب