سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22458
|
08:36 - 1395/06/06
نسخه چاپی

عضو کمیسیون عمران مجلس درگفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار خبرداد:

قول نوبخت برای پرداخت طلب پیمانکاران تونل کبیرکوه/ سفر معاون وزیر کشور به ایلام برای بررسی رانش زمین تلخاب

قول نوبخت برای پرداخت طلب پیمانکاران تونل کبیرکوه/ سفر معاون وزیر کشور به ایلام برای بررسی رانش زمین تلخاب
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طلب پیمانکاران تونل کبیرکوه از محل اسناد خزانه پرداخت خواهد شد.

"شادمهر کاظم زاده"، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعیایلام بیداردر خصوص آخرین پیگیری ها و اولویت ها در چهار شهرستان دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره اظهار کرد: یکی از پیگیریهای مهم برای منطقه جنوب استان ایلام مطالبات پیمانکاران تونل کبیرکوه بوده که برای تسریع در روند این پروژه دیدارهایی با مسئولان ارشد دولت انجام گرفته است.

وی گفت: برای این منظور در دیدار با نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، علیرغم اینکه شرایط اقتصادی مناسب نیست اما ایشان قول مساعد داده تا طلب پیمانکاران از محل اسناد خزانه پرداخت گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به پیگیری ها برای توسعه اراضی کشاورزی منطقه نیز افزود: پروژه 550 هزار هکتاری زمین های کشاورزی دهلران و خوزستان در دستور کار ویژه قرار دارد تا از محل صندوق توسعه ملی کمک های لازم صورت گیرد و علاوه بر این دو هزا هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بدره آب خواهند شد.

کاظم زاده ادامه داد: علاوه بر این یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان دره شهر سد سیکان بوده که پیگیری ها برای این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

رانش زمین روستای تلخاب یک تهدید است/ سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منطقه

وی در ادامه با اشاره به مشکل رانش زمین در روستای تلخاب در مجاور سد سیمره نیز گفت: برای رفع این مشکل دیدارهایی با برخی مسئولان کشوری انجام گرفته است.

نماینده حوزه انتخابیه دهلران در مجلس بیان کرد: برای این منظور قرار است ظرف روزهای آینده "اسماعیل نجار"، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برای بازدید از این منطقه و اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص به استان ایلام سفر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: علاوه بر این رایزنی ها با اداره راه و شهرسازی استان ایلام و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام برای بررسی انجام و از نزدیک مسائل و مشکلات رانش زمین در این روستا بازدید بعمل امد.

کاظم زاده ضمن تشکر از اطلاع رسانی پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار به خاطر پوشش مناسب این مشکل تأکید کرد: با توجه به اینکه این مشکل در منطقه نگران کننده است لذا بایستی اقدامات لازم پیش از وقوع حادثه احتمالی انجام گیرد.

وی عنوان کرد: در این زمینه بایستی حداقل اقدامات ایمنی تا قبل از شروع بارندگی ها انجام گیرد چرا که رانش زمین روستای تلخاب یک تهدید جدی است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب