سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 23420
|
12:41 - 1395/08/01
نسخه چاپی

اظهار نظر نویسنده "لشکر خوبان" در خصوص "دا"؛

خیلی‌‌ها با خواندن این کتاب لب سخن باز کردند

خیلی‌‌ها با خواندن این کتاب لب سخن باز کردند
سپهری اظهار کرد: "دا" حاصل شناخت عمیق نویسنده از خرمشهر و مهارت بالای او در جست‌‌وجوی اعماق ذهن راوی است که توانست عامه مردم را درگیر خود کند.

به گزارشايلام بيدار، معصومه سپهری در جلسه نقد و بررسی کتاب "دا" که عصر چهارشنبه با حضور نویسنده اثر برگزار شد، با اشاره به حجم بالا و زیادی تعداد صفحات  کتاب، گفت: وقتی در جریان تالیف این کتاب توسط خانم حسینی قرار گرفتم، مدام در این فکر بودم که جامعه با آن چگونه برخورد خواهد کرد اما وقتی برای اولین بار آن را خواندم بسیار درگیرش شدم و دیدیم که از مردم عادی گرفته تا اهل قلم به گرمی از آن استقبال کردند.

وی افزود: این کتاب متاثر از مطالعات پر دامنه و شناختی است که نویسنده‌ی آن از کوچه و خیابان‌های خرمشهر دارد و موجب می‌شود به سوژه‌ی زنی که کار غسل و کفن شهدای خرمشهر را برعهده داشت و پدر و برادر خود را کفن و دفن کرده بود، ورود کند.

نویسنده‌ی "لشکر خوبان" خاطرنشان کرد: خیلی‌ها که گفتن از جنگ و جبهه را در شان خود نمی‌دیدند پس از خواندن کتاب لب به سخن باز کردند و خیلی‌ها نیز در برابر اتفاقاتی که در دوران هشت ساله به ما تحمیل شده بود اظهار عجز کردند.

وی تاکید داشت: حسینی علاوه بر شناختی که از خرمشهر و جریانات آن داشت، با مهارت بالایی که در این زمینه به خرج داد، توانست اعتماد راوی را جلب و اعماق ذهن او را بیرون بکشد که در نهایت به خلق چنین اثر ارزشمندی منتهی شد.

صاحب اثر "نور الدین پسر ایران" کتاب "دا" را حاوی رگه هایی از واقعیت خرمشهر دانست و اظهار کرد: این کتاب بخشی از تاریخ فاخر ایران است که هیچ یک از ایراداتی که بر آثار دیگر وارد است، بر آن وارد نیست.

آناج

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد