سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 23052
|
13:30 - 1395/07/10
نسخه چاپی

امام جمعه کرمانشاه:

عزاداری محرم باید پرمحتواتر شود

عزاداری محرم باید پرمحتواتر شود
امام جمعه کرمانشاه بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای پرمحتواتر و پرمعناتر کردن عزاداری‌های محرم تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های محرم و صفر و عزاداری‌های آن برای جذب اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان استفاده کرد.

به گزارشايلام بيدار، آیت‌الله مصطفی علماء در گردهمایی هیات‌های مذهبی شهر کرمانشاه با بیان اینکه عزاداری‌ امام حسین‌(ع) باید بگونه‌ای باشد که دین مبین اسلام را به جامعه بیشتر معرفی کند، گفت: این عزاداری‌ها باید به تبیین هدف از قیام امام حسین(ع) و فلسفه قیام عاشورا بپردازند.

آیت‌الله علما در ادامه از هیاتی‌ها خواست تا از جوانان خوش ذوق و با قریحه و متدین حمایت کرده و به آنها میدان بدهند، چرا که یک جوان قادر است تعداد زیادی از جوانان را با خود همراه کرده و نباید از این ظرفیت مهم جوانان غفلت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه روح جلسات عزاداری باید تبلیغ دین مبین اسلام و معرفی زیبایی‌های آن به همگان باشد، تاسوعا و عاشورا را فرصت بسیار خوبی برای جذب جوانان برشمرد و افزود: این فرصت تنها یک بار در سال پیش می‌آید و باید ازآن استفاده کرد.

آیت‌الله علماء از تاسوعا و عاشورا به عنوان یک فرصت خوب برای تبلیغ دین مبین اسلام یاد کرد و از هیاتی‌ها خواست تا از این ظرفیت مهم غفلت نکنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت حضور جوان‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا استفاده کرد، گفت: در این دو روز خیلی کارها می‌توان برای جذب بیشتر جوانان به سوی دین انجام داد.

آیت‌الله علماء بابیان اینکه باید روح جلسات و هیات‌های عزاداری تبلیغ دین باشد، از مسئولین هیات‌ها خواست تا از فضای تاسوعا و عاسورا بب نفع دین خدا و برای معرفی آن استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه هیاتی‌ها باید کارشان منبر و خطبه باشد، گفت: حتی کسانی که مسلمان هم نیستند، مجذوب قصه عاشورا هستند، لذا تمسک ظاهری در کنار تمسک باطنی و اعتقادی می‌تواند نقش مهمی در گرایش هرچه بیشتر جهانیان به دین اسلام داشته باشد

آیت‌الله علما با تاکید بر اینکه باید در شعرها و نوحه‌ها مسائل مهم و اساسی تذکر داده شود، پرداختن به موضوعاتی مثل عفاف و حجاب، تقوا، سلامت روح، انجام عبادات  و... را در متن عزاداری‌های حسینی خواستار شد.

آیت‌الله علما افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا می خواست به همگان بفهماند که برای چه قیام کرده است و لذا باید صحبت‌ها و رجزخوانی‌های سید الشهدا(ع) در نوحه خوانی‌ها و مقتل‌خوانی‌ها و سخنرانی‌های محرم پررنگ‌تر باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیارد و 700 هزار نفر در دنیا مسلمانند که بیشتر آنها اهل تسنن هستند و با تاکید بر اینکه در استان کرمانشاه بیش از 300 هزار نفر از جامعه اهل تسنن زندگی می‌کنند، از مداحان، نوحه خوانان و سخنرانان خواست از مطرح کردن مباحث اختلاف‌برانگیز صرف‌نظر کنند و چیزی نگویند تا باعث ایجاد کدورت شود.

آیت‌الله علما با اشاره به نامگذاری یک هفته به نام هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی مبنی بر ضرورت جلوگیری از مباحث تفرقه برانگیز گفت: هنر ما باید جذب افراد باشد نه دفع کردن و توهین به مقدسات دیگران در هیچ مرام و مسلکی جایز نیست.

 امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه باید در نوحه خوانی‌ها و نصب بنرها و... دقت بیشتری داشته باشیم، گفت: برخی از محتوای نوحه‌ها و عزاداری‌ها و مداحی‌ها و بنرها بگونه‌ای است که دشمنان آن‌ها را وسیله‌ای برای ضربه زدن به اسلام قرار می‌دهند و لذا باید به این موارد دقت شود.

آیت‌الله علما سپس خدمت به سید الشهدا را مدالی از جنس بالاتر از طلا دانست و  با بیان اینکه عمده موقوفات استان کرمانشاه مربوط به امام حسین(ع) است، گفت: مردم این استان از دیرباز ارادت زیادی به امام حسین(ع) داشته‌اند و به دلیل قرار گرفتن در مسیر کربلا همواره جزو افرادی بوده‌اند که از میهمانان امام حسین(ع) پذیرایی کرده‌اند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب