سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23728
|
08:45 - 1395/08/18
نسخه چاپی

وقتی "توجیه "کلید روحانی می شود؛

دست و پا زدن دولت در باتلاق اختلاس!

دست و پا زدن دولت در باتلاق اختلاس!
دولت یازدهم برخلاف شعارهای فساد ستیزانه، در مهار مفاسد اقتصادی توفیقی نداشته است و سوء مدیریت ها در مدت عمر این دولت به مراتب اوضاع را نیز وخیم تر نموده است.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازایلام رصد، نگوئید اختلاس بخوانید معوقه! جمله ی طنزی که این روزها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد برگرفته از سخنان اخیر رئیس جمهور "روحانی" بود که حکایت ازعدم اعتقاد ایشان به اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان داشت.

امروز وجود فساد گسترده در نظام اداری و اقتصادی بی اعتمادی بین مردم و دولتمردان را در پی داشته است، واقعیتی که در گفتگو ها و محاوره های مردمی وجود دارد نشان از تعمیم این مسئله به تمام کارکنان و خدمت گزاران کشور دارد، واقعیتی که با هیچ دلیل متقنی نمی توان بر آن سرپوش گذاشت و آن را توجیه کرد.

آری آنچه امروز بیشتر از توطئه های دشمن، جمهوری اسلامی را تهدید می کند و مردم نگران آن بوده و رهبری هم به نسبت به آن تذکر داده فساد، اختلاس، تبانی و رشوه است.

مقوله ای که بنا به گزارشات موجود، ایران را در بین کشورهای دنیا از رتبه ی تأمل برانگیزی برخوردار کرده است، اینکه در بین 175 کشور دنیا ایران رتبه 136 را از لحاظ فساد اقتصادی دارااست باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

اما رئیس دولت تدبیر و امید این روزها با فرافکنی ها و حرف های معنی دار عده ای را متهم می کند که از زیرو کردن فساد و علنی کردن آن لذت می برند، یا اظهار می دارد که این اتفاقات کار عده ای است که با رانت اطلاعاتی پرونده رو می کنند! که باید دکتر روحانی را آگاه کرد که این موارد هیچ دردی از این مرض شایع کم نمی کند،اینکه به گفته کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس رشد فساد از سال 92 تا کنون از افزایش چشم گیری برخوردار شده است آماری است که از سوی حامیان خود شما اعلام شده است!.

آری رئیس جمهور بداند اژدهای هشت سر فساد تمام پیکره اداری دولت را در چنگال خود دارد و مردم نیز با تجزیه و تحلیل های منطقی فرق اختلاس و فساد را با بدهی معوقه و چینش اتفاقاتی که در این دو سال اندی رخ داده بخوبی می فهمند و درک می کنند.

با استناد به وقایعی که در همین مدت بر ملاشده است، از قراردادهای نفتی و ماجرای فریدون و حقوق های نجومی، و فساد در بانک ها و صندوق ذخیره فرهنگیان، و... نشان از این مسئله است که نه تنها دولت نتوانسته است اقتصاد ملت را بهبود ببخشد بلکه با سر پوش نهادن و بی اعتنایی نسبت به اتفاقاتی که  همه مردم را درگیر کرده است، عدم ناکارآمدی خود را در حوزه اقتصاد به عینیت رسانده است.

آری دولت یازدهم برخلاف شعارهای فساد ستیزانه، در مهار مفاسد اقتصادی توفیقی نداشته است و سوء مدیریت ها در مدت عمر این دولت به مراتب اوضاع را نیز وخیم تر نموده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد