سرویس: سیاسی
کد خبر: 2379
|
17:41 - 1392/02/20
نسخه چاپی

محسن رضایی برای رفتن به پاستور ثبت‌نام کرد

محسن رضایی برای رفتن به پاستور ثبت‌نام کرد
محسن رضایی در چهارمین روز مهلت ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور رسما ثبت‌نام کرد.

به گزارش ایلام فردا،محسن رضایی دقایقی پیش پس از شرکت در نمازجمعه تهران به همراه همسر، فرزندان، برادر و گروهی از هواداران خود که پرچم‌های نارنجی با خود داشتند با حضور در ستاد انتخابات کشور، به ‌منظور نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

محسن رضائی میرقائد دهم شهریور ماه 1333 در روستای بنه‌وار از توابع شهرستان مسجد سلیمان متولد شد و پدرش نام «سبزوار» را برای وی برگزید؛ البته نام رضایی بعدها به دلیل استفاده حضرت امام از نام «محسن» برای وی در حکم فرماندهی اش در سپاه، تغییر کرد.

وی در سال 52 برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت به تهران آمد اما به دلیل ورود به فعالیت‌های سیاسی دانشگاه را رها کرد.

رضایی همزمان با اوج مبارزات مردمی علیه رژیم ستمشاهی پهلوی به همراه جمعی از دوستان انقلابی اش گروه «منصورون» را تشکیل داد؛ گروهی که در سال 57 با ائتلاف 6 گروه انقلابی دیگر «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» را بنیان نهاد و رضایی از اعضای کلیدی آن سازمان شد.

محسن رضایی در سال 60 و در اولین ماه‌های جنگ تحمیلی در حالی که 27 سال داشت، با حکم امام راحل (ره) فرماندهی کل سپاه را بر عهده گرفت و تا پایان دوران دفاع مقدس در این مقام بود؛ البته او در سال‌های دفاع، فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح را نیز در کارنامه خود ثبت کرد.

از جالب‌ترین موضوعات مرتبط با رضایی ادعای واهی صهیونیست‌ها مبنی بر دخالت و نقش وی در انفجار مرکز همیاری یهودیان آرژانتین بود که اگر چه به صدور حکم تعقیب وی توسط پلیس بین الملل منجر شد اما در نهایت به دلیل عدم اثبات ادعای مطرح شده، به خروج نام فرمانده سابق سپاه از فهرست تحت تعقیب اینترپل منتهی شد.

رضایی پس از پایان جنگ، تحصیلات مهندسی خود را نیمه‌کاره گذاشت و در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در دانشگاه تهران به ادامه تحصیل پرداخت و پس از طی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، توانست در سال 79 دکترای خود را از دانشگاه تهران دریافت کند.

محسن رضایی پس از کناره‌گیری از فرماندهی سپاه در سال 1376 رسماً ردای سیاست را بر تن کرد و با حکم مقام معظم رهبری به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

وی که در زمان فرماندهی سپاه تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را به نام خود ثبت کرد، در مجمع تشخیص مصلحت نیز در مقام ریاست کمیسیون اقتصاد کلان نقش مؤثری در تدوین سند چشم‌انداز 20  ساله و نیز اصلاح قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایفا کرد.

رضایی در سال 78 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران شد و در فهرست «ائتلاف خط امام و رهبری» قرار گرفت اما نتواست با کسب آرای لازم به خانه ملت راه یابد.

وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری نهم در سال 84، با شعار انتخاباتی «دولت عشق» وارد عرصه شد اما دو روز قبل از برگزاری انتخابات، با صدور بیانیه‌ای به دلیل «جلوگیری از پراکندگی آرای مردم بر اثر کثرت نامزدها»، کناره‌گیری خود را اعلام کرد.

رضایی که به عنوان یک چهره خط سومی (جریانی که به هیچ یک از دو طیف سیاسی اصلی کشور تعلق ندارد) معروف است، در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بار دیگر به صورت مستقل کاندیدا شد.

او برای ورود هر چند دیرهنگامش در انتخابات، ایده «دولت ائتلافی» را مطرح کرد و «تأسیس نظام فدرالی» اصلی ترین برنامه‌اش بود اما به دلیل عدم کسب آرای لازم که جایگاه سوم از بین 4 کاندیدا را نصیب او کرد، از رفتن به پاستور بازماند.

اگر چه محسن رضایی پس از انتخابات 88 به نتایج اعلام شده اعتراض کرد اما به دلیل آنچه «رفتار غیر دموکراتیک دو نامزد دیگر» عنوان کرد و تأکید داشت که راه آنها را قبول ندارد و همه مسائل را باید از راه قانون پیگیری کرد، صحت انتخابات را تأیید کرد و از پیگیری اعتراضش انصراف داد.

رضایی بار دیگر در تاریخ 14 اسفند 91 در جمع مردم دیواندره در استان کردستان به‌طور رسمی کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را اعلام و شعار خود را «سلام بر زندگی» با تشکیل «دولت فراگیر و جامعه امید» عنوان کرد.

هفته‌نامه «آذر» و روزنامه جدیدالتأسیس «تابناک» از رسانه‌های نزدیک به این داوطلب ریاست جمهوری هستند و «جبهه ایستادگی»، «خانه دانشجو» و «حزب سبز» نیز، گروه‌های حامی وی را تشکیل می‌دهند.

واکنش مرتضوی به کارناوال تبلیغاتی یک کاندیدا

سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات متعدد درباره اقدام حامیان محسن رضایی در به راه انداختن کارناوال انتخاباتی در خیابان های اطراف وزارت کشور گفت: ما در قانون انتخابات یک فصل به عنوان تبلیغات داریم و به استناد مواد 62، 63، 64 و به بعد آن تبلیغات انتخابات از زمانی که وزارت کشور اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده را اعلام می کند مجاز است.

وی افزود: بر اساس قانون، هرگونه تبلیغات قبل از این تاریخ، از ناحیه هر فرد،سازمان و جناحی که باشد خلاف قانون است.

مرتضوی ادامه داد: راه اندازی کارناوال و انسداد خیابان ها خلاف قانون است و هرگونه اقدام در این راستا تخلف محسوب می شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: توصیه ما به کاندیداها این است که  ‫چارچوب ها را رعایت کنند. ما به داوطلبانی که به ستاد مراجعه می کنند مخصوصا کسانی که صاحب نام هستند از قبل اعلام کرده ایم که مدیر برنامه هایشان را برای هماهنگی ها به اداره کل انتخابات بفرستند؛ هر کاندیدا می تواند 10 الی 15 نفر را به همراه خود به ستاد انتخابات بیاورد که از این تعداد، چند نفر می توانند در مراحل ثبت نام هم کاندیدا را همراهی کنند و کاندیدا هم می توانند در محل پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

مرتضوی تصریح کرد: راه اندازی کاروان، تبلیغات زودهنگام محسوب می شود و توصیه می کنیم که همه این موضوع را رعایت کنند

وی در پاسخ به این سوال که ‫آیا برخوردی هم با این موارد صورت می گیرد، اظهار داشت: نمایندگان شورای نگهبان در محل حضور دارند و رفتارهای خلاف قانون را به دستگاه های نظارتی گزارش می دهند.

رضایی: به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم/ برای درمان مشکلات اقتصاد نسخه می‌پیچم

محسن رضایی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد کارناوالی که توسط حامیان وی به وزارت کشور آمدند و شعارهای مطرح شده توسط این کاروان گفت: بنده خطاب به همه کسانی که درباره من شعار می‌دادند می‌گفتم که شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دهید و یا ابوالفضل بگویید و کسی شعار بدین صورت ندهد و بنده وظیفه دارم کسانی را که در کنار من حرکت می کنند کنترل کنم که در چارچوب مراسم امروز شعار دهند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما در سال گذشته حقوق کم آوردیم تا به کارمندان خود بدهیم اظهار داشت: ما مانند دولت و جاهای دیگر نیستیم که امکاناتی در اختیار داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما که توانایی مدیریت یک سایت خبری را نداشته‌اید چگونه می‌خواهید رئیس‌جمهور شوید‌؛ اظهار داشت: از صاحب امتیاز و مدیرمسئول سوال کنید من نه صاحب امتیازم و نه مدیر مسئول.

رضایی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به انتخابات قبلی و آراء پایین‌تان در آن چرا دوباره تصمیم به کاندیداتوری گرفته‌اید، خاطرنشان کرد:من یک رزمنده‌ام و هر وقت احساس خطر کنم جانم را فدای ملت ایران می‌کنم من از این تحریم‌های اقتصادی که بر ملت ایران فشار می‌آورد به صحنه آمدم و با یاری رهبر انقلاب اگر خطری متوجه کشور شود، آن خطر را دفع کنم.

وی مجددا رای ملت را همچون ناموس توصیف کرد و گفت: قطعا از آراء مردم دفاع خواهم کرد چون قانون‌شکنی را نوعی اهانت به نوامیس ملت ایران می‌دانم.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری درباره خدمت سربازی نیز که سؤال یک خبرنگار بود، گفت: رئیس جمهور، رئیس شورای امنیت ملی کشور است و در رابطه با تمام مسائلی که در خصوص امنیت ملی کشور محسوب می‌شود در آن جلسه تصمیم‌گیری می‌شود. مسائلی که مربوط به نیروهای مسلح است، در دبیرخانه شورای امنیت ملی با نظر ستاد کل نیروهای مسلح که مسئول نیروهای مسلح است، دنبال می‌شود بنابراین طرح‌هایی که درباره نظام وظیفه و سربازی دارید پس از گرفتن نظر ستاد کل نیروهای مسلح در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بحث می‌شود و پس از تصویب در آن شورا وتصویب رهبر معظم به اجرا درخواهیم آورد.

رضایی در پاسخ به سؤالی درباره کارناوالی که توسط هواداران وی تشکیل شد، گفت: اگر هر کسی در این کشور در چارچوب قانون عمل کند، این اتفاق (اردوکشی خیابانی) نمی‌افتد. بنابراین من در صحبت با هوادارانم گفتم باید از قانون تبعیت کنند؛ امروز هم عرض می‌کنم قانون شکنی در این کشور اساس فتنه‌هاست؛ اگر کسی که اعتراض و انتقادی دارد آن را در چارچوب قانون دنبال کند نه گروه انحرافی در کشور به وجود می‌اید نه فتنه‌ای صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد:دو موضوع فعالیت‌ها و تبلیغات انتخاباتی را باید از هم جدا کنیم، به دلیل نقص در قانون فرق بین فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغات انتخاباتی تفکیک نکرده‌ایم و همیشه در انتخاباتی از 6 یا 7 ماه قبل فعالیت انتخاباتی بدون تبلیغ شروع می‌شود و این اشکال ندارد؛ فعالیت‌های انتخاباتی اگر همراه تبلیغات باشد دارای اشکال است زیرا قانون، تبلیغات انتخابات را پس از اعلام شورای نگهبان مجاز می‌داند.

رضایی همچنین گفت: چه طور می‌شود یک حماسه سیاسی انجام داد ولی هر استانی که نامزدهای انتخاباتی رفتند با فشار دولت مواجه بودند؟ تحت این عنوان که تبلیغات زودرس صورت نگیرد؛ پس شعار رهبر انقلاب چه می‌شود؟ چرا جلوی فعالیت‌های بدون تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را گرفته‌اند؟ به نظر من باید گروهی بنشینند و ببینند چه کسانی نمی‌خواهند شور و حماسه در انتخابات امسال شکل بگیرد و به شعار امسال آسیب وارد کنند.

رضایی با بیان اینکه هواداران وی قصد ورود به وزارت کشور را نداشتند، خاطرنشان کرد: البته این تجمع کنندگان تعداد زیادی از هواداران بنده بودند و تعدادی هم مردم عادی بودند که از راهپیمایی بازمی‌گشتند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با کسی ائتلاف می‌کنید، گفت: من چون با ملت ایران ائتلاف کردم و 77+1 را درست کردیم دیگر به نفع کسی کنار نمی‌روم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: فشار اقتصادی اکنون بالاست من هر شهرستانی که رفتم مهمترین مشکلات مردم، اقتصادی بود البته بخشی از آن زیر سر تحریم‌هاست اما معتقدم 70 درصد این مشکلات یا مربوط به سوءمدیریت است یا مربوط به خودزنی است و یا مربوط به خود تحریمی است؛ البته موج طوفان کالاهای چینی هم که وارد اقتصاد ایران می‌شود، بازار را از تولید کنندگان ایرانی گرفته است و این موضوع در تشدید مشکلات اقتصادی در این 5 سال اخیر بی‌تاثیر نیست.

وی با بیان اینکه بایستی برای اقتصاد بیمار نسخه پیچید، گفت: گرانی یک بیماری است و باید برای آن نسخه پیچید لذا اگر گرانی و بیکاری صحبت می‌کنیم از نوع توصیه‌های دلسوزانه نیست بلکه از نوع نسخه پیچیدن برای مشکلات است.

رضای همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا به نفع هاشمی رفسنجانی کنار می‌روید، گفت: من به نفع هیچ کس کنار نمی‌کشم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا از حضور هاشمی در انتخابات اطلاع دارید یا خیر، تصریح کرد: خبرهای آقای هاشمی را از خودش و یا دفترش بپرسید؛ بنده دو سه هفته‌ای است وی را ندیده‌ام و نمی‌دانم چه کار می‌خواهد بکند.

رضایی همچنین  در بدو ورود به ستاد انتخابات کشور درباره التزام به قانون اظهار داشت: سابقه‌ام نشان می‌دهد که به قانون پایبندم.

وی اضافه کرد: برای این به صحنه آمدم که قانونگرایی در کشور رواج یابد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتخابات نیز گفت: به فرموده مقام معظم رهبری انتخابات به صورت پرشور برگزار خواهد شد.

 

فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب