سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22476
|
21:52 - 1395/06/06
نسخه چاپی

با حضور استاندار ایلام انجام گرفت؛

افتتاح و کلنگ زنی 31 پروژه هفته دولت در دهلران

افتتاح و کلنگ زنی 31 پروژه هفته دولت در دهلران
با حضور استاندار ایلام و معاونین 31 پروژه در حوزه های مختلف آموزشی، عمرانی، خدماتی، صنعتی، تولیدی وکشاورزی در هفته دولت در شهرستان دهلران افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازراوبط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در ادامه سفرهای شهرستانی خود به مناسبت گرامیداشت سالگشت هفته دولت روز شنبه به دهلران عزیمت کرد و دراولین برنامه همراه با مدیران استانی و شهرستانی که وی را همراهی می کردند با حضور در مزار شهدای گمنام این شهر با قرائت فاتحه ونثار گل به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.

از سر گیری عملیات اجرایی پروژه ان جی ال 3100 دهلران، بهره برداری از مدرسه سه کلاسه روستای استقلال در بخش موسیان، بازدید از روند عملیات اجرایی کارخانه سیمان دهلران و بهره برداری ازمرغداری گوشتی و مدرسه سه کلاسه روستای مازعبدلی از برنامه های بود که بصورت نمادین در این سفر توسط استاندار در دهلران افتتاح و یا کلنگ زنی شد.
مروارید با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی یک هزار نفری ان جی ال دهلران یادآور شد: پتروشیمی دهلران نیز تا سه ماه آینده اجرایی می شود که با راه اندازی این 2 طرح شاهد تحول خوبی در بخش اشتغال، اقتصاد و تولید ثروت استان و منطقه خواهیم بود.
استاندار ایلام با بیان اینکه تا پایان هفته دولت 24 پروژه افتتاحی و 6 پروژه کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال درسطح شهرستان به انجام می رسد ابراز داشت: بعلاوه این پروژه ها، طرح بزرگ تولیدی ان جی ال 3100 دهلران در چشمه خوش با 1/1میلیارد دلار معادل 4هزار میلیارد تومان ظرف مدت 40 ماه آماده می شود که خوراک آن در اختیار پتروشیمی قرار می گیرد .
وی افزود: در تلاشیم تادر آینده کار اجرایی پتروشیمی دهلران شروع شود که امیدواریم با توسعه این دو پروژه در شهرستان دهلران در کنار کارهای کشاورزی که انجام شده، در صنعت خصوصا در حوزه نفت و گاز یک تحول اساسی در شهرستان دهلران هم برای اشتغالزایی و هم برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی و نیز تولید ثروت در استان گامی برداریم.
*عملیات اجرایی طرح ان جی ال 3100 دهلران آغاز شد
عملیات اجرایی طرح بزرگ تولیدی ان جی ال 3100 دهلران عصر شنبه با حضور استاندار ایلام، جمعی از مسئولان استانی، فرماندار و امام جمعه دهلران همزمان با پنجمین روز از هفته دولت آغاز شد.
استاندار ایلام درحاشیه این آیین گفت: عملیات اجرایی این طرح 2 سال پیش با حضور وزیر نفت آغاز شد ولی بدلیل مشکلات سرمایه گذار کار تعطیل شد و امروز با تعیین سرمایه گذار جدید عملیات اجرایی طرح شروع می شود.
محمدرضا مروارید از حضور شرکت سرمایه گذاری بازنشستگی نفت در ساخت 2 طرح ان جی ال 3100 و پتروشیمی دهلران خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با کمک صندوق توسعه ملی و بانک ها هر چه سریعتر شاهد به ثمر رسیدن طرح ان جی ال 3100 دهلران باشیم که نقش مهمی در تولید، اشتغال و رونق اقتصادی منطقه باشیم.
استاندار ایلام هدف طرح ان جی ال 3100 دهلران را تبدیل گاز چاه ها به اتلین بعنوان خوراک پتروشمی دهلران و سایر واحدهایی دانست که نیازمند آن هستند و افزود: این طرح با اعتبارات صندوق بازنشستگی نفت شروع شده و اعتبارات بانکی و صندوق توسعه ملی نیز در ادمه به کمک این طرح خواهند آمد.
مروارید با اشاره به فراهم شده امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در اجرای طرح های تولیدی و صنعتی این استان گفت: حضور سرمایه گذاران خارجی در اجرای این طرح های استان ایلام ضروری است.
وی تاکید کرد: اگر این طرح زودتر اجرایی می شد نقش مهمی در کاهش بیکاری دارد و می تواند بخش مهمی از مشکل بیکاری در این استان بویژه شهرستان دهلران را بر طرف کند.
وی از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در طرح پتروشمی، ان جی ال دهلران و بخش نفت و گاز استان ایلام خبر داد و گفت: امروز استان ایلام بعنوان قطب سوم پتروشیمی کشور مطرح است و سرمایه گذاری های کلانی نیز در این بخش ها در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در سخنانی گفت: امروز امنیت در مرزهای استان موجب شده تا سرمایه گذاران با تمام توان برای اجرای چنین طرح هایی اعلام آمادگی کنند.
حسین کلانتری با اشاره به عزم دولت و مدیریت ارشد استان برای راه اندازی طرح های کلان و تاثیر گذار گفت: این طرح ها در واقع توجه به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است و دولت به جد این موضوع مهم را دنبال می کند.
معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در سخنانی بر ضرورت تشکیل کمیته تامین نیروی انسانی برای این طرح با توجه به ظرفیت نیروهای بومی منطقه تاکید کرد.
شاپور پولادی با اشاره به توان بالای فنی نیرو انسانی در این استان افزود: استفاده از نیروهای بومی و پیمانکاران بومی در اجرای چنین طرح هایی از مهمترین درخواست ها است.
معاون امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در نشستی که در محل ساخت طرح ان جی ال دهلران برگزار شد، گفت: حضور استاندار و مدیران کل در این طرح نشان از تلاش و جدیت مسئولان استان برای به سرانجام رسیدن آن است.
حشمت الله عسکری بر ضرورت تمرکز ارتباطات انسانی، مالی و مالیاتی در استان تاکید کرد و افزود: این طرح ها نقش موثر و تاثیر گذاری در رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال خواهند داشت.
فرماندار دهلران نیز گفت: این طرح با هدف جمع آوری و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت خام، تامین خوراک پتروشمی و ایجاد اشتغال در منطقه ساخته می شود.
امیدعلی سبزی بر ضرورت شتاب بخشی در عملیات اجرایی طرح های نفت و گاز در این شهرستان تاکید کرد و افزود: دهلران ظرفیت های بی نظیری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارد که باید ساماندهی شوند تا بتوان از این استعدادها نهایت استفاده را برد.
وی بکارگیری نیروهای بیکار بومی در این طرح ها را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: این ظرفیت ها می توانند باعث رونق استان و شهرستان و ایجاد اشتغال در منطقه شوند.
امام جمعه دهلران نیز در سخنانی گفت: با توجه به شعار سال و توجه به اقتصاد مقاومتی این طرح ها برای شهرستان دهلران حیاتی هستند.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: دهلران مستحق خدمات بسیار است و امیدواریم این طرح با توجه به محرومیت منطقه به سرانجام برسد و بحث استفاده از نیروهای بومی نیز در اولویت باشد.
نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به بهره وری بالای این طرح اظهار کرد: امیدواریم با تلاش مسئولان و از طرفی استفاده از ظرفیت oiec و صندوق بازنشستگی این طرح هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
شادمهر کاظم زاده با اشاره به بحث اشتغال با اجرای این طرح افزود: با تجاربی که شرکت oiec بویژه در ان جی ال دارد امیدواریم این طرح زودتر از موعد به بهره برداری برسد تا شاهد تحول در منطقه باشیم.
*سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری صندوق بازنشستگی نفت در استان ایلام
مدیر عامل شرکت صندوق بازنشستگی نفت (opic) از سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری این شرکت در طرح های حوزه نفت و گاز استان ایلام خبر داد.
اصغر عارفی عصر شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح ان جی ال 3100 دهلران اظهار کرد: این سرمایه گذاری ها در سروک آذر، پتروشیمی دهلران و ان جی ال دهلران انجام می شود و با اجرای آنها ضمن رونق اقتصادی، بخشی از مشکل بیکاری در استان ایلام نیز بر طرف می شود.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی نفت تامین مالی برای طرح پتروشیمی دهلران را نیز مورد تایید قرار داد و افزود: این طرح نیز ظرف 3 ماه آینده شروع می شود که برای شروع بیش از 600 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد دلار سرمایه گذاری می شود.
عارفی همچنین از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری این شرکت در طرح ان جی ال 3100 دهلران نیز خبر داد و گفت: این طرح در یک پرسه 40 ماهه اجرایی می شود.
مدیر عامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت oiec نیز در این آیین گفت: این شرکت بعنوان پیمانکار در پروژه ان جی ال، 500میلیون دلار وام از صندوق توسعه گرفته ایم ولی همچنان نیازمند حمایت همه مسئولان برای اجرای این طرح هستیم.
بهزاد محمدی یادآور شد: نحوه اجرای این پروژه بصورت epcl است و در تولید 46 هزار بشکه سیتو پلاسم که خوراک پتروشیمی دهلران است، نقش مهمی خواهد داشت.
وی با اشاره به سابقه 30 ساله o1 در پروژه های نفت و گاز ایران گفت: در طول این 30 سال، 140 پروزه در کشور اجرا کرده ایم.
عملیات اجرایی طرح بزرگ تولیدی ان جی ال 3100 دهلران عصر شنبه با حضور استاندار ایلام، مسئولان صندوق بازنشستگی نفت، جمعی از مسئولان استانی، فرماندار و امام جمعه دهلران همزمان با پنجمین روز از هفته دولت آغاز شد.
*10 فضای آموزشی در استان ایلام هفته دولت به بهره برداری رسید
مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان ایلام از بهره برداری 10 فضای آموزشی در شهرستان های این استان در هفته دولت خبر داد.
سعید هژبری روز شنبه در آیین بهره برداری و کلنگ زنی 2 واحد آموزشی شهرستان دهلران اظهار کرد: این فضاها شامل 27 کلاس درس با بیش از 2 هزار متر مربع زیر بنا هستند که برای احداث آنها بیش از 34 میلیارد ریال هزینه شد است.
وی گفت: در این هفته همچنین 17 فضای آموزشی نیز در این استان با 38 کلاس درس و بیش از سه هزار متر مربع زیربنا در شهرستان ها کلنگ زنی می شود.
هژبری تاکید کرد: برای عملیات اجرایی این واحدهای آموزشی که در هفته دولت کلنگ زنی می شوند بیش از 67 میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی و کمک خیران و نهادهای خیریه هزینه می شود.
وی از مشارکت خیران در 208 پروژه استان ایلام از سال 77 تاکنون خبر داد و افزود: در این مدت 662 کلاس درس با 55 هزار متر مربع زیربنا و 480 میلیارد ریال توسط خیران ساخته شده است.
شهرستان مرزی دهلران در 228 کیلومتری ایلام قرار دارد. این شهرستان با ظرفیت تولید روزانه 180 هزار بشکه نفت از مناطق مهم نفت خیز کشور محسوب می شود که بیش از 90 درصد نفت و گاز غرب کشور در این منطقه تولید می شود.
در پنجمین روز از هفته دولت با حضور استاندار ایلام و معاونان استاندار و جمعی از مدیران کل، فرماندار و امام جمعه دهلران مدرسه سه کلاسه روستای استقلال بخش موسیان به بهره برداری رسید و کلنگ احداث مدرسه دو کلاسه روستای مازعبدلی در بخش مرکزی نیز به زمین زده شد.
آغاز عملیات اجرایی ان جی ال 3100 دهلران، بهره برداری از دبستان سه کلاسه روستای استقلال موسیان و مرغداری گوشتی 20 هزار قطعه ای با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال در بخش مرکزی و همچنین کلنگ زنی دبستان 2 کلاسه مازعبدلی از برنامه هایی بود که بصورت نمادین افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب