سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23310
|
08:26 - 1395/07/26
نسخه چاپی

ایلام بیدار به بهانه روز تربیت بدنی و ورزش گزارش می دهد؛

بانوان ایلامی از نبود ورزشگاه اختصاصی رنج می برند/ ضرورت ایجاد خوابگاه ویژه ورزشکاران

بانوان ایلامی از نبود ورزشگاه اختصاصی رنج می برند/ ضرورت ایجاد خوابگاه ویژه ورزشکاران
توجه به زیرساخت های ورزش در جهت این مهم یکی از اولویت های مهم و ضروری است که باید در جهت تحقق آن تلاش های وافر صورت گیرد.

گروه ورزشی ایلام بیدار::امروز در تقویم رسمی کشور بعنوان روز تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است؛ روزی که اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

این روز که به نوعی آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش نیز نامگذاری شده است از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، تربیت بدنی و ورزش به عنوان پدیده اجتماعی موثر در ابعاد مختلف جامعه و زندگی افراد نفوذ کرده و به بخش جدایی ناپذیری از زندگی تبدیل شده و گسترش روزافزون ورزش باعث ایجاد کانالهای تلویزیونی خاص ورزش در اکثر کشورهای جهان و همچنین در ایران از جمله شبکه ورزش شده است.

بنابراین تربیت بدنی با هدف سالم سازی و تربیت انسان سالم،شاداب و امیدوار می تواند مهمترین شاخص جهت توسعه پایدار ایران اسلامی باشد.

اما توجه به زیرساخت های ورزش در جهت این مهم یکی از اولویت های مهم و ضروری است که باید در جهت تحقق آن تلاش های وافر صورت گیرد.

استان ایلام بعنوان یکی از استان های کمتر توسعه یافته باید بیشتر مورد توجه مسئولان کشوری و استانی برای جذب اعتبارات مورد توجه قرار گیرد.

با وجود پتانسیل های خوب و عالی در عرصه ورزش استان و همچنین ورزشکاران خوب ایلامی در جای جای این استان توجه به این زیرساخت ها شرایط توسعه پایدار را تحقق خواهد بخشید.

از این رو باید ضمن شناسایی این زیرساخت ها و تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام به فکر ایجاد اماکن ورزشی بود تا بتوان از سایر پتانسیل هایی که تاکنون کشف و یا مورد استفاده قرار نگرفته اند استفاده های لازم را برد.

یکی از موارد مهم به این پتانسیل و ظرفیت ها جایگاه ویژه بانوان در عرصه ورزش است اگر چه تعدادی از بانوان ایلامی توانسته اند در برخی مقام های کشوری افتخاراتی را برای این استان رقم بزنند اما توجه به این نکته که باید اماکن ویژه بانوان در ایلام راه اندازی شود ضروری به نظر می رسد.

از این جهت که در استان ایلام هیچ گونه ورزشگاه ویژه بانوان وجود ندارد که از آن طریق بانوان ایلامی بتوانند در مجموعه ای که امکانات لازم و کافی را داشته باشند تا بتوانند نسبت به شناسایی ظرفیت های خود در عرصه ورزش استان اقدام کنند.

در کل اگر این مهم نه تنها در استان ایلام بلکه در سراسر کشور از سوی دولتمردان مرود توجه قرار گیرد نه تنها ضمن شناسایی پتانسیل های بیشتر بانوان در عرصه ورزش و افتخارآفرینی بیشتر در عرصه های بین المللی ورزشی برای کشور بلکه مقوله ورود زنان به ورزشگاه ها نیز به خودی خود برطرف می شود.

بدون شک وقتی به نیازهای بانوان در عرصه ورزش توجهات وافی و کافی شود بسیاری از مشکلات به خودی خود از بین خواهند رفت و زمینه شرایط مطلوب تری رقم خواهد خورد.

ضرورت احداث خوابگاه ویژه ورزشکاران در ایلام

یکی دیگر از موضوعات مهم زیرساختی در استان ایلام که باید مورد توجه مسئولان استانی و کشوری قرار بگیرد ایجاد خوابگاه ویژه ورزشکاران در این استان است؛ موضوعی که تاکنون و فقدان آن باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

همین چند ماه پیش بود که بیش از 60 ورزشکار از پنج کشور آسیایی افغانستان، ترکیه، لبنان، عراق و پاکستان به همراه نمایندگان کشورمان در رقابت کاراته جام آسیا به میزبانی استان ایلام شرکت کردند.

در این مسابقات استان ایلام در سطح کشور و آسیا دیده شد اما نبود مکان اختصاصی برای استقرار ورزشکاران در اقصی نقاط آسیا و کشور باعث شد تا مشکلاتی در این خصوص به وجود آید.

اگر چه آمادگی ها برای استقرار ورزشکاران در سطح استان وجود داشت اما محل اسکان ورزشکاران حاضر در این مسابقات خوابگاه کمیته امداد امام (ره) ایلام، باشگاه فرهنگیان و هتل زاگرس بود که به صورت پراکنده و مربوط به سایر دستگاه های اجرایی بود.

از این رو اگر خوابگاه ویژه ورزشکاران در استانی که سابقه برگزاری مسابقات بین المللی را در کارنامه خود دارد می تواند در جهت بیشتر شناساندن ایلام و ورزش این استان کمک شایانی کند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد