سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23002
|
11:41 - 1395/07/07
نسخه چاپی

فرمانده نیروی انتظامی استان در نشست خبری:

کشف سه میلیارد قاچاق کالا در ایلام/کشف107درصدی میزان قتل

کشف سه میلیارد قاچاق کالا در ایلام/کشف107درصدی میزان قتل
نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، سردار "نورعلی یاری"، فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام اظهار کرد:  بیشتر این کالاها از سایر استان ها وارد ایلام شده که در این میان کالاهای سرمایه ای دوباره به کشورهای مبدا صادر و سایر کالاها نیز بنابر تاکید رهبر معظم انقلاب معدوم شدند.

وی با اشاره به شعار همه با هم برای امنیت و آرامش در هفته نیروی انتظامی افزود: در این هفته (9 تا 15 مهر) در مجموع برگزاری 600 برنامه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و انتظامی در این استان پیش بینی شده که همایش پیاده روی خانوادگی، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، صبحگاه مشترک، همایش پلیس امنیت و اصناف و ارائه مشاوره های حقوقی و روانشناسی از مهمترین آنها است.
فرمانده انتظامی ایلام تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی مهمترین برنامه پیش روی پلیس استان تلاش برای برقراری نظم و امنیت مطلوب این ایام است و با همکاری تمامی حوزه های تخصصی همه توان خود را برای رفع مشکلات احتمالی در این حوزه بکار خواهیم بست.
یاری مهمترین دغدغه پلیس را در زمینه اربعین مدیریت ترافیک برشمرد و یادآور شد: استاندارد نبودن جاده های ارتباطی استان باعث شده راه های مواصلاتی منتهی به مرز مهران جوابگوی حجم زیاد خودرو را نداشته و شاهد ترافیک سنگین در این مسیر باشیم.
وی اضافه کرد: با وجود تلاش های که از مسیر حمیل به ایلام و از ایلام به مهران برای تعریض بخشی از جاده صورت گرفته ولی همچنان مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که امیدواریم با هماهنگی تمامی ارگان ها نارسایی های سال های گذشته به حداقل برسد.
وی گفت: اربعین یک مساله فرا استانی است و نیروی انتظامی بعنوان مهمترین ارگان مسئول در این زمینه تلاش خواهد کرد با همراهی مرزبانی و دیگر نیروهای نظامی ضمن تامین امنیت مطلوب این کنگره عظیم، شرایط را برای عبور و مرور زائران فراهم آورد.

 


یاری افزود: استان های اصفهان، کرمانشاه و لرستان به عنوان استان معین، به منظور کمک به اجرای هر چه بهتر این مراسم تعیین شده اند که با توجه به تاکید روز گذشته وزیر کشور مبنی بر حضور هر چه سریعتر آنها در استان باید در تامین امکانات مورد نیاز همراهی بیشتری داشته باشند.
فرمانده انتظامی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای پلیس استان در یکسال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: 77 درصد سرقت های مهم کشف شده، میزان سرقت های مهم سه درصد، سرقت موتورسیکلت 26 درصد، مغازه 10 درصد و احشام سه درصد در این مدت کاهش یافته است.
سردار یاری اظهار کرد: طی این مدت 107 درصد قتل ها که برخی مربوط به سال های گذشته نیز بوده است کشف شده اند، ضمن اینکه در این مدت شرارت و زورگیری 31 و نزاع دسته جمعی 36 درصد کاهش یافته ولی در نزاع فردی شاهد افزایش جرائم بوده ایم.
وی یادآور شد: تعداد متوفیان حوادث رانندگی در این مدت 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که در بخش راه های برون شهری حوزه استحفاظی پلیس راه این میزان 6 درصد بوده است.
فرمانده انتظامی ایلام گفت: در یک سال اخیر شاهد جرائم امنیتی همچون آدم ربایی، گروگانگیری و راه زنی در استان نبوده ایم.
یاری افزود: کشفیات تجهیزات دریافت کننده ماهواره سه درصد و سلاح های جنگی نیز 77 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان افزایش یافته و در سلاح های شکاری میزان کشفیات 13 درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب