سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 23934
|
15:57 - 1395/09/02
نسخه چاپی

سردار مومنی در نشست خبری در مرز مهران:

بازگشت بیش از 85 درصد زائران اربعین به کشور/ لزوم ایجاد دو گذرگاه جدید در ایلام

بازگشت بیش از 85 درصد زائران اربعین به کشور/ لزوم ایجاد دو گذرگاه جدید در ایلام
جانشین فرمانده ناجا گفت: تاکنون بیش از 85 درصد زائران اربعین وارد کشور شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، سردار" اسکندر مومنی"، جانشین فرماندهی ناجا درنشست خبری در مرز مهران اظهار کرد: پیش بینی می کنیم تعداد باقی مانده زائران ظرف امروز و فردا وارد کشور شوند.

وی افزود: از کل تعداد ورودی های زائران بیش از 50 درصد از آنها از مرز مهران وارد کشور شده اند و مسیر مهران به ایلام دارای بار ترافیکی روانی است.

جانشین نیروی انتظامی کشور اضافه کرد: مسیر مهران به ایلام یک طرفه است و از ایلام به سمت ملکشاهی و مهران نیز یک طرفه می باشد که این طرح تا پایان امروز ادامه دارد و در در مورد تمدید آن فردا تصمیم گیری خواهد شد.

سردار مومنی ادامه داد:وسایل حمل و نقل برای جابه جایی زائران وجود دارد و با دستور ریاست کل نیروهای مسلح ظرفیت های حمل و نقل برای جا به جایی زائران در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: بیش از 1200 دستگاه اتوبوس نیروهای مسلح آماده جابه جایی مسافران هستند که یک هزار اتوبوس متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و 200 دستگاه متعلق به وزارت دفاع می باشد که در اختیار بخش ترابری قرار گرفته است.

جانشین ناجا تصریح کرد: در بحث امنیتی نیز تلاش های نیروهای مسلح مثال زدنی است که با کمک خود مردم امنیت مناسبی برقرار شد و به بهترین وجه به سرانجام رسید.

سردار مومنی تاکید کرد: همه دستگاه های تلاش کردند تا در این حماسه بزرگ یک سمبل کار جمعی را مشاهده کنیم و از هم اکنون باید آسیب شناسی برای سال آینده کنیم.

وی گفت: بیش از 2 میلیون نفر از مرزهای کشور از سه گذرگاه کوچک تردد کردند که این سه گذرگاه برای عبور زائران در سال آینده کافی نیست و باید حداقل 2 گذرگاه دیگر در استان ایلام اضافه شود.

جانشین ناجا تصریح کرد: با توجه به استقبال زائران از استان ایلام برای خروج از کشور نیاز است 2 گذر دیگر در این استان برای خروج زائران باز شود تا سال آینده با کمترین مشکل مواجه شویم.

وی با تقدیر از حماسه آفرینی مردم مهران در استقبال از زائران نیز گفت: مردم استان ایلام بویژه شهرستان مهران به خوبی از زائران استقبال کردند به گونه ای که در شهری که زیرساخت آن برای 15 هزار نفر است بیش 6 برابر جمعیت آن خودرو پارک شده بود و حتی مردم حیاط خانه هایشان را برای پارک خودروها اختصاص داده بودند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب