سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23279
|
08:32 - 1395/07/25
نسخه چاپی

ایلام بیدار از گلایه های مردمی گزارش می دهد؛

ابهام در برخی قبوض آب مشترکان ایلامی/ "بندهایی" که فقط آب را گران می کنند

ابهام در برخی قبوض آب مشترکان ایلامی/ "بندهایی" که فقط آب را گران می کنند
در یک بند قبض آب مشترک یک شهروند ایلامی هزینه کارمزد دفع فاضلاب نسبت به سال گذشته افزایش 17 برابری نشان می دهد.
گروه اجتماعی ایلام بیدار:: گرانی های پی در پی در استان ایلام باعث کلافگی مردم و حتی مسئولان شده است به طوری که مقامات ارشد دولت در استان نیز به روند افزایش گرانی در استان گله مندند.
در همین راستا بود که اخیرا استاندار ایلام در نشستی از وضعیت افزایش بی رویه قیمت میوه در این استان انتقاد کرد و گفت: قیمت برخی از میوه ها که در داخل استان نیز تولید می شود در مقایسه با سایر نقاط کشور بالاتر است که به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.
اما در ادامه این گرانی ها اخیر قبض هایی جدید آب باعث شده تا برخی مشترکان نسبت به آمار و ارقام موجود بر روی این قبض ها ابراز گلایه کنند؛ برخی از شهروندان ایلامی در درخواست های جداگانه ای خواستار بررسی این موضوع شدند.
یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار با بیان اینکه در قسمت صورت حساب فرق بین آبونمان، عوارض، مالیات چیست، گفت: در این صورت حساب ها به عناوین مختلف از مردم اخذ می شود.
وی اظهار کرد: چند وقتی است که در یک بند قبوض آب گاهی میزان رقم جلوی آن حتی از مبلغ آب بهای مصرفی نیز بیشتر است.و اگر بیشتر هم نباشد از مصرف آب بها کمتر نیست.
این شهروند ایلامی افزود: این رقم که رقم قابل توجهی است و در قبوض آب چند دوره اخیر به چشم می خورد، باعث افزایش رقم قبض های مردم شده است.
وی خاطرنشان کرد: این بند تحت عنوان کارمزد دفع فاضلاب است و این در حالی است که در گذشته هزینه های این مورد از سوی صاحب منزل پرداخت شده است.
این شهروند ایلامی ادامه داد: این رقم در سال های گذشته بسیار ناچیز بوده و 1200 تومان بوده است اما در قبض های جدید امسال و به خصوص چند قبض آخر این رقم به 17 هزار رسیده که از افزایش 20 برابری حکایت دارد.
وی ضمن انتقاد از این موضوع از مسئولان امر خواست توضیحات لازم را در این خصوص اطلاع رسانی کنند اگر چه از نظر بنده جای هیچ گونه توجیهی ندارد.
ابهام در برخی بندهای قبض های آب مشترکان ایلامی
این شهروند ایلامی در ادامه ضمن انتقاد از افزایش قیمت های آب گفت: در قبض های امسال بندی قرار گرفته که در سال های قبل این بند وجود نداشته است وهنوز که هنوز علت اضافه شدن این بند مشخص نیست.
وی عنوان کرد: این بند تحت عنوان عوارض قانون بودجه می باشد که در سال گذشته بر روی قبوض مردم مشاهده نشده است.
این شهروند ایلامی تأکید کرد: این در حالی است که در قبض های جدید آب هزینه های آب بها، آبونمان آب و آبونمان فاضلاب و نیزی کارمز دفع فاضلاب لحاظ شده که تقریبا شبیه به همدیگر هستند.
 
قبض مربوط به سال گذشته
 
 
قبض مربوط به امسال
 
اگر به دو تصویر بالا که مربوط به این مشترک است دقت کنید در خواهید یافت که در تصویر اول که مربوط به قبض سال گذشته است بسیاری از موارد و بندهایی که در تصویر دوم یا همان قبض دوم مشاهده می شود وجود ندارد که از جمله آن می توان به آبونمان آب، آبونمان فاضلاب و عوارض قانون بودجه اشاره کرد.
مهمتر اینکه در کارمزد دفع فاضلاب در تصویر اول مربوط به سال گذشته تنها مبلغ 1200 تومان هزینه داشته اما این مبلغ در تصویر و قبض دوم که مربوط به امسال است به 22 هزار تومان رسیده است.
 
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب