سرویس: سیاسی
کد خبر: 23488
|
10:05 - 1395/08/04
نسخه چاپی

ایلام بیدار از تغییرات 100 روز اخیر در استان گزارش می دهد؛

جابجایی آرام مهره های سیاسی برای انتخابات 96

جابجایی آرام مهره های سیاسی برای انتخابات 96
آنچه که از شواهد و قرائن پیداست دولت در مدت کم باقی مانده انتخابات به دنبال تغییرات گسترده است تا از این طریق نظر احزاب و گروه های سیاسی را به خود جلب تا بتواند با همراهی انها گامی به سوی انتخابات در سال 96 بردارد.

گروه سیاسی ایلام بیدار::یکی از موضوعات مهم برای پیشبرد اهداف موردنظر در هر دولت و دستگاهی تغییرات مدیریتی است به طوری که این تغییرات می تواند منجر به تحول شود.

تغییرات مدیریتی در هر دولتی امری بدیهی بوده و کسی منکر ان نیست اما باید این روند منطقی باشد و آنگونه نباشد که بسیاری از شاخص ها و ارزش ها را زیر سوال ببرد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم رسانه ها و مطبوعات کشور نسبت به تحلیل و بررسی تغییرات در سطح بدنه دولت و استانداران پرداختند و این تحلیل ها تا آنجا پیش رفت که حسن روحانی در نشستی خبری در اوایل دوران ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به این پرسش که "آیا مجریان و مسئولان دولت نهم و دهم را درو می‌کنید یا از آنها استفاده خواهید کرد؟"، گفت: ما گفتیم کلید داریم، نگفتیم داس داریم.

در واقع همین کلمه داسی که رئیس جمهور از آن در نشست خبری استفاده کرد این ذهنیت را ایجاد کرد که دولت بنایی به تغییرات مدیریتی به هر قیمتی ندارد و به دنبال استفاده از مدیرانی است که حتی با تفکر دولت یازدهم سنخیتی نداشته باشند.

اما اکنون و بعد از گذشت بیش از سه سال دست رئیس جمهور برای همه به خوبی روشن شد و یک سوال از دولت‌مردان به وجود آمده چرا این همه تغییر در حوزه‌های اجرایی و مدیریتی انجام می‌شود؟ اگر فردی با لیاقت و شایستگی برای مردم کار می‌کند و زحمت می‌کشد و فعالیت شبانه روزی دارد این تغییرات چه معنایی دارد?

از طرفی روحانی هم می‌گوید که کلید داریم و داس نداریم، پس دلیل این تغییرات چیست؟ به خصوص در مدت کمتر از یک سال تا پایان دولت یازدهم.

این روزها در سطح دولت یازدهم شاهد تغییرات زیادی هستیم و در همین یک هفته گذشته سه وزیر دولت دیگر در کابینه فعالیت ندارند و یا اینکه بسیاری از استانداران در این مدت تعویض شده اند.

اما این تغییرات تنها کلی نبوده و به استان ها نیز سرایت کرده است؛ در استان ایلام تا هفته های قبل برخی تغییرات مکرر مدیرتی تا آنجا پیش رفت که به خبر اول رسانه های استان و اغلب شبکه های اجتماعی استان ایلام تبدل شده بود.

اگر چه میزان این تغییرات در استان ایلام نسبت به سطح کشور با احتیاط بیشتری با توجه به مسائل سیاسی انجام می گیرد اما در ادامه همان حرکت در سطح دولت است.

آنچه که در این روزها و ماه ها در استان ایلام شاهد آن بوده ایم به حوزه فرمانداران برمی گردد آنجا که اولین تغییر در حوزه فرمانداری شهرستان چرداول رقم خورد و "پرویز کولانی"، فرماندار سابق چرداول مقصد را به سمت شهرستان قروه عوض کرد.

بعد از این انتصاب دومین تغییر در سطح فرمانداری سیروان صورت گرفت و با رفتن پرویز کولانی از شهرستان چرداول "مراد یگانه" بر صندلی فرمانداری چرداول تکیه زد.

همین باعث شد تا جای خالی برای یکی از مدیران معاونت سیاسی استانداری ایلام موجود باشد و "بهمن جلیلیان" که سابقه مدیر کلی روابط عمومی استانداری ایلام را در کارنامه نیز داشت با عنوان سرپرستی در فرمانداری سیروان گماشته شد.

اما این آخر ماجرا نبود و بعد از این انتصاب، فرماندار دره شهر نیز رفتنی شد و"علی اکبر شفیع زاده"که سابقه معاونت مدیر کل سیاسی استانداری ایلام را در کارنامه خود داشت به این سمت دست یافت.

اما این تغییرات هم اکنون نیز بر سر زبان ها است و بر طبق اخبار غیر رسمی قرار است فرماندار کنونی شهرستان ملکشاهی جایگزین فرماندار فعلی شهرستان دهلران شود.

آنچه که از شواهد و قرائن و نیز تحلیل کارشناسان پیدا است این است که دولت در مدت کم باقی مانده انتخابات به دنبال تغییرات گسترده است تا از این طریق بتواند نظر احزاب و گروه های سیاسی را به خود جلب کند تا بتواند با همراهی انها گامی به سوی انتخابات در سال 96 بردارد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب