سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23035
|
07:08 - 1395/07/10
نسخه چاپی

تلفن همراه آنتن نمی دهد؛

برخی روستاهای چرداول از عصر ارتباطات محروم اند

برخی روستاهای چرداول از عصر ارتباطات محروم اند
در عصر ارتباطات تلفن همراه درروستاهای پشته شهر آسمان آباد از توابع شهرستان چرداول آنتن نمی دهد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، درعصر ارتباطات که تلفن همراه یکی از نیازهای انسانها جهت تبادل اطلاعات است موبایل درروستاهای پشته آسمان آباد آنتن نمی دهد.

امروزه کار اکثریت مردم روستاها و زندگی روزمره آنها با تلفن همراه گره خورده  وعدم انتن دهی شبکه همراه اول و ایرانسل مشکلاتی را برای اهالی این روستا ایجاد نموده که درپی می خوانیم:

یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روستاهای پشته درخصوص آنتن دهی همراه اول و ایرانسل مشکل دارد که مراتب مشکلات مردم را به مسئولین رسانده ایم .

وی  اظهار داشت: کارشناسان مخابرات استان هم چند مرحله برای حل مشکل مراجعه کرده اند ولی اختلال در آنتن دهی این دو شبکه حل نشده و مردم هرروز با مشکل ارتباطی مخابراتی مواجه می باشند.

این جوان افزود: این مشکل چند سال است که ادامه داردو با شکایات متعدد و مراجعه مهندسین یک روز خوب می شود و دوباره مشکل آنتن دهی به حالت قبل برمی گردد.

جوانی دیگر واز اهالی این روستا به خبرنگار ما گفت:اگر شخصی در روستا مریض شود باید سر به کوه بگذاریم تا شاید در بالای کوههای مجاور جائی را پیدا کنیم که آنتن ضعیفی داشته باشد تا با اورژانس تماس بگیریم.

با توجه به گسترش روز افزون فناوري هاي ارتباطي و مخابراتي در سراسر جهان و كشور ، اين يك ضعف عمده براي شركت مخابرات است كه با وارد بازار نمودن نسل سوم و چهارم اپراتور تلفن همراه هنوز خيلي از داخل شهرستان و روستاها از پوشش تلفن همراه بي بهره باشند.

جوانی دیگر  موبایل در دست به پیش ما آمد وگفت: چندين بار با مراجعه حضوري به اداره مخابرات شهرستان چرداول واستان ایلام خواستار بررسي و رفع مشكل آنتن دهي شبكه موبايل در اين این روستا شده ايم ولي متاسفانه هيچ پاسخ قانع كننده اي از سوي مسئولان مربوطه دريافت نكرده ايم.

وي افزود: براي  برقراي تماس هاي تلفني بايد از منزلمان خارج شویم و باید 10بار تماس بگیریم تا بتوانيم تماسي با دوستان و اعضاي خانواده و يا مواردي همچون فوريت هاي پزشكي 115 و پلیس داشته باشیم یا  اصلا نمیتوانیم تماس بگیرم .

"آیت قیصربیگی"بخشدار مرکزی چرداول در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال گذشته از رفع این مشکل با حضور استاندار ایلام خبر داده بود اما این مشکل کماکان ادامه دارد.

ما همیشه در همایش ها و سخنرانی ها می شنویم که باید به مناطق محروم کمک کرد و محرومیت را از بین برد ولی متاسفانه گاهی شعارها پررنگ تر از عمل می شود.

با توجه به اینکه تمام امکانات مخابرات به صورت امواج ارائه می شود و هزینه انچنانی هم در بر ندارد، چرا که هزینه را خود مردم پرداخت می کنند پس چرا روستاهای پشته آسمان آباد بعد از چند سال باید از این موضوع رنج ببرد.

از مسئولان مربوطه می خواهیم این موضوع را بررسی کرده و در رفع آن اقدام کنند.  

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب