سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 22932
|
14:10 - 1395/07/03
نسخه چاپی

وزیر علوم تحقیقان وفناوری در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار:

طرح راهبردی مطالبات رهبری به دانشگاه ها ابلاغ شد/ تسهیل فعالیت تشکل های دانشجویی

طرح راهبردی مطالبات رهبری به دانشگاه ها ابلاغ شد/ تسهیل فعالیت تشکل های دانشجویی
وزیر علوم گفت: مطالبات رهبر انقلاب از جامعه دانشگاهی را با حضور صاحب نظران در وزارت طرح و جمعبندی ان بصورت یک برنامه فرهنگی در دانشگاه ها و طرحی راهبردی ابلاغ شده است.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه و دانشگاه ايلام بيدار در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای اجرایی شدن مطالبات مقام معظم رهبری در داشگاه ها گفت: سخنان رهبر عزیز انقلاب و مطالبات ایشان از جامعه دانشگاهی را با حضور صاحب نظران در وزارت طرح و جمعبندی ان بصورت یک برنامه فرهنگی در دانشگاه ها و طرحی راهبردی ابلاغ شده است.
وی در خصوص توجه به تشکل ها دانشجویی که یکی از مطالبات اصلی رهبری بوده نیز اظهار کرد: در جهت تقویت تشکل های دانشجویی بصورتی مساوی امکانات و اعتبارات لازم در اختیار آنها قرار گرفته و در همین راستا مصوب شده که بصورت حداقل سالی یکبار و بیشتر جلساتی نیز با انها جهت پیشبرد بهتر کار صورت گیرد.

وزیر علوم تسهیل در کار تشکل ها را اولویت کاری وزارت عنوان و افزود: برابر آیین نامه و مقررات ، برنامه های فرهنگی و اسلامی، دغعوت و برگزاری جلسات و .. که باید در هیئت سه نفره طرح شود خواسته ایم این نوع اقدامات در اسرع وقت رسیدگی و انجام شود.

فرهادی در ادامه اقتصاد مقاومتی را محور اقدامات در وزارت عنوان و تصریح کرد: در این راستا اقتصاد مقاومتی را به یک گفتمان در دانشگاه ها تبدیل و با دعوت از صاحب نظران و برگزاری جلسات متعدد در خصوص گفتمان سازی در دومجل جمعبندی و به ستاد اقتصادی دولت جهت تصویب و اجرا تحویل داده ایم که در اخرین پیگیری 4 طرح در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب و بزودی برای اجرا به دانشگاه ها ایلاغ خواهیم کرد.

وی برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارتی و داشنگاه ها را نیز تشریح و بیان کرد: در این خصوص سعی داریم با کاهش هزینه های جاری و همچنین استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر حرکت کنیم.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب