سرویس: سیاسی
کد خبر: 23518
|
09:59 - 1395/08/05
نسخه چاپی

آیا مرتضی حاجی ادعاهای دو ماه قبلش را قبول دارد؟+عکس

آیا مرتضی حاجی ادعاهای دو ماه قبلش را قبول دارد؟+عکس
در ماه‌های اخیر با رسانه‌ای شدن جسته و گریخته اخباری از وقوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، مرتضی حاجی اواسط شهریورماه در گفتگوی مفصلی ضمن تکذیب وقوع هرگونه فساد در این صندوق، تمام تخلفات را به دولت قبل نسبت داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از مشرق، مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات، از اصلاح‌طلبان تندرویی است که در دولت یازدهم در مناصب ارشد دولت به کار گرفته نشد، با این حال، در مناصب حساس و پول‌سازی چون صندوق ذخیره فرهنگیان، خود را جا داد.


او در دولت یازدهم توانست به عنوان عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان و رییس شواری سیاستگذاری صندوق، به این نهاد با گردش مالی سالانه چند هزار میلیارد تومانی راه پیدا کند و دور از چشم مردم و رسانه‌ها به امورات خویش بپردازد.

با این حال، در ماه‌های اخیر با رسانه‌ای شدن جسته و گریخته اخباری از وقوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، مرتضی حاجی اواسط شهریورماه در گفتگوی مفصلی ضمن تکذیب وقوع هرگونه فساد در این صندوق، تمام تخلفات را به دولت قبل نسبت داد. این گفتگو روی سایت رسمی صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر شد.

 

 
مهمترین ادعاهای مرتضی حاجی در این مصاحبه، موارد ذیل بود:

- تکذیب هرگونه شایعه در مورد اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان

- بحث اصلی مربوط به بدهکاران بانک سرمایه است که عمده این پول ها دست ٥ نفر و معادل ٣٢٨٥ میلیارد تومان است که آنهم از سال ٨٧ و در دولت قبل به صورت تسهیلات بدون وثیقه مکفی به افرادی پرداخت شده است.

- عملکرد صندوق و مدیرعامل آن در سه سال گذشته در حوزه های سودآوری، ایجاد ارزش افزوده و افزایش خدمات به فرهنگیان عضو قابل قبول و مثبت است.

- مطرح کردن اختلاس ٨٠٠٠ میلیاردی با انگیزه های سیاسی است

- مطالبات معوق بانک سرمایه عمدتا مربوط به مدیران دولت قبل است

- صندوق به عنوان سهام دار بانک سرمایه کارش را درست انجام داده و پیگیر وصول مطالباتی است که در سال های ٨٧ تا ٩٢ ایجاد شده است و بخشی از آن هم به دلیل آن است که مرجعی که باید نظارت می کرد به درستی نظارت نکرده است.

- صندوق ذخیره فرهنگیان و مدیرانش مدعی عملکرد آن مدیران و گیرندگان تسهیلات هستند و با کمال تاسف و باز هم با کمال تاسف بیشتر برخی ها آمدند جای مدعی و متهم را عو ض کردند، یعنی مدیران صندوق ذخیره که مدعی هستند که چرا چنین اتفاقاتی افتاده و در پی توضیح خواستن از نحوه تصمیم گیری مدیران بانک آن زمان هستند الان بعضی ها به عمد و یا به اشتباه مدعی را به اختلاس متهم می کنند.

- مدیران فعلی نسبت به آنچه که در بانک اتفاق افتاده پیگیر هستند و انتظار می رود در صورتیکه مقامات قضایی هم همت کنند این موضوع به سرانجام برسد. به نظر من در برخی از سایت ها و خبرگزاری ها واقعیت وارونه نشان داده شده است.

- عملکرد مدیرعامل صندوق در سه سال گذشته مثبت و قابل دفاع است

- منفی نگری موجود در فضای مجازی با واقعیت های امروز صندوق فاصله دارد.

- تحقیق و تفحص از صندوق باید در دولت قبل انجام می شد

- کاش در دولت قبل تحقیق و تفحص انجام می شد و موارد مطروحه فهرست می شد تا آشکار می شد اتفاقات اشاره شده دست پخت چه کسانی است.

ادعاهای دو ماه پیش مرتضی حاجی که تمامی اتهامات درباره وقوع تخلفات مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت یازدهم را انکار کرد، اکنون با موج دستگیری مدیران این صندوق، توخالی از کار درآمده است. اظهارات مسئولان دستگاه قضایی درباره وقوع تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان در دو سه سال اخیر، به صراحت نشان داد که مرتضی حاجی به عنوان عضو هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، یا از تحولات صندوق بی‌خبر بوده یا خود را به بی‌خبری زده است. در صورت اول که سوءمدیریت او محرز است و در صورت دوم نیز وضعیت او وخیم‌تر می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب