سرویس: سیاسی
کد خبر: 23652
|
12:13 - 1395/08/13
نسخه چاپی

سخنرانان مراسم 13 آبان استان ایلام:

مذاکره با امریکا گره گشا نبود/ برجام درس عبرت است/ رمز تداوم انقلاب تبعیت از ولایت است

مذاکره با امریکا گره گشا نبود/ برجام درس عبرت است/ رمز تداوم انقلاب تبعیت از ولایت است
راهپیمایی استکبراستیزی 13 آبان همزمان با سراسر کشور و با شعار مرگ بر آمریکا در استان ایلام آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، راهپیمایی ضد استکباری یوم الله 13 آبان از دقایقی پیش و همزمان با سراسر کشور در استان ایلام آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلیمن "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جمع راهپیمایان استکبارستیزی شهر ایلام گفت: 13 آبان یک روز سرنوشت ساز برای مردم بوده زیرا در این روز انقلاب نوپای جمهور اسلامی ایران از شکست نجات پیدا کرد.

وی اظهار کرد: استکبار جهانی به خیال خام خود می خواست با کشتار دانشجویان و دانش آموزان و سرکوب مردم جلوی موج کوبنده انقلاب را بگیرد اما به حول قوه الهی و خون پاک جوانان میهن نه تنها ایادی استکبار شکست خوردند بلکه این درخت پربار انقلاب نیز با خون شهداء آبیاری و بارور شد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در ادامه به دخالت آمریکا در حرکات انقلابی جهان اشاره و افزود: آمریکا با سیاست نفوذ به دنبال منحرف کردن مسیر انقلاب بوده و یکی از سیاست ها راهبردی این کشور مستکبر در مقابله با انقلاب های مردم در سراسر جهان است تا جلوی پیروزی های مردمی را بگیرد.

لطفی بیان کرد: ایران اسلامی به بزرگترین چالش سیاسی امریکا تبدیل شده و در طول 37 سال عمر انقلاب اسلامی همیشه مهمترین برنامه سیاسی امریکا مهار انقلاب اسلامی بوده و در تمامی دوره های رئیس جمهورهای آمریکایی عناد و دشمنی شان علیه ایران مواج بوده است.
امام جمعه ایلام با توجه به شکست ناپذیری انقلاب گفت: به اذعان خود آمریکایی ها انقلاب اسلامی شکست ناپذیر و جهان شمول بوده و موج این انقلاب موجب بیداری سراسر جهان شده است.
 نماینده ولی فقیه در استان با توجه به مذاکرات اخیر گفت: امریکا دید که نمی توان با ایران به وسیله تهدید و مشت آهنین برخورد کند لذا از سر ناچاری تن به مذاکره داد و بعد از مذاکرات نیز قصد داشتند از طریق برجام و طریق های مختلف سیاسی، فرهنگی و امنیتی راه نفوذ به کشور را باز کنند و به انقلاب لطمه ای وارد کنند اما باز هم ناکام ماندند.
وی تأکید کرد: باید بیدار باشیم که آمریکا همان دشمن کینه توز37سال پیش است و هیچگاه از دشمنی اش دست برنداشته و نخواهد داشت.
امام جمعه ایلام با توجه به شکل گیری گروه های تکفیری گفت: آمریکا امروزه نیز گروه های تکفیری را برای ضربه زدن به انقلاب ایران پدید آورد
اما به اقرار خودشان توسط مدیریت انقلاب اسلامی تکفیری ها در اقسا نقاط دنیا نفس های اخرشان را می کشند.
لطفی خاطر نشان کرد: موصل امروزه از برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبری و امام (ره) است که در آستانه آزادی قرار دارد.
وی عنوان کرد : موج پوینده انقلاب مرزی نمیشناسد و دل های جهانیان را در هرجای دنیا تسخیر میکند و از این حیث امریکا احساس خطر میکند.
نماینده ولی فقیه در استان با توجه به شعار مرگ بر آمریکا گفت: این شعار شعار مهمی است و همین شعار بساط استکبار را جمع خواهد کرد همچنین نباید به لبخند های دشمن اعتماد کرد چرا که آنها به تعهدات خود پایبند نبودند.

مذاکره با امریکا گره گشا نبود/ برجام درس عبرت است

"سیدعبدالله امینی"؛ امام جمعه ملکشاهی در راهپیمایی روز 13 آبان شهرستان ملکشاهی، ضمن تبریک این روز به آحاد مردم به ویژه دانش آموزان آینده ساز مملکت اسلامی گفت : شاکله نظام اسلامی و قوام آن برائت است و هر مکتبی بدون برائت محکوم به زوال است و امروز برائت از استکبار و آمریکا همان برائت از مشرکین است لذا از افتخارات ما این است که در انقلاب اول طاغوت ستیزی سرلوحه مبارزات مردم ما بود و در انقلاب دوم استکبار ستیزی سرلوحه مبارزات ماست و این مبارزه همچنان ادامه داد.

وی اظهار کرد : ماهیت استکبار و خباثت های آمریکائیها هنوز ادامه دارد و نه تنها مذاکره با آمریکا گره گشا نبوده بلکه به اذعان خودشان بعد از برجام تحریم ها را افزایش دادند و امروز همه با هر طیف و جناحی اذعان دارند که آمریکائیها بد عهدند، البته باید از تجربه برجام درس عبرت گرفت و مذاکره با آمریکا را در مورد سوریه و عراق و یمن فراموش کرد.

رئیس فرهنگ عمومی شهرستان ملکشاهی افزود: در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه وزرای امور خارجه طرفهای مقابل، یک کیفرخواست طولانی از بدعهدی آمریکاییها در برجام بیان کرد، که البته آنها جوابی نداشتند این واقعیت آمریکاست و عده ای میگویند برویم با همین آمریکا بر سر سوریه، حزب الله لبنان، عراق، افغانستان، یمن و حتی مسائل داخلی کشور مذاکره و سازش کنیم!

امام جمعه ملکشاهی اذعان کرد: آمریکائیها با ما دشمنی دارند و به دنبال براندازی نظام اند و علت این امر در این است که نظام اسلامی هرگز اجازه ذلت و خواری به ما را در مقابل استکبار نمی دهد.

مبارزه با استکبار پایانی ندارد 

حجت الاسلام فائز حسینی منش، امام‌جمعه موقت مهران به‌عنوان سخنران راهپیمایی گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان شهرستان مرزیمهران اظهار کرد:در چنین روزی جوانان پیرو خط امام راحل در تبعیت از مرجعیت مقابل ظلم و استبداد ایستادند.

وی بابیان اینکه یوم‌الله 13 آبان دارای پیام‌هایی است، گفت:رهبری امام توانست انرژی متصاعد شده ملت را آزاد کند و انقلاب اسلامی را برگرفته از اسلام ناب رقم بزند، لذا تداوم و بقا این پیروزی با رهبری الهی یعنی ولایت‌فقیه امکان‌پذیر است.

امام‌جمعه موقت مهران بابیان اینکه هر سه این حوادث دارای یک ماهیت هستند، تأکید کرد: مبارزه با استکبار ماهیت اصلی این سه رخداد تاریخ عصر حاضر است؛ امروز روز مبارزه ملی با استکبار نامیده شده است که دارای این پیام است که مبارزه با استکبار پایانی ندارد و تمام ناشدنی است.

اسناد خیانت های آمریکا باید در کتاب ها منتشر شوند

حجت الاسلام و المسلمین "محمدرضا عباسی"، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در جمع راهپیمایان 13 آبان شهرستان سیروان گفت: 13 آبان ماه سال های 43، 57 و 58 سه روزمهم  تاریخی و جزء ایام الله انقلاب اسلامی و مردم ایران است.

وی اظهار کرد: در 13 آبان 43 حضرت امام (ره) را تبعید و در 13 آبان 57 تعداد زیادی از دانش آموزان را شهید و در 13 آبان 58 و در 13 آبان 58 هم تعدادی از دانش جویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

عباسی بیان کرد: انقلاب اسلامی بر عمودها و بنیان های استوار است که اگر این ها را بگیرند دیگر انقلاب اسلامی ایران، انقلاب نیست.

وی یکی از استوارهای انقلاب را استکبارستیزی دانست و افزود: اگر شعار استکبار ستیزی و مرگ بر آمریکا از ملت ایران گرفته شود انقلاب اسلامی ایران از محتوا تهی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تاکید کرد: حمایت از مردم فلسطین، مبارزه با اسرائیل و ... از گفتمان انقلاب اسلامی حذف شود انقلاب ما اسلامی نیست چرا که استکبار ستیزی و ظلم ستیزی ذات و جوهره انقلاب اسلامی می باشد و بدون استکبار ستیزی هیچ یک از شعارهای انقلاب محق نمی شود.

عباسی عنوان کرد: استکبار با جنگ های داخلی و خارجی و حتی جنگ نرم در تلاش است تا عقاید ملت ایران اسلامی را عوض کند.

وی با اشاره به اقدامات رژیم آل سعود و گروهک تروریستی در منطقه گفت: آل سعود و تکفیری ها بیش از 5 سال و 6ماه است که حرم زینب (س) را محاصره کرده و برای نابودی نمادهای شیعیان کمر همت بسته اند.

این روحانی برجسته با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر چشم خود را بر این حقایق بسته اند، اظهار کرد: در حادثه منا بیش از 500 ایرانی و 7 هزار حاجی کشته شد و آل سعود با رشوه و پول همه دنیا را خفه کرد.

وی ادامه داد: همه می دانند اسلام آل سعود همان اسلام معاویه، یزید و بنی امیه است و این آل سعود فاسد ابزار دست آمریکای مستکبر و صلیبی ها و مسیحی های امروز می باشد.

عباسی با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیست دشمن سرسخت اسلام است، تصریح کرد: رژیم آل سعود برادران یهود هستند و سازش با این ها چه معنای دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اظهار کرد: اگر مدافعین حرم و جوانان غیرتمند که علم مبارزه با استکبار و تکفیری را به دوش نمی کشیدند امروز کشور ایران اسلامی امنیت نداشت.

وی تاکید کرد: امنیت امروز کشور مرهون استکبارستیزی جوانانی است که از جوانی خود گذشتند و خون خود را فدای آل علی (ع) کردند.

عباسی با بیان اینکه آمریکایی ها خود اعتراف می کنند که آنها باعث ایجاد داعش شده اند گفت: اکثر گروهکهای تروریستی و تکفیری ساخته خود آمریکا است تا بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند.

وی افزود: دشمن از هر تلاشی برای نابودی انقلاب اسلامی دریغ نمی کند پس ما بایستی در مقابل آنها هوشیار باشیم.

عباسی باغ سبز آمریکا را یک سراب دانست و تاکید کرد: آمریکا دل بست ندارد و برای رفع مشکلات باید از توانمندی ها و استعدادهای داخلی استفاده کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از دانش آموزان گفت: اسناد خیانت های آمریکا باید در کتاب ها منتشر شوند تا جوانان ما با خباثت ها و خیانت های آمریکا آشنا شوند.

کینه توزی امریکا بعد از برجام ادامه دارد

حجت الاسلام "احمد امرایی"، امام جمعه شهرستان چرداول امروز در مراسم راهپیمایی 13 آبان شهر سرابله اظهار کرد: ماهیت حرکت امام (ره) ضد استکباری بود و ایشان در موضوع کاپیتولاسیون با روشنگری و مواضع صریح ماهیت پلید آمریکا را از این قرارداد ننگین برای مردم تبیین کرد.

وی افزود: حرکت دانش آموزان و قتل عام آنان توسط عمال رژیم در چنین روزی اوج حقارت و خوی انسان کشی رژیم منفور پهلوی را نمایش داد هر چند در این حادثه تلخ باز هم آمریکا پشتیبان و طراح اصلی بود.
حجت الاسلام امرایی تاکید کرد: حرکت دانشجویان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در روز 13 آبان سال 58 ضربه سهمگینی بر پیکره استکبار بود و در این روز شاخ غول بدست دانشجویان پیرو خط امام شکسته شد.
وی یادآور شد: شعار مرگ بر آمریکا شعار و خواسته اصلی امام خمینی (ره) است و این شعار هرگز قطع نخواهد شد و همواره ملت ایران اسلامی این شعار را فریاد می زنند.
وی به توطئه‌های متعدد آمریکا و استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: استکبار از دشمنی و ضربه زدن به اهل لاالله الاالله دست بر نخواهد داشت زیرا دشمنی آمریکا با مسلمانان، استقلال و اسلام است.
سخنران روز 13 آبان در اجتماع مردم شهر سرابله اضافه کرد: آمریکا بر اجرای برجام بدعهدی می‌کند و تحریم‌های بعد از برجام علیه کشور نشان دهنده عمق کینه‌ این کشور بر علیه نظام مقدس اسلامی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا هیچوقت قابل اعتماد نیست.

امریکا غیرقابل اعتماد است

حجت الاسلام سید "محسن موسوی"؛ امام جمعه دهلران، در میان راهپیمایان شهرستان دهلران اظهار داشت: سیزدهم آبان هر سال یادآور برگ های زرینی از تاریخ سراسر حماسه و افتخار انقلاب اسلامی و نمایش دهنده یکی از مهم ترین شاخص های میراثی هویتی ملت مسلمان ایران، یعنی «ظلم ناپذیری واستکبارستیزی» و «عدالت خواهی» است.

وی افزود: مردم با شرکت در راهپیمایی 13 آبان ضمن تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر، موجب ناامیدی دشمنان در رسیدن به اهداف شوم می کنند.
امام جمعه دهلران به یکه تازی و سیاست آمریکا در زمان طاغوت علیه ملت اشاره نمود و گفت: آمریکا را به دلیل عدم سنخیت با ارزش های انسانی و الهی از کشور بیرون کردیم و این کشور به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.
وی جنگ تحمیلی، کودتای نوژه و طبس و فتنه 88، جنگ نرم فرهنگی و رسانه ای را از جمله توطئه های استکبار جهانی برضد انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز نمود: با رهبری امام امت و ادامه راه امام توسط رهبر فرزانه انقلاب و هوشیاری و بیداری ملت همه این توطئه ها خنثی شد و مبارزه با استکبار همچنان ادامه دارد.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به توطئه های استکبار جهانی و بویژه آمریکا گفت: آمریکا هر چند سال یکبار به بهانه های واهی علیه ما تحریم وضع می کند و حتی پیمان های خود را با کشورهای دوستش زیر پا می گذارد وهمه باید بدانند که مذاکره با این کشور بی معناست و قابل اعتماد نیست.

حجت السلام و المسلمین محمدرضا جوهری،مسئول تعلیم و تربیت سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در جمع باشکوه راهپیمایان روز مبارز با استکبار جهانی در شهرستان ایوان گفت: 13 آبان سه رخداد در تاریخ انقلاب در خود جای داده است ،تبعید امام(ره) در سال 1343، روز دانش آموز و روزملی مبارزه با استکبار جهانی، این سه مناسبت حساس و سرنوشت ساز برای انقلاب با مبارزات ضد استکباری به رهبری امام کلید خورد،نقطه بارز آن در سال 42 و روز عاشورا در مخالفت با قانون کاپیتولاسیون و رأس حکومت یعنی شاه و ابرقدرتها بود که امام شجاعانه حمله کرد و نقطه آغاز انقلاب و نهضت در مقابل استبداد بود.

 جوهری اظهار کرد: رژیم شاه مجبور به تبعید امام شد، در این دوره حرکت و رهبری امام در این بود که بقیه را کنار گذاشت و روحانیت را به انقلاب و مبارزه وارد کرد و با تز جدائی دین از سیاست مبارزه کرد.

 وی ادامه داد: در سال 57 بعد از 15 سال از تبیعید امام که اوج مبارزات بود،دانش آموزان و دانشجویان صدای اسلام خواهی را به گوش جهان رساندند و با تظاهرات در دانشگاه تهران عده ای شهید و دانشگاه رنگی شد.

 حجت الاسلام جوهری تأکید کرد: در 13 آبان 58 باز هم ملت و دانشجویان و دانش آموزان ساکت ننشستند و در سالگشت این روز تظاهرات کردند و از آمریکا و شاه تبری جسته و با حضور 400 دانشجو لانه جاسوسی تسخیر شد،این حرکت نقطه عطفی در انقلاب رقم زد و امام بزرگوار نیز این حرکت را تأیید فرمود.

 مسئول تعلیم و تربیت سپاه استان ایلام تصریح کرد: اشغال لانه جاسوسی دستاوردها و پیامدهائی مهم برای انقلاب داشت ،دانش آموزان و دانشجویان با مبارزات خود گفتمان جدیدی را بوجود آوردند و شجاعت، شهادت طلبی و حمایت از ولایت از آن دستاوردهاست،شکست ابهت پوشالی آمریکا در این روز رقم خورد و بیش از 70 جلد اسناد فاجعه آمیز آمریکا در دفاع از رژیم پهلوی کشف شد.

  حجت الاسلام جوهری اظهار کرد: در 37 سال عمر انقلاب دو جببه حق و باطل که اولی مدافع و دومی ضد انقلاب است تشکیل شد،کار جبهه مدافع انقلاب تحقق اسلام ناب و همان کار سیدالشهداء با شعار هیهات من الذله است، در جبهه ضد انقلاب حمله به ولایت و باورها مشاهده می شود، بحرانها، فتنه ها و جنگها در این جبهه داشته ایم.

  جوهری تصریح کرد: امروز گفتمان غالب بر دنیا مقاومت است نه سازش،امروزتنها نسخه پیروزی بخش جبهه حق در مقابل باطل تبعیت از ولایت و بصیرت است ،در 8 سال دفاع مقدس و 20 سال تحریم و بحران و فتنه مردم همچنان در کنار رهبر ایستاده اند و این مقاومت در کنار رهبر باعث مدیریت نظام شده است.

حجت الاسلام جوهری شعار مرگ بر آمریکا را مثل « اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» لازم دانست و افزود: تا وقتی مردم پشت سر ولایت فقیه حرکت کنند، آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد.

جوانان با علم خود استکبار را به زانو درآورند

"علی اکبر شفیع زاده" فرماندار دره شهر در مراسم 13 آبان گفت: سه واقعه تاریخی تبعیدامام به ترکیه (سال 43)، کشتاردانش آموزان( سال 57 )و تسخیر لانه جاسوسی (سال 58) در روز سیزدهم آبانماه این ایام را بعنوان خاصترین، بیادماندنی و تاثیر گزارترین برگ تاریخ ضد استکباری ایران اسلامی ثبت کرده است.

وی با اشاره به تبعید امام خمینی (ره) در 13 آبانماه 43، اظهار کرد: مبارزه و افشاگری بنیانگذار انقلاب اسلامی درلایحه ننگین کاپیتولاسیون به دستور شاه مخلوع، دوره تاریخی و جرقه انقلابی را در دل مردم روشن کرد.

شفیع زاده افزود: بر اساس این لایحه که ریشه دردولت استکبار و استعماری دارد، اتباع بیگانه در صورت بروز هرگونه جرم و جنایت در ایران باید در کشور خود محاکمه شوند که این جز رسوایی، ضعف و سرشکستگی دولت ایران چیزی در پی نداشت.

وی در ادامه با اشاره به روز دانش آموز، تصریح کرد: به گلوله بستن و شهادت دانش آموزان توسط رژیم شاه در 13 آبان سال۵۷ و درحالی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازنزدیک می شد برگ دیگری از جنایات استکبار در ایران را رقم زد.

شفیع زاده یکی از مهمترین وقایع تاریخی 13 آبان را تسخیر لانه جاسوسی امریکا دانست و افزود: این حرکت درابتدای انقلاب توسط دانشجویان پیرو خط امام باهدف وادار کردن آمریکا به استردادشاه و اموال ملت ایران انجام گرفت که امام امت این حرکت را انقلاب دوم نامیدند.

وی یادآورشد: دولت امریکا به بهانه این موضوع با قطع کامل روابط سیاسی، تجاوزبه خاک کشورمان در صحرای طبس، راه اندازی جنگ سخت و نرم، محاصره اقتصادی و بلوکه کردن اموال وداراییهای بحق ما به دنبال نابودی کشور ایران بود اما این اقدامات به عزم ملت ایران برای مقابله باظلم وبی عدالت خللی واردنکرد.

نماینده سیاسی دولت در دره شهر با بیان اینکه هم اکنون دردوران جنگ نرم قرار داریم، گفت: دانش آموزان، جوانان وآینده سازان این انقلاب هدف اصلی جنگ نرم استکبار هستند که تنها راه به زانو دراوردن انها سلاح علم اندوزی است.

13 آبان سال 58 ضربه سهمگینی بر پیکره استکبار زد

حجت الاسلام حسین حاجیلری در مراسم راهپیمایی 13 آبان شهر آبدانان اظهار کرد: آمریکاییها با برای خود قانون وضع کردندماهیت حرکت امام (ره) ضد استکباری بود و به تعبیر ایشان در موضوع کاپیتولاسیون اگر یک شخص آیرانی یک سگ آمریکایی را بکشد بای باز خواست شود که با درایت و روشنگری و مواضع صریح ماهیت پلید آمریکا را از این قرارداد ننگین برای مردم بیان کردند.
وی با بیان اینکه حرکت دانشجویان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مهم ترین کار در روز 13 آبان سال 58 ضربه سهمگینی بر پیکره استکبارزد افزود: استکبار ستیزی هم ریشه قرآنی دار و هم ریشه در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی ایران که به صراحت در آیات قرآن بیان شده است.
حجت الاسلام حاجیلری ببا بیان اینکه قشنگ ترین شعار اهل بیت و اسلام هیهات من الذله است ، تاکید کرد: ما هیچ وقت زیر یوغ و چتر استکبار نخواهیم رفت و تاریخ اسالام و انقلاب اسلامی هم بیان کننده این مسئله است.
ویبه عوامل تقویت و تخریب حکومت اسلامی اشاره کرد و یادآور شد:عوامل تخریب گاهی خارجی از جمله جنگ،فتنه ها هستند و عوامل داخلی که متاسفانه به وسیله جاهلان و ناا آگاهان است که به صورت ن آگاهی صورت میگیرد
حاجیلری در پایان با ااختلاسهای صورت گرفته گفت:ما از دولت و و قوه قضاییه تقاضا داریم که به صورت جد با این اختلاسها برخورد کنند و اگر حافظه ای آنها کوتاه مدت است حافظه ملت بلند مدت است و هیچ وقت فراموش نمی کند.

انتهای پیام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب