سرویس: سیاسی
کد خبر: 23546
|
15:27 - 1395/08/07
نسخه چاپی

خطیب جمعه ایلام:

وعده های اقتصادی دولت محقق نشد/ بیکاری مهمترین دغدغه مردم

وعده های اقتصادی دولت محقق نشد/ بیکاری مهمترین دغدغه مردم
خطیب جمعه ایلام گفت: دغدغه اصلی و نگرانی مردم رکود اقتصادی و گرانی و بیکاری خیل عظیمی از جوانان است

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: دغدغه اصلی و نگرانی مردم رکود اقتصادی و گرانی و بیکاری خیل عظیمی از جوانان است و قرائن و شواهد حکایت از این واقعیت دارد وعده‌های اقتصادی دولت هم در زمینه ایجاد اشتغال و هم مهار تورم و گرانی تحقق پیدا نکرده است و شعار نجات اقتصاد کشور برخی از کارگزاران ارشد هم در این زمینه محقق نشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امروز بیکاری و تورم تنها مشکل اقتصادی نیست بلکه در کشور ما مشکل اجتماعی هم وجود دارد، بیکاری باعث شده از هر 5 ازدواج یکی به طلاق منجر شود مردم انتظار داشتند دولت در مدت یک هزار و 200 روز از عمر خویش از همه ظرفیت‌های بالفعل که بهترین فرصت بود معضل بیکاری جوانان را حل کند.

وی ادامه داد: توافق هسته‌ای و اجرای برجام هم که کار اصلی دولت در این چند سال بود گره‌ای از مشکلات مردم را باز نکرد و هیچ گشایشی در عرصه معیشت مردم باز نکرد و  مردم غیر از مسائل اقتصادی اوضاع فرهنگی کشور را نگران کننده می‌بینند و در گوشه و کنار کشور با اجرای برنامه‌های مبتذل و ضد ارزش‌های انقلابی و اسلامی ، دغدغه نفوذ فرهنگی دشمنان را نیز دارند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: امروز نظام سلطه و استکبار جهانی با تمام قوا علیه ارزش‌های دینی به ویژه نظام دینی و ولائی ما به میدان آمده است و از همه ترفندها از جمله نفوذ فرهنگی برای ضربه زدن به حکومت دینی استفاده می‌کند.

لطفی تصریح کرد: دشمن سالیان متمادی است در جنگ نرم و فضاهای مجازی تلاش می‌کند ناکارآمدی و عدم موفق بودن نظام اسلامی را در اذهان جوانان این مرز و بوم القاء کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اقتدار سیاسی و دفاعی و قدرت بازدارندگی نظام دشمن در تهاجم نظامی، ناکام و ناتوان کرده و سایه جنگ را از کشور دور کرده است، آمریکا با بدعهدی در برجام ثابت کرد دشمن کینه توز است و هدف آنها از مذاکرات و توافق هسته‌ای با ایران و کم رنگ کردن شعار انقلابی‌گری و القای این که با شعارهای انقلابی نمی‌توانید با جهان و نظام بین‌ الملل تعامل داشته باشید که متاسفانه در برخی از محافل سیاسی کسانی هستند که می‌گویند انقلابی‌گری با مدیریت نظام قابل جمع نیست.

وی ادامه داد: ناکامی و ناتوانی آمریکا در تهاجم نظامی، اقتدار، ثبات سیاسی و تدابیر حکیمانه رهبر حکیم و شجاع انقلاب اسلامی و بازدارندگی قدرت نیروهای مسلح ما است نه برجام.

خطیب جمعه ایلام به 8 آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده 13 ساله و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: شهید محمدحسین فهمیده با الهام‌گیری از فرهنگ عاشورایی و الگوگیری از نوجوان نهضت عاشورا حضرت قاسم شهادت طلبی و فرهنگ ایثارگری را در عاشورای جنگ 8 ساله احیاء کرد و امروز این نوجوان بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان عزیز کشور است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم نفوذ فرهنگی دشمن، جوانان و نوجوانان هستند که دشمن با گسترش فضاهای مجازی درصدد به انحراف کشاندن نسل پویا و بالنده جوان است بنابراین وظیفه اصلی آموزش و پرورش که میلیون‌ها جوان و نوجوان مخاطبان آنها هستند این است که با برنامه‌ریزی‌های دقیق ارزش‌های اسلامی و انقلابی را به نسل جوان منتقل کنند.

امام جمعه ایلام همچنین به نفوذ فرهنگی آمریکا هشدار داد و تصریح کرد: رژیم آمریکا پس از برجام درصدد نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی فرهنگی و امنیتی کشور است.

وی ادامه داد: راهبرد مهم و اساسی رژیم آمریکا، ایران هراسی در منطقه و تضعیف روحیه انقلابی در میان مسؤولان و کارگزاران در داخل است، اصولا مهم‌ترین مخاطب بیانات رهبر حکیم انقلاب در باب لزوم ترویج روحیه انقلابی در جامعه و نهادینه کردن فرهنگ انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن ائمه جمعه هستند که غفلت از این معنا خسارت‌های جبران ناپذیری برای انقلاب اسلامی خواهد داشت.

امام جمعه ایلام همچنین به محتوای خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: محتوای خطبه‌ها نماز جمعه حفظ وحدت و امید، حفظ ایمان مردم، اشاعه روحیه انقلابی، جلوگیری از نفوذ عناصر ناباب در مراکز حساس، عدم وابستگی به احزاب و جناح‌های سیاسی و ملجاء مردم در گرفتاری‌ها و قرارگاه فرهنگی شهرها است.

لطفی در پایان نیز تصریح کرد: تعامل سیاسی فرهنگی و اقتصادی با رژیم دیکتاتور و مستکبر آمریکا با ادبیات انقلابی و مبانی فکری امام راحل در تضاد کامل است و نباید کارگزاران به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور کینه توزی سی و چند ساله و بی‌وقفه رژیم آمریکا و متحدان اروپایی و مرتجع عرب فراموش کند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد