سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23498
|
12:08 - 1395/08/04
نسخه چاپی

دست درازی حرامیان به سفره حلال معلمان

دست درازی حرامیان به سفره حلال معلمان
اخیرا هم اختلاس هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، بر زخم های کهنه معلمان نمک پاشیده و همگان را مات و مبهوت ساخته که چرا غارتگران بیت المال و غاصبان حق الناس دیواری کوتاهتر از دیوار معلم نیافته اند و ماحصل رنج سالیان متمادی اندوخته های آنان را به یغما برده اند؟!

به گزارشايلام بيدار،روزنامه مهران در شماره روز سه شنبه خود در یادداشتی به قلم خداداد ابراهیمی مدیر مسئول با عنوان دست درازی حرامیان به سفره حلال معلمان نوشت:

خروجی بررسی و بازنگری کارنامه پرهیاهوی حساس ترین وزارتخانه دولت ها، از ادوار گذشته تاکنون، گویای دستگاهی بحران زده و آلامی وسیع و پیکری تاول زده و لاعلاج، با گره کورهایی ناگشودنی، فرا روی وزرای این وزارتخانه بوده است که تنها با روی کارآمدن وزیری کارآمد و مدبر، خستگی ناپذیر و با مدیریت جهادی مشکلاتش به سامان خواهد رسید نه با انتصاب مدیران حزبی و جناحی و ...
از آب باریکه ای بنام حقوق ماهیانه معلمان تا هزاران میلیارد اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان، رنجنامه ای تکان دهنده و گویاست که می طلبد، نمایندگان مجلس، صاحبنظران، اصحاب رسانه و دولتمردان به کالبد شکافی و موشکافی دقیق زوایا و خفایای مختلف آن بپردازند.
با بررسی تحولات نظام آموزشی، اداری و مالی آموزش و پرورش به این مهم دست می یابیم که وزارتخانه پر طمطراق آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب تاکنون همواره با چالش های جدی مالی، مدیریتی و آموزشی مواجه بوده است. 
این وزارتخانه عریض و طویل و خزان زده با اینکه در مدت نزدیک به چهار دهه و در فراز و نشیب های مکرر خود، تجربیات تلخ برکناری در سطح معاونان و مدیران میانی و استیضاح های مکرر در سطح وزرا را پشت سر نهاده است اما هنوز نتوانسته بر روی ریل تعادل و آرامش پایدار قرار گیرد و هنوز در تمام فصول، بهاری به خود ندیده است.
پس از چهار دهه، هنوز حضور دانش آموزان مناطق محروم در کلاس های کپری و کانکسی، تدریس سرباز معلمان فاقد صلاحیت علمی و آموزشی، فقدان سیستم گرمایشی در مدارس مناطق محروم و سوختن دختران شین آباد کردستان در آتش سوء مدیریت، عدم استحکام سازه ای مدارس برخی استان ها، نبود راهبرد و ساختار پایدار و نظام مند آموزشی در تالیف کتب درسی، عدم تحقق وعده های وزیران به جامعه معلمان از جمله اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان بازنشسته، عدم اعتنا به مطالبات رفاهی و معیشتی آنان همه و همه تنها بخشی از زخم های ناسور جامعه معلمان شریف است که هنوز التیام نیافته است.
اخیرا هم اختلاس هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، بر زخم های کهنه معلمان نمک پاشیده و همگان را مات و مبهوت ساخته که چرا غارتگران بیت المال و غاصبان حق الناس دیواری کوتاهتر از دیوار معلم نیافته اند و ماحصل رنج سالیان متمادی اندوخته های آنان را به یغما برده اند؟!
در واقع حرامیان همچون راهزنان و قُطاع الطریق با وقاحت تمام به سفره حلال معلمان دست درازی کرده اند.
مطابق اخبار مندرج در رسانه ها و مطبوعات و براساس یک حساب و کتاب سرانگشتی 9 میلیون تومان هر معلم، دزدانه، رندانه و ناجوانمردانه به جیب اختلاس گران رفته این در حالیست که معلمان زحمتکش سراسر کشور با اعتماد به هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، ماهانه 19 میلیارد تومان به حساب این صندوق واریز کرده اند تا شاید بتوانند در آینده از سود سهام آن بهره مند شوند.
هر چند که متهمان این پرونده بزرگ اقتصادی و مالی دستگیر و روانه زندان شدند اما رویکرد فساد انگیز مالی و اختلاس گری برخی مسئولان، هم اعتماد عمومی و هم انگیزه مشارکت مالی فرهنگیان در این صندوق را بشدت کاسته است.
امید آنکه قوه قضاییه با قید فوریت به این پرونده رسیدگی و با عاملان این اختلاس ناجوانمردانه قاطعانه برخورد قضایی کند، چرا که دزدان با چراغ آمده و گُزیده تر کالا برده اند.
 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب