سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23459
|
08:36 - 1395/08/03
نسخه چاپی

توسط یک کارآفرین سیروانی صورت گرفت؛

تحقق اقتصادمقاومتی با پرورش بلدرچین + تصاویر

تحقق اقتصادمقاومتی با پرورش بلدرچین + تصاویر
یک کارآفرین موفق سیروانی با پرورش بلدرچین، اقتصاد مقاومتی را معنا کرده و توانسته ضمن ایجاد اشغال پایدار برای خود، گامی در جهت توسعه اقتصادی کشور بردارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

پرورش بلدرچین یکی از صدها طرحی است که در عرصه اقتصاد مقاومتی مورد استقبال قرار گرفته است و یک کارآفرین سیروانی توانسته است با مبلغی سرمایه اندک واحد ده هزار قطعه ای را در روستای بوژان از توابع شهرستان سیروان راه اندازی کند.

با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری در توجه به امر اقتصاد مقاومتی، خودکفائی و تکیه بر توان داخل به سراغ جوان سیروانی که در این عرصه ورود کرده رفتیم و با آن گفتگویی داشتیم.

عبدالله عزیزی که دانشجو ادبیات فارسی در یکی از داشنگاه های ایلام نیز می باشد در گفتگو با سیروان نوین از ورود به این عرصه جهت اثبات موفقیت جوانان درعرصه تولید و کسب درآمد با سرمایه ای اندک سخن می گوید.

این کارآفرین موفق سیروانی با پرورش بلدرچین، اقتصاد مقاومتی را معنا کرده و توانسته اشتغالی پایدار را برای خود و خانواده‌اش ایجاد نماید.

عزیزی بیان کرد: با توجه به علاقه ای که به طیور داشتم به همین خاطر با کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرورش طیور تصمیم گرفتم پرورش بلدرچین را انتخاب کنم تا در کنار تحصیل هم درامدی داشته باشم و هم به تولید داخلی کمکی کرده باشم.

 

این فعال اقتصادی درباره علت انتخاب عرصه پرورش بلدرچین، می گوید :بلدرچین پرنده بسیار کم توقعی است، این پرنده مقاومت بسیار بالایی در برابر بیماری های طیور دارد و در طول دوره پرورش نیازمند هیچ واکسنی نیست و از طرفی زود بازده بودن طرح پرورش بلدرچین در راستای تولید و خودکفائی مالی باعث شد سراغ پرورش این پرنده بروم.

وی اظهار کرد: افراد می توانند با خرید تعدادی جوجه یک روزه بلدرچین کار خود را آغاز کنند و بعد از مدت کوتاهی می توانند کار خود را گسترش داده و ظرفیت تولید شان را افزایش دهند.

عزیزی افزود: یکی از مزایای مهم این طیور زودبازده بودن پرورش آن است، دوره پرورش بلدرچین خیلی کوتاه است و خیلی زود سود عاید شما می‌شود و در یک دوره ۴۰ یا ۵۰ روزه می‌توانید نتیجه تلاشتان را ببینید.

این پرورش دهنده بلدرچین گفت: با سرمایه اندک این کار را شروع کرده ام و حالا توانسته ام ظرفیت خود را به ده هزار قطعه افزایش دهم.

این جوان فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی در خصوص نحوه فروش محصولات خود در بازار می گوید: برای ارائه محصولاتم به بازار با مشکل روبرو نیستم چرا که با بازاریابی مناسب در تهران توانسته ام با چند مکان عرصه توزیع محصولات بلدرچین قرار داد ببندم و تخم و گوشت بلدرچین ها را به آنجا صادر کنم.

عزیزی گفت: متاسفانه علیرغم اینکه تخم بلدرچین به بمب ویتامین معروف است، ۵ برابر تخم‌مرغ فسفر و کلسیم دارد و همچنین با خاصیتی که گوشت و تخم بلدرچین دارد در استان ما زیاد مورد توجه قرار نگرفته است و همین امر باعث شده محصول خود را به شهرهای دیگر صادر کنیم.

این فعال اقتصاد مقاومتی با ارائه توضیحاتی بیشتر درعرصه تولید بلدرچین گفت: بلدرچین هم مولد بوده و هم گوشتی به همین واسطه فضایی را که در اختیار داشتیم، به چند قسمت تقسیم کرده بخشی را برای پرورش بلدرچین های تخم گذار بخشی را برای بلدرچین های گوشتی و قسمتی هم برای جوجه ها اختصاص دادیم.

وی اظهار کرد: در این طرح در یک بازه زمانی 45 روزه گوشتی ها را کشتار کرده و بعد بسته بندی برای فروش به بازار ارسال می کنیم، و بلدرچین های تخمگذار پس از شروع به تخمگذاری بصورت مفید تا یکسال تخمگذاری آنان ادامه دارد که تخم ها پس از جمع آوری و بسته بندی برای فروش روانه بازار مصرف می کنیم.

 این تولید کننده سیروانی به مقاومت بلدرچین ها در مقابل بیماری اشاره کرد و افزود :از آنجایی‌ که بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف بسیار مقاوم‌تر از مرغ است، پرورش آن بدون استفاده از هیچ‌گونه دارو انجام می‌شود، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولاتی که هیچگونه ذخیره دارویی مضر برای مصرف‌ کننده در بافت خود ندارند. 

این کارآفرین سیروانی در ادامه با اشاره به امکان تحقق اقتصاد مقاومتی با طرح های کوچک و زودبازده می گوید: بهتر است دولت هم وارد عرصه های اقتصاد مقاومتی شود یا حداقل از کسانی که در این عرصه ورود می کنند، حمایت کند چرا که بسیاری از همین فعالان با همین طرح های کوچک و زودبازده خود علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای خود و دیگران توانستند بر اقتصاد و تولید کشور کمک کنند.

عزیزی با تاکید بر فراهم کردن زمینه فعالیت برای جوانان در زمینه های اقتصاد مقاومتی، گفت: مسئولین با پرداخت تسهیلات به جوانان می توانند زمینه فعالیت آنها را فراهم کنند چرا که بسیاری از جوانان در صورت تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات به آنها می توانند موفقیت های را کسب کنند.

وی ادامه داد: اگر جوانان در حوزه مشاغل زودبازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، بدون تردید علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی کمک خواهند کرد، در مسیر خودکفایی شخصی نیز موفق خواهند شد .

این فعال اقتصادی در شهرستان سیروان نمونه ای کوچک از کسانی که با عمل به فرمایش مقام معظم رهبری بسیج توانسته اند در مسیر اشتغال گام بردارند تا بتوانند دستی در بازار خودکفایی داخلی داشته باشند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد