سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22452
|
07:20 - 1395/06/06
نسخه چاپی

گزارش؛

تحول در کشاورزی ایوان باطرح آبرسانی به دشت زرنه

تحول در کشاورزی ایوان باطرح آبرسانی به دشت زرنه
اجرای طرح آبیاری و آبرسانی به دشت زرنه علاوه بر اینکه زمینه توسعه کشاورزی در منطقه را فراهم می کند رضایت کشاورزان ، آبادانی منطقه و تحول در صنعت کشاورزی را در بر خواهد داشت.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، کلنگ اجرای طرح آبیاری و آبرسانی به دشت زرنه با اعتبار بالغ بر 95 میلیارد ریال در خرداد ماه سال 94 با حضور مسئولین استان و شهرستان برزمین زده شد ، اجرای این طرح علاوه بر اینکه زمینه توسعه کشاورزی در منطقه را فراهم می کند رضایت کشاورزان ، آبادانی منطقه و تحول در صنعت کشاورزی را در بر خواهد داشت و هزینه های کشاورزی را کاهش خواهد.

این طرح بزرگ 510 کیلومتر لوله گذاری دارد که از خدمات و مزایای آن هفت روستا بطور مستقیم با جمعیت بیش از 710 خانوار بهره مند خواهند شد

ولی پور از کشاورزان این منطقه در گفتگو با خبرنگار ما گفت : زمینهای منطقه در حال حاضر به صورت دیم کشت می شوند که با اجرای این طرح آبیاری سنتی تبدیل به آبیاری مکانیزه خواهد شد  ، میزان مصرف آب کاهش پیدا می کند و تنوع کشت محصولات و بازدهی آنها در منطقه بیشتر خواهد شد.

عباس سرتنگی مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایوان در این زمینه اظهار کرد: با اجرای این طرح 1850 هکتار از اراضی دیم شهرستان تبدیل به آبی خواهد شد و الگوی کشت جدید که شامل دانه های روغنی و ذرت هست به برنامه های جهادکشاورزی شهرستان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تحول در حوزه کشاورزی تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته ایم و در این راستا با برنامه‌ریزی منسجم سعی در تحقق این مهم در شهرستان ایوان و در مجموع استان ایلام را داریم.

معروف بسطامی فرماندار ایوان نیز در خصوص گفت: اجرای طرح آبیاری دشت زرنه دارای بیش 60 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد که زمینه اشتغال بیش از 600 نفر را فراهم می کند.

وی افزود : خط انتقال اصلی این طرح به طول 6 کیلومتر دارای 12 ایستگاه فرعی با اعتبار بیش از 11میلیارد تومان که در سال گذشته به بهره برداری رسید، با توجه به سرعت روند اجرای این پروژه پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد و کشاورزان از مزایای آن بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب