سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23017
|
01:18 - 1395/07/08
نسخه چاپی

گزارشی از آتش نشانان شهرستان آبدانان؛

مردانی که با شعله های آتش زندگی می کنند

مردانی که با شعله های آتش زندگی می کنند
همیشه دعا می کنند آتشی برپا نشود تا خاکستری برجا نماند اما حادثه خبر نمی کند و مردان حادثه جو نیز به تبع آن همیشه در بیداری و هوشیاری به سر می برند

به گزارشايلام بيدار به نقل ازابدانان خبر، هفتم مهرماه به نام روز آتش نشانی وایمنی نامگذاری شده است. در واقع این روز بهانه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می گذرند تا بتوانیم درامنیت زندگی کنیم،آن عزیزانی که که بدون هیچ ترس و واهمه ای به عنوان فرشتگان نجات به دل حادثه می روند تا جان انسانی را نجات دهند که متاسفانه در بعضی از موارد ما شاهد هستیم که برای نجات جان انسانها ،جان آنها به خطر می افتد .همانهائی که شبانه روز در گرما و سرما مشغول خدمت هستند که ایمنی را مصونیت در برابر آسیب های ناشی از حوادث،اعم از طبیعی و غیرطبیعی معنا کرده اند.

از آن جایی که نمی توان به ایمنی به صورت صد در صد دست یافت، کارشناسان معمولاً از اصطلاحاتی نظیر «ارتقاء و ایمنی» و «سطح پیشرفت ایمنی» استفاده می کنند. 
سطح پیشرفت ایمنی رابطه تنگاتنگی با توسعه دارد،لذا در کشورهای پیشرفته، یکی از اهداف دولت ها، حداکثر کردن سطح پوشش ایمنی برای دست یابی به حداکثر توسعه است.
هدف از نامگذارى این روز به عنوان روز ملی ایمنى و آتش نشانى، تبدیل ایمنى در کشور به یک فرهنگ است
 به همین بهانه به ایستگاه  آتش نشانی آبدانان رفته تا بامصائب و مشکلاتی که دراین راستا دارند  بیشتر آشنا شویم که شواهد گویایی مشکلات زیادی  درسطح این ایستگاه می باشد.
این آتش نشانی از آنجاییکه به حومه شهر آبدانان تعلق دارد در صورت بروز آتش در روستاهای اطراف شهر باید حتما از شهرداربرای خروج از شهر اجازه داشته باشند 
در این آتش نشانی یک ماشین آتش نشانی با 2راننده و3 خدمه مشغول فعالیت هستند که تنها وسیله برای اطفاء حریق یک تانکر آب هست و حتی در صورت بروز آتش در دو منطقه آبدانان امکان خدمت رسانی در هر دو منطقه غیر ممکن است.
جمال نوروزی"یکی از آتش نشانان ،آتش نشانی آبدانان به خبرنگار ما گفت: فقط عشق می تواند به انسان نیروی بخشد تا بتواند وارد این شغل خطرناک گردد.عشق به هم نوع، موجودات و طبیعت. خداوند این موهبت را در دل انسان هایی گذاشته که به آنان آتشنشان می گویند.
وی افزود:یک آتشنشان باید از لحاظ روحی، جسمی و علمی همواره در بهترین شرایط ممکن باشد و همین امر باعث می گردد که در سخت ترین و بحرانی ترین شرایط   بهترین عملکرد را داشته باشد.
نوروزی اظهار داشت:این شغل بسیار حساس است چرا که  باید در میان شعله های آتش و یا در هر شرایط سخت دیگر تمرکز بالایی داشته باشیم تا در بدترین شرایط عاقلانه ترین تصمیم را بگیریم، تصمیمی که در یک آن مرگ یا زندگی مارا رقم می زند.
به هر حال ، با توجه به اینکه شهرستان آبدانان در چند سال اخیر با حوادث زیادی از جمله وقوع زلزله، سیل ،آتش سوزی مواجه شده است تجهیزو افزایش امکانات سازمان های چون هلال احمر ، منابع طبیعی و آتش نشانی ضروری به نظر می رسد.
 تجهیز آتش نشانی به امکانات روز دنیا و ماشین الات پیشرفته می تواند موجب حضور به موقع آتش نشانان در محل حادثه احتمالی و کاهش خسارات انسانی و مالی شود.


انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب