سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23506
|
07:43 - 1395/08/05
نسخه چاپی

کوچه هایی که همیشه خاموش اند؛

سایه تاریکی در برخی مناطق شهری سرابله+تصاویر

سایه تاریکی در برخی مناطق شهری سرابله+تصاویر
شهری که این روزها تاریکی‌ برخی معابرش بیشتر به‌چشم می‌آید، این توصیف ناخوشایند این روزهای شهر سرابله است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، سرابله،شهری که این روزها تاریکی‌ برخی معابرش بیشتر به‌چشم می‌آید! این توصیف ناخوشایند این روزهای شهر ما است و تاریکی چندوقتی است بنا به‌دلایلی میهمان شهر ما شده است.

با یک گشت شبانه در برخی خیابان‌ها و یا ‌گذر از کوچه‌ها و محله‌های شهر سرابله به این واقعیت می رسید که نه فقط ادارات، سازمان‌ها، مغازه‌ها و… بلکه یک شهر، شب هنگام در تعطیلی فرو می‌رود.

تاریکی همیشه برای آدمی هراس آور بوده است و در مقابل استفاده از نور برای روشنایی در فضاهای ناایمن (فضاهای بی‌دفاع) شهری موجب افزایش امنیت شهروندان در فضای شهر می‌شود.

تاریکی بعضی از کوچه‌ها و محله‌های شهر سرابله  مشکلی کاملا مشهود است به طوری که موجبات نگرانی بسیاری از شهروندان را فراهم کرده و شهروندان بیم آن دارند که کمبود روشنایی در محله‌ها و کوچه‌ها، زمینه حضور بی‌دغدغه مجرمان و سارقان برای سرقت، زورگیری و سایر اعمال مجرمانه را فراهم آورد.

روشنایی معابر و میادین، یکی از عناصر مبلمان شهری محسوب می شود و از جایگاه ویژه ای در معماری و شهرسازی برخوردار و در طراحی شهری بسیار حائز اهمیت است.

امروزه نورپردازی،تعریف کننده هویت و سیمای شبانه شهر است و طراحی روشنایی شهری نه تنها موضوعی صرفا تزئینی نیست،بلکه روشی در جهت تامین امنیت و آرامش بیشتر محیط است و امیدواریم مسئولین شهری سرابله و شرکت توزیع برق شهرستان چرداول نیز در این راستا اقدامات تحول آفرینی انجام دهند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب