سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 22467
|
12:13 - 1395/06/06
نسخه چاپی

آغاز پویش «پنجشنبه‌‌های کاغذی» در «کتاب باز»

پرستو صالحی: قول بدهیم پنجشنبه‌ها کتاب بخوانیم

پرستو صالحی: قول بدهیم پنجشنبه‌ها کتاب بخوانیم
یک بازیگر تلویزیون گفت: پنجشنبه‌ها که فردای آن نیز تعطیل است روز مناسبی برای خواندن است و افراد تلاش کنند این روز را به خواندن اختصاص دهند. «پنجشنبه‌های کاغذی» عنوان این قول باشد.

به گزارشايلام بيدار، پرستو صالحی بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» با اشاره به این برنامه گفت: برنامه «کتاب باز» برنامه خوبی است و فضای خوبی دارد. این برنامه و دکور و اجرای امیرحسین صدیق را دوست داشتم و با دیدن این برنامه گاهی خجالت کشیدم که چرا کمتر کتاب می‌خوانم.

وی درباره راه‌های ترویج کتابخوانی گفت: برای ترویج کتاب نیاز به کمپین داریم، همانطور که در حوزه سلامت نیز مشغول هستیم و من معتقدم که سلامتی را از لابلای کتاب‌های می‌توان استخراج کرد. در حالی که رسانه‌ها ما را از کتاب خواندن دور کرده‌اند. قدیمی‌تر ها به نسبت امروزی‌ها کتابخوان‌تر بودند.

این بازیگر با اشاره به کتب صوتی و برنامه‌های رادیو گفت: عادت به گوش کردن قصه‌ها در ما به وجود آمده بود و نوارهای قصه و رادیو در قصه‌باز شدن ما تاثیر زیادی داشتند. کتابخوان شدن من بیشتر مدیون پدرم است که با کتاب‌های مصور شروع شد و به تدریج کتاب‌های متناسب با سنم را برای من تهیه می‌کردند.

او اضافه کرد: کتاب «دزیره» را من در 11 سالگی خواندم و برای من جذابیت داشت و خیلی زود این کتاب را به پایان رساندم.

صالحی در ادامه به تاثیر کتاب‌ها در مسیر زندگی‌اش گفت: کتاب‌هایی که در کودکی و نوجوانی خوانده‌ام تاثیری زیادی در تصمیم گیری‌های من در بزرگسالی داشته است. کتاب «شازده کوچولو» از کتاب‌هایی است که برای همه خیلی موثر است یا آثار شل سیلور استاین نیز به همین نحو است.

وی به نحوه انتخاب کتاب‌های مورد نظر خود نیز اشاره کرد و گفت: یک دوست کتابخوان دارم و برای مشاوره گرفتن با او در تماس هستم و از او سوال می‌کنم و برای خرید یک کتاب حتما راهنمایی می‌گیرم.

صالحی در بخش پایانی برنامه به مسئله کتابخوانی و راه‌های نهادینه کردن آن در میان مردم اشاره کرد و گفت: برای کتابخوان شدن باید به یکدیگر قول مستمر و پیوسته دهیم، از این کارهای ناگهانی استقبال نمی‌کنم ولی با قول دادن به خودمان می‌توانیم یک کار را ادامه‌دار کنیم.

وی افزود: فضای مجازی بستری مناسب برای این اتفاقات است و مثلا یک روز در هفته را مشخص کنیم و آن روز را کتاب بخوانیم؛ مثلا پنجشنبه‌ها که فردای آن نیز تعطیل است روز مناسبی برای خواندن است و افراد تلاش کنند این روز را به خواندن اختصاص دهند. «پنجشنبه‌های کاغذی» عنوان این قول باشد و به واسطه آن به یکدیگر کتاب معرفی کنیم و حتی می‌شود در آن روز به یکدیگر کتاب هدیه داد.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» با اجرای امیرحسین صدیق و تهیه کنندگی محمدرضا رضائیان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد