سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 23511
|
08:14 - 1395/08/05
نسخه چاپی

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام خبر داد؛

اعزام 130 مبلغ دینی همزمان با اربعین در مرز مهران

اعزام 130 مبلغ دینی همزمان با اربعین در مرز مهران
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: 130 مبلغ دینی همزمان با اربعین حسینی در مرز مهران مستقر می شوند.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام محمد فتاحی در نشست کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: این روحانیان در طول ایام اربعین فعالیت هایی نظیر اقامه نماز جماعت، مشاوره های مذهبی و پاسخگویی به سئوالات شرعی را با استقرار در موکب ها و مساجد انجام می دهند.

وی افزود: همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته با همکاری هیات های مذهبی استان 70 موکب(ایستگاه پذیرایی صلواتی) در شهر و پایانه مرزی مهران و سایر شهرهای مسیر تردد زائران اربعین ایجاد خواهد شد. 
حجت الاسلام فتاحی از اجرای طرح یاوران معنوی در اربعین امسال برای نخستین بار نیز خبر داد و گفت: در اجرای این طرح زائران بصورت گروهی توسط یک روحانی و مداح تا اماکن مقدس شهر کربلا همراهی خواهند شد.
به گفته وی، همچنین با همکاری دستگاه های عضو این کمیته ایستگاه های فرهنگی به تعداد 30 مرکز برای ارائه خدمات فرهنگی نظیر توزیع بسته های حاوی ادعیه، چفیه، زندگینامه شهدا و غیره توزیع می شود. 
وی همچنین از انجام تبلیغات محیطی در شهرهای ایلام، مهران، سرابله، دهلران، ایوان، ملکشاهی، بدره و دره شهر با مشارکت 20 دستگاه عضو کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان خبر داد. 
حجت الاسلام فتاحی دایر کردن سه جایگاه اجرای مراسم در پایانه مرزی مهران، پل زائر و جنب ترمینال برکت و اجرای برنامه های سخنرانی و مداحی و همچنین زیارت اربعین توسط هر زائر به نیابت یک شهید را از دیگر برنامه های در دست اقدام این کمیته در اربعین امسال برشمرد. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد