سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22475
|
21:45 - 1395/06/06
نسخه چاپی

مدیر عامل شرکت مخابرات استان در نشست خبری:

پهنای باند اینترنت در ایلام 350 درصد افزایش یافت

پهنای باند اینترنت در ایلام 350 درصد افزایش یافت
مدیر عامل شرکت مخابرات استان از رشد 350 درصدی پهنای باند اینترنت در استان ایلام خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،  حشمت الله اسدی، مدیر عامل شرکت مخابرات استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: تا پایان سال 91 حدود 35 روستای استان از خدمات اینترنت بهره مند بودند که با تلاش های صورت گرفته امروز این میزان با افزایش 130 درصدی به 85 روستا رسیده است.

وی با اشاره به بهره مندی شهرها از خدمات اینترنت پرسرعت افزود: تا اوایل سال 92، 23 شهر استان نیز از خدمات شبکه اینترنت پرسرعت بهره مند بودند که اکنون این میزان به 25 شهر رسیده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایلام به وضعیت پهنای باند اینترنت در استان اشاره کرد و یادآور شد: در مدت سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید میزان پهنای باند اینترنت در سطح استان از 2 و نیم اس تی ام وان به 9 اس تی ام وان افزایش پیدا کرده که این میزان معادل 350 درصد رشد را نشان می دهد.
اسدی تاکید کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان تا اوایل سال 92 نزدیک به 81 درصد بود که امروز این میزان به 97.5 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: در حوزه توسعه زیرساخت نسل آنتن های ارتباطی تا پایان سال جاری تلاش می شود 102 سایت را در نقاط مختلف راه اندازی کنیم که با احتساب این تعداد در مجموع 189 سایت آنتن دهی ارتباطی در سطح استان برقرار خواهد بود. 
اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جزییات تعرفه تلفن و تخفیف اینترنت در استان افزود: تعرفه خرید خط تلفن ثابت از 500 هزار ریال به 2 میلیون ریال افزایش یافته است. 
مدیر عامل شرکت مخابرات استان ایلام از تخفیف 50 درصدی بسته های اینترنتی به مشترکان نیز خبر داد و گفت: نرخ مکالمه بین استانی هیچ افزایشی نداشته و تنها نرخ مکالمه داخلی شهری از 30 ریال به 45 ریال افزایش پیدا کرده است. 
اسدی از واگذاری تعداد ۹۸ هزار شماره جدید تلفن همراه در استان خبر داد و یادآور شد: در حوزه تلفن ثابت طی سه سال اخیر 15 هزار تلفن واگذار شده که این میزان از افت ضریب نفوذ 26.3 درصدی نسبت به قبل برخوردار بوده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد