سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23016
|
01:17 - 1395/07/08
نسخه چاپی

استخر شنای دهلران تعطیل می شود؛

خطر مرگ در کمین شناگران/ مسئولان اقدام عاجل کنند

خطر مرگ در کمین شناگران/ مسئولان اقدام عاجل کنند
تعطیل شدن استخر شنای دهلران و عدم نصب تابلوهای هشدار دهنده در رودخانه های فصلی و سدها باعث افزایش غرق شهروندان دهلرانی می شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، فصل تابستان همیشه از جمله فرصت های مناسبی بوده که انسان ها با هر فرهنگ و هر بضاعت مالی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت در آن از قبل برنامه ریزی می کنند.

داشتن برنامه های مدون برای بهتر سپری کردن اوقات فراغت وظیفه دستگاه هایی است که در این رابطه قانون برای آنها دستوراتی صادر کرده و همچنین امکاناتی هم در اختیارشان نهاده است.
در هر منطقه ای از سرزمین چهارفصل ایران فرصت هایی خدادای وجود دارد که با اندکی برنامه ریزی و صرف هزینه می توانند به مکان هایی برای گذران اوقات فراغت سالم تبدیل شوند.
شهرستان دهلران که در جنوب استان ایلام قرار گرفته است از سویی می توان بیان کرد که دارای بیش از سه ماه تابستان است و از سویی دیگر باید تاسف خورد که امکانات لازم برای سپری کردن این تابستان طولانی را ندارد.
گرمای طاقت فرسا و بالای 50 درجه شهر دهلران سبب شده است که کمتر بتوان در این شهر به تفریح پرداخت و بیشتر اوقات را به اجبار برای فرار از آفتاب سوزان باید در منازل سر کرد.
در این شهرستان که از فضای سبز و پارک کمترین بهره و از اماکنی همچون سینما هیچ بهره ای نبرده است. بیشتر مواقع یکی از بهترین انتخاب ها برای تفریح دهلرانی ها مسافرت به شهرهای خوش آب و هوای کشور است که آن هم برای همه به دلیل بار مالی امکان پذیر نیست.
جوانان و نوجوانان که مقتضیات سنی آنها بیشتر ایجاب می کند که به دنبال تفریح باشند انتخاب های زیادی برای تفریح کردن ندارند و باید به گزینه های معدودی همچون استخر، فوتسال و کلاس های هنری بیندیشند.
در حواشی شهر دهلران و بخش های تابعه رودخانه هایی فصلی وجود دارد که به مکانی برای شنا و آب تنی جوانان برای چند ساعت تفریح کردن تبدیل شده است که البته گاه با حوادثی دردناک هم همراه است.
در کنار این رودخانه های فصلی هیچ علایم هشداری نصب نشده است و تاکنون هیچ دستگاهی خود را موظف ندانسته است که برای این رودخانه ها اقدامات ایمنی را انجام دهد.
خبر غرق شدن چندین نوجوان و جوان دهلرانی در ماه های گذشته در رودخانه های فصلی خبری تاسف برانگیز است که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سوی هیچ دستگاهی را به دنبال نداشته است و اگر هم اقدامی صورت گرفته اطلاع رسانی نشده است.
یکی از شهروندان دهلرانی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در چند ماه اخیر دوتن از جوانان این شهرستان که برای شنا در رودخانه های حاشیه شهرهای موسیان و دهلران رفته بودند غرق شدند که بسیار غم انگیز بود.
وی افزود: در شهرستان امکانات زیادی برای شنا که در روزهای گرم این شهرستان مورد توجه جوانان است وجود ندارد و به همین خاطر بیشتر جوانان و نوجوانان به رودخانه های فصلی که شناختی هم از آنها ندارند می روند و گاه حوادث اینچنینی به وجود می آید.
وی ادامه داد: در مرکز شهرستان یک استخر شنا وجود دارد که نمی تواند جوابگو باشد و باید هم در مرکز شهرستان و هم در بخش های دیگر نسبت به احداث استخرهای بیشتر اقدام کرد.
علی جعفری- دیگر شهروند دهلرانی- بیان نمود: نا آشنایی با فن شنا و عدم نصب تابلوی هشدار دهنده در حاشیه و آبگیرهای رودخانه ها در افزایش آمار کشته شدگان ناشی از غرق شدن در این شهرستان و حتی استان بی تاثیر نبوده است.
وی بیان نمود: همچنین در فصل پاییز و زمستان که استخر شنای دهلران تعطیل می باشد بازهم شاهد شنای برخی افراد در رودخانه ها هستیم.
جعفری ابراز نمود: تا آنجایی که اطلاع دارم راه اندازی استخر شنای دهلران در فصل سرما هزینه آن چنانی نمی خواهد.
وی یادآور شد: تعطیل بیش از 6 ماه استخر در فصل های سرد سال باعث می شود به محض گرما، علاقه مندان به شنا به تنها استخر شنای شهرستان هجوم بیاورند و این باعث می شود که استخر جوابگو نباشد و علاقه مندان به رودخانه ها روی می آورند.
این شهروند دهلرانی با اشاره به اینکه مدت ها است که در دهلران دیگر رسانه ها کارساز نیستند، افزود: ما در خبرگزاری ها و رسانه های محلی گزارشات مردمی را می خوانیم اما متاسفانه پس از ماه ها از آن گزارشات باز می بینیم که آن مشکلات پابرجا هستند.
به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان و همچنین ستاد بحران برای ایمن سازی و نصب علایم هشدار در کنار رودخانه های فصلی و همچنین ایجاد استخرهای بیشتر در مناطق مختلف شهرستان با توجه به شدت گرما در این منطقه رسالت سنگین تری دارد که مغفول مانده است.
استخر شنای دهلران علاوه بر میزبانی ورزشکاران و دوست داران شنا، میزبان بیمارانی است که از ناحیه پا، کمر و... دچار آسیب شده اند و به توصیه پزش باید در استخر آب حرکت کنند تا بهبود شوند.
تنها استخر شنای دهلران برای تعطیل نشدن در فصل های سرد سال، فقط نیازمند یک علمک گاز می باشد که این پایگاه تحلیلی خبری چندی پیش با انتشار گزارشی تحت عنوان "غرق اشتغال در بی آبی استخر" آن را به مسئولان گوشزد نمود ولی تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب