سرویس: سیاسی
کد خبر: 22914
|
13:23 - 1395/07/02
نسخه چاپی

خطیب جمعه ایلام:

کاهش توان نظامی خواسته رژیم صهیونیستی است

کاهش توان نظامی خواسته رژیم صهیونیستی است
خطیب جمعه ایلام گفت: اظهار نظر برخی از شخصیت ها مبنی بر کاهش امتیازات نیروهای مسلح و قوای نظامی مصداق بارز نفوذ و زمینه سازی برای تحقق خواسته های دشمن به ویژه رژیم های امریکا و صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت السلام و المسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: سخن از کاستن اقتدار نظامی و قطع بودجه دفاعی در مقابله با سیاست های دفاعی و نظامی امام و رهبری است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای توان نیروهای مسلح برای مقابله با دشمن سیاست مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب بوده اظهار کرد: امام راحل نیز همواره بر توانمندی و اقتدار قوای نظامی تاکید داشتند زیرا امنیت مثال زدنی و پایدار و خود اتکایی از مهمترین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است که جمهوری اسلامی را به بزرگترین قدرت منطقه و جهان تبدیل کرده است.

خطیب جمعه ایلام ادامه داد: مسئله مهم تر این است که باید در سایه تحریم ها در عرصه ساخت سلاح های مدرن و پیشرفته به خودکفایی برسیم و تحریم تجهیزات توسط کشورها کوچکترین چالشی و یا خللی در توانمندی نظامی و دفاعی را برای کشور به وجود نیاورد.

نماینده ولی فقیه در استان با مقایسته وضعیت حال اقتصاد و مسائل دفاعی در کشور تصریح کرد: اگر در مسائل اقتصادی مثل مسائل دفاعی عمل می کردیم  و کارشناسان اقتصادی برای علاج اقتصاد بیمار کشور همانند موضوع دفاعی و نظامی نسخه می پیچیدند امروز به لغو تحریم ها و امتیاز دادن به طرفهای غربی نیاز پیدا نمی کردیم و دشمن را در ضربه زدن به نظام اسلامی ناکام می کردیم.

حجت الاسلام لطفی در ادامه به برخی اظهارات سیاسیون در تضعیف قوای نظامی اشاره  و اظهار داشت: اظهار نظر برخی از شخصیت ها مبنی بر سپری شدن دوران موشک، موافقت یا امام با حذف شعار  مرگ بر امریکا و یا برای پیشرفت کشور باید امتیازات نیروهای مسلح و قوای نظامی کاهش یابد یا تشکیل شورای رهبری مصداق بارز نفوذ و زمینه سازی برای تحقق خواسته های دشمن به ویژه رژیم های امریکا و صهیونیستی است.

وی این اظهارات را مغایر با شعارهای نظام و انقلاب دانست و بیان کرد: در حالیکه کشورهای همجوار که بعضا با نظام و انقلاب دشمن هستند با انعقاد قراردادهای چند دهه میلیارد دلاری نظامی درصدد تقویت جنبه دفاعی خود هستند سوال این است چرا در شرایط بحرانی منطقه و اقدامات خصمانه امریکا در تجهیز گروهک های تکفیری علیه ایران چنین اظهارات سخیف و دشمن شاد کن می کنند که به نظر می رسد ناکامی در برجام و عدم تحقق شعارهای دهن پر کن در تضعیف اقتدار نظامی و کم رنگ نمودن شعارهای رهبری امام و انقلاب می یابند.

حجت الاسلام لطفی افزود: در زمانی که رژیم اسرائیل با انبار کردن سلاحهای اتمی و داشتن ۲۰۰کلاهک اتمی و به هدف گیری به سمت ایران و هم چنین عوامل امریکا و رژیم صهیونیستی در قالب گروههای تکفیر و تروریستی القاعده و داعش و جبهه النصر در عراق و سوریه لبنان مسلمانان را قتل عام می کنند و برای ایران حاکم تعیین می کنند و برای کشتار میلیونها ایرانی روز شماری می کنند و امریکاییها و سعودی ها با منافقین که قاتل ۱۷ هزار نفر از مردم ایران هستند هم پیمان می شوند عده ای بدون درک صحیح از شرایط کشور ایران برای توسعه اقتصادی به ویژه سخن از کاستن توان نظامی و محدود کردن بودجه های نظامی به زبان می آوردند.

امام جمعه ایلام در ادامه با تبریک شروع سال تحصیلی گفت: اغاز سال تحصیلی و بازگشایی مراکز علمی و اموزشی در نظام تعلیم و تربیت دین مقدس اسلام و معارف اهل بیت اهتمام ویژه به تربیت و تعلیم کودکان نوجوانان و جوانان دارد چرا که سعادت جامعه و سالم سازی جامعه در گرو تربیت نسل جوان در ابعاد مختلف است.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگر از خطبه های نماز دفاع مقدس و تهاجم گسترده رژیم بعث به میهن اسلامی حماسه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و دفاع جانانه از میهن اسلامی را درخشانترین و زیبا ترین برگ تاریخ ملت انقلابی دانست.

وی در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه بیان داشت: عاشورا در قیام سید الشهدا (ع) الهام بخش انقلاب اسلامی و حماسه بزرگ دفاع مقدس بوده و نیز به ملت فقیه ایران اندیشه خردمندانه و انگیزه  صادقانه بخشیده است و عزت دینی و غرور ملی این ملت از سرور آزادگان و سالار شهیدان است و دفاع هشت ساله ملت شجاع ایران رنگ و بوی کربلا و عاشورای حسینی داشت و در شب های عملیات از زبان خط شکنان خطوط مقدم نوایی جز مرثیه یا حسین به گوش نمی رسید.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب