سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 23463
|
09:24 - 1395/08/03
نسخه چاپی

جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام خبر داد:

آمادگی سپاه برای اسکان روزانه 10 هزار زائر در اربعین حسینی

آمادگی سپاه برای اسکان روزانه 10 هزار زائر در اربعین حسینی
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت:سپاه با ایجاد دو اردوگاه در مرز مهران اسکان روزانه 10 هزار زائر اربعین حسینی را فراهم خواهد کرد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام، عبدالصاحب طهماسبی جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای پیاده روی اربعین گفت: به منظور فراهم کردن بستر برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، 2 اردوگاه ویژه اسکان در مرز مهران احداث می کنیم.

وی اظهار کرد:مجموع ظرفیت این 2 اردوگاه در شرایط عادی بین هفت تا 10 هزار نفر در هر شبانه روز است که در شرایط اضطراری همچون بارش باران یا وزش باد شدید، امکان پذیرش تا 20 هزار نفر را نیز خواهند داشت.

طهماسبی افزود:یکی از این اردوگاه ها در محلی نرسیده به میدان بزرگ اربعین و اردوگاه دیگر نیز در داخل میدان اربعین در ورودی به پایانه مرزی مهران احداث می شود.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ادامه داد:اردوگاه اول در زمینی به گستره 20 هکتار و با نصب بیش از 100 تخته چادر 20 متری ایجاد می شود و اقامتگاه دوم نیز در محدوده میدان اربعین و با برپایی بیش از 25 تخته چادر 240 متری دایر می شود.

وی تاکید کرد: این اردوگاه ها دارای نمازخانه، غذاخوری، سرویس های بهداشتی، حمام و وسایل گرمایشی هستند و عملیات اجرایی و تکمیلی این 2 اقامتگاه و زائرسرا آغاز شده و تا قبل از ورود زائران به مهران (25 آبان) به پایان می رسد.

طهماسبی عنوان کرد:سپاه همچنین کار ساخت دو دهنه پل از پیش ساخته را انجام داده و در صورت ایجاد فونداسیون و زیرساخت ها از طرف اداره کل راه و شهرسازی، آماده نصب هستند.

وی گفت:این پل ها به طول 51 متر، عرض 6 متر و تناژ 60 متر بر روی بخشی از رودخانه فصلی نصب و جاده اضطراری ایجاد شده در اطراف جاده اصلی مهران - پایانه مرزی را به هم وصل می کنند و  نصب این پل های فلزی با توجه به ساختارشان کمتر از یک هفته طول می کشد و در صورت اعلام اتمام مرحله فونداسیون و زیرساخت آنها از سوی اداره راه و شهرسازی، با سرعت نصب می شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد