سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23330
|
07:57 - 1395/07/27
نسخه چاپی

گزارش؛

قبض هایی که برق از سر مردم مهران پراند

قبض هایی که برق از سر مردم مهران پراند
صدور و توزیع تعرفه های جدید در قبض های برق شهرستان مرزی و گرمسیری مهران، صدای مردم بویژه شهروندان را در آورد و موجب اعتراض و گلایه آنها نسبت به افزایش زیاد بهای برق شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، برخی از شهروندان مهرانی معتقدند بهای برق مصرفی آنان با توجه به گرمسیری بودن این شهرستان ظلمی در حق شهروندان است چرا که گرمای هوای این شهرستان باعث شده بیشتر مردم از کولر گازی استفاده کنند و به ناچار باید هزینه های سنگین و سرسام آور قبوض برق را پرداخت کنند.

افزایش بهای برق مصرفی در قبوض صادر شده در حالیست که بهای برق مشترکان مهرانی تنها در شش ماه اول سال بویژه فصل تابستان با تعرفه مناطق گرمسیری محاسبه می شود در حالیکه هم اکنون که هفت ماه از سال گذشته باز هم شهروندان این شهر مرزی از کولرهای گازی استفاده می کنند .

امسال شهروندان مهرانی گرمای بالای  55 درجه ای را تجربه کردند و شهروندان را کلافه کرد ولی اینک با دریافت قبوض شوک زیادی به مرزنشینان ساکن در این شهرستان وارد شده است و به قولی می توان گفت برق از سر این مردم پراند.

برخی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار آوای مهران اعلام کردند: با وجود افزایش 30 درصدی میزان مصرف ، هزینه اعلام شده در قبوض بسیار بیشتر است و در برخی قبض ها تا دو برابر و نیم افزایش نرخ داشته است.

ویسی یک شهروند مهرانی در این خصوص گفت: از ابتدای فصل تابستان در مجموع بواسطه شغل خود کمتر در منزل بوده ام و مصرف برق حداقلی داشته ایم ولی با این حال تعرفه برقی که دریافت کرده ام بالای یک میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه نمی دانم نحوه محاسبه برق مصرفی این شهرستان در فصل تابستان باید چگونه باشد، افزود: با توجه به اینکه مردم شهرستان مرزی مهران گرمای زیادی را متحمل می کنند و با توجه به شرایط منطقه باید تعرفه گرمسیری از شش ماه به 9 ماه ارتقایابد.

یوسفی دیگر شهروند مهرانی می گوید: از ابتدای فصل تابستان تاکنون در خصوص مصرف برق بسیار مراعات و صرفه جویی کرده ایم و وسایل پر مصرف را از چرخه زندگی کنار گذاشته ایم ولی نمی دانم چرا باز ، یک افزایش قیمت ناگهانی داشته ایم.

وی گفت: سوال ما از مسوولان این است که چرا نحوه محاسبه برق مصرفی مشترکان در این منطقه گرمسیری که دمای بالای 55 درجه را تحمل میکنیم همچون دیگر مناطق گرمسیری کشور انجام نمی شود.

خانم نورالهی شهروند دیگری با نشان دادن قبض برق این دوره خانه اش گفت: در خانه فقط چندین شعله لامپ کم مصرف، یک یخچال و یک تلویزیون و یک کولر گازی 12 هزار داریم که مصرف زیادی ندارند بنابراین  یک میلیون و 700هزار ریال برق بها برای این دوره ، برای ما خیلی زیاد است.

این شهروندان همگی نسبت به قبوض برق مصرفی این دوره خود اعتراض داشته و عنوان کردند، ما باید گرمای تابستان مهران را تحمل کنیم ولی تفاوت محسوسی بین قبوض صادر شده در این منطقه با مشترکانی که در مناطق خوش آب و هوای کشور زندگی می کنند، نداشته باشد.

با این حال و به گفته هادی شیرخانی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام افزایش 30 درصدی بهای برق عامل افزایش مبلغ های جدید مندرج در قبض های برق مشترکان این شرکت در سال جاری بوده است.

وی اظهار کرده است : در دوره های اخیر بهای برق افزایش یافته که این امر در راستای اصلاح الگوهای مصرف، بهینه سازی مصرف انرژی، افزایش قیمت جهانی و کشوری انجام گرفته است.

همین عوامل دست در دست داده اند تا شهروندان مهرانی تعرفه های بالای یک میلون ریال را در قبوض برق های خود مشاهده کنند و اعتراض ها در این زمینه بیشتر از گذشته شده است امید است مسوولان در این خصوص تمهیدات لازم را بیاندیشند و این معضل مردم را مرتفع کنند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد