سرویس: استان ایلام
کد خبر: 2370
|
17:25 - 1392/02/18
نسخه چاپی

کواکبیان: با اکبرگنجی رفاقت نداشتم

کواکبیان: با اکبرگنجی رفاقت نداشتم
کواکبیان در ایلام گفت :با اکبر گنجی در دوره اصلاحات رفاقتی نداشته و ندارم.

به گزارشایلام فردا،مصطفی کواکبیان از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در دانشگاه ایلام در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان شرکت کرد.

کواکبیان در این دیدار با اشاره به آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار گفت:حکومت یک امانت است و از نظر مکاتب سیاسی اسلام حکومتی که امانت است دیگر شخصی نیست و متعلق به همه جامعه می باشد.

وی ادامه داد:مردم نقش تاثیر گذاری در حکومت دارند و انتخاب مردم در مورد حکومت مورد قبول تمامی عناصر حکومت است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه دولت خود را دولت اخلاق نام گذاری کرده،گفت:دولت ما دولت اخلاق است؛چون هرچه جامعه اسلامی اخلاقی تر باشد عدالت برقرار خواهد شد و البته عکس آن هم صدق می کند.

کواکبیان بیان کرد:علت اصلی نام گذاری دولت به دولت اخلاق،به دلیل بد اخلاقی های است که از مناظرات انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 شروع شده و هنوز هم ادامه دارد.

وی تصریح کرد:الان هم از امکانات عمومی استفاده می شود و پرچم گردانی صورت می گیرد که این یک بداخلاقی است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:برای انتخابات باید رقابت جوانمردانه ای صورت بگیرد و نباید با دوپینگ سیاسی و برخورداری از امکانات بیت المال و شعارهای عوام گرایانه رای جمع آوری کرد،البته چنین آرایی قععا آرا حرامی خواهند بود.

در ادامه این نشست مصطفی کواکبیان به سوالات مختلف دانشجویان ایلامی پاسخ گفت.

استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد

به گزارش ایلام فردا،کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست پرسش و پاسخ خود با دانشجویان ایلامی که در خصوص نحوه استفاده از جنبش عدم تعهد برای بسط دیپلماسی سیاسی ایران با دیگکر کشور ها گفت:محوری ترین برنامه های من در بحث دیپلماسی،استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد است.

وی ادامه داد:البته با شروع دولت جدید تنها دو سال رئیس جمهور جدید وقت دارد که از این فرصت استفاده کند و باید با ارتباط گیری قوی با کشورهای عضو مشکل روابط خارجی کشور را حل کرد.

راه حل مذاکرات 5+1 مذاکره با آمریکا

وی در ادامه با اشاره به مذاکرت هسته ای ایران با 5+1 گفت:من با مذاکرات وقت تلف کن 5+1 موافق نیستم.

کواکبیان تصریح کرد:البته من گفته ام این مذاکرات را ادامه دهید،اما این ها هیچ فایده ای ندارد چون این مذاکرات، مذاکرات باخت باخت است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:به همین خاطر ما باید رابطه خود را با آمریکا درست کنیم و با ارتباط با آمریکا مشکلات اقتصادی ،سیاسی و دیگر مشکلات حل می شود.

کواکبیان در پاسخ به سئوالی با این مضمون که به برخی از دوستان اصلاحات با مطالب خود در روزنامه ها باعث شدند هاشمی به مجلس راه پیدا نکند، اظهار داشت: با اکبر گنجی رفاقتی نداشته و ندارم.

رابطه با آمریکا ظرف مدت 6 ماه

به گزارش ایلام فردا،صحبت های کواکبیان در خصوص رابطه با آمریکا سایر سوالات دانشجویان را تحت شعاع قرار داد به نحوی که تمامی سوالات دانشجویان به این مسئله اختصاص پیدا کرد.

کواکبیان در ادامه نشست پرسش و پاسخ خود در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری صحبت کنندگان از رابطه با آمریکا را فاقد آشنایی با الفبای سیاست و یا بی غیرت دانسته ،گفت:البته این سخنان مقام معظم رهبری مربوط به گذشته است ولی ایشان در سخنان نوروزی خود که در مشهد مقدس بیان کردند،گفتند که با این موضوع مخالفتی ندارند و من هم ظرف 6 ماه با اجازه ایشان رابطه با آمریکا را درست می کنم.

وی ادامه داد:در گذشته ما برسر مسائلی مانند عراق،افغانستان با آمریکا مذاکره داشته ایم ،خوب چرا نباید الان بیاییم و رودر رو مذاکره کنیم،ما 34 سال است می گوییم در موقعیت حساسی هستیم خوب چرا مشکلات حل نمی شود،چون ریشه مشکلات باقی است و ریشه مشکلات با مذاکره با آمریکال حل می شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد:در مسئله هسته ای هیچ مشکلی ما نداریم و کشورهای آمریکا و اروپایی کاملا از این موضوع اطلاع دارند و گیر دادن این کشورها به خاطر مشکلات سیاسی است و تنها راه رفع این مشکلات مذاکره با آمریکاست.

 

مصطفی کواکبیان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه شما با وجود اینکه در انتخابات مجلس رای نیاوردید چطور انتظار دارید که رئیس جمهور شوید تاکید کرد:من در انتخابات 35 درصد رای اضافه تر از مجلس هشتم آوردم و این در حالی است که تمام مجموعه استان بسیج شده بودند که من رای نیاورم و حتی در برخی جاها می گفتند با رای ندادن به کواکبیان دل امام زمان را شاد کنید.(خنده حضار)البته آقای احمدی نژاد هم در شورای شهر رای نیاورد اما رئیس جمهور شد.

اصلاح طلبان فتنه گر نیستند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مواضعش نسبت به فتنه 88 نیز گفت:هر کس اصلاح طلبان را فتنه گر بداند خودش فتنه گر است چون مجموعه اصلاح طبان با کسانی که تندروی کردند فرق دارند و همه باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد:ما باید بین کسانی که برای نظام ایجاد مشکل کردند و اصلاح طلبانی که معتقد به نظام و قانون هستند تفاوت قائل باشیم؛اما متاسفانه هستند کسانی که دوست ندارند این تفاوت قائل شود.

کواکبیان بیان کرد:اصلاح طلبی باید باشد تا نظام باشد و اگر اصلاح طلبان نباشند کم کم فساد بدنه نظام را فرا می گیرد که نمونه آن فساد 3000 میلیاردی است.

نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با مصطفی کواکبیان در ساعت 40/13 دقیقه پایان یافت.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب