سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 22948
|
13:56 - 1395/07/04
نسخه چاپی

بیژن نوباوه در گفتگو با ایلام بیدار:

یک جریان رسانه ای خاص برای چشم پوشی از جنایات آمریکا نقش دارد/مستندسازی ضعیف دخالت آمریکا در جنگ تحمیلی

یک جریان رسانه ای خاص برای چشم پوشی از جنایات آمریکا نقش دارد/مستندسازی ضعیف دخالت آمریکا در جنگ تحمیلی
بیژن نوباوه وطن گفت:در دنیای امروزه یک جریان رسانه ای در حال فعالیت است که از نقش امریکا در جنگ عراق علیه ایران چشم پوشی می کند.

"بیژن نوباوه وطن"، نماینده سابق مجلس و از فعالان فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگیایلام بیداردر خصوص مغفول ماندن نقش امریکا در جنگ عراق علیه ایران اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تقریبا و تحقیقا همه دنیا به این موضوع اذعان داشتند که اصلی ترین دشمن ما در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، امریکا بوده است.

وی گفت: در واقع همه توطئه هایی هم که در کشور ما انجام می گیرد به نوعی با مدیریت امریکا بوده است و جنگی هم که صورت گرفت با تحریک امریکا بود که با در اختیار قرار دادن مهمات، هواپیماهای جنگی و اطلاعات نظامی جنگ تمام عیاری را توسط عراق به راه انداختند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه حتی خود امریکا بر روی این موضوع اذعان داشته اند که در جنگ عراق با ایران نقش داشته اند، افزود: در دنیای امروزه یک جریان رسانه ای در حال فعالیت است که از نقش امریکا در جنگ عراق علیه ایران چشم پوشی می کند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: دشمنی های امریکا با ایران کاملا حساب شده و با برنامه ریزی های منسجم و خاصی انجام می گیرد و حتی در ماجرای ساقط کردن هواپیمای مسافربری بعد از انهدام آن خیال آنها بر این بوده که این هواپیما جنگی بوده است.

نوباوه بیان کرد: در واقع مستندسازی دخالت های امریکا در جنگ علیه ایران با توجه به اینکه همه به این موضوع اذعان دارند شاید نیازی نبوده باشد و این برای خود مردم کاملا مشهوده بوده و می باشد.

وی عنوان کرد: از انجا که کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات، اردن و کویت اعلام کردند که ما همه نوکرهای امریکا هستیم لذا این خود بسیاری از جهات این قضیه را به خوبی روشن می کند و دست امریکا در جنگ علیه ایران و در طول این سالیان را به خوبی نشان می دهد.

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: علاوه بر این در دوره کنونی نیز بدعهدهای امریکا یکی پس از دیگری در حال نمایان شدن است و در ماجرای برجام، امریکا این بدعهدی خود را کامل کرد و مردم ما نسبت به این موضوع که دست امریکا در مقابل ایران همان رویه گذشته بوده به خوبی نمایان است.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: امریکا از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون هرگز سر سازشی با ایران اسلامی نداشته است.

نوباوه در رابطه با اینکه چرا در ادبیات و کتب دفاع مقدس به این موضوع آنچنان که باید و شاید پرداخته نشده، گفت: این مشکل به کل سیستم کشور برمی گردد و حتی رهبر معظم انقلاب نیز بارها و بارها در این رابطه هم تذکر دادند هم راهنمایی.

وی گفت: متاسفانه در کشور به این موضوع اهمیتی داده نمی شود بلکه نویسندگان هم رغبتی به این کار ندارند و در این زمینه حوزه های فرهنگی ما از جمله حوزه هنری، سازمان تبلیغات و وزارت فرهنگ آنگونه که باید اقدام نکرده اند.

نوباوه افزود:ظرفیت های ما در این حوزه بسیار است و باید هم مسئولان دولت و هم صدا و سیما و هم سایر نهادهای و جامعه فرهنگی زمینه سازی های لازم را در این خصوص را اعمال کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب