سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22448
|
07:22 - 1395/06/06
نسخه چاپی

گزارشِِ؛

کمای مطلق دی کلینیک ملکشاهی/ تنها راه نجات پروژه تزریق اعتبار است

کمای مطلق دی کلینیک ملکشاهی/ تنها راه نجات پروژه تزریق اعتبار است
روند کار ساخت و ساز دی کلینیک شهرستان ملکشاهی در مراحل اولیه باقی مانده و با کندی پیش می رود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازملکشاهی خبر، شهرستان ملکشاهی فاقد مرکز بیمارستانی مجهز و رسمی است وتنها مرکز اورژانس این شهرستان نیز امکانات اساسی مانند سی تی اسکن و... ندارد و فعالیت پزشکان متخصص دراین مرکز هنوز درسطح محدود و چند روز درهفته صورت می پذیرد.

مراجعات تخصصی درمانی و دندانپزشکی ساکنان شهرستان ملکشاهی به مرکز استان صورت می گیرد و خدمات بهداشتی درمانی تکمیلی درخود شهرستان هنوز ارائه نمی شود.

همزمان با تصویب شهرستان ملکشاهی در سال 87 طرح تجمیع ادارت این شهرستان با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در دستور کار دولت دهم قرار گرفت و بخش اسکلتی آن نیز تا پایان دولت تقریباً تکمیل شد و انتظار ادامه کار در دولت یازدهم می رفت.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و سفر هیئت دولت به استان طرح تجمیع ادارت با مصوبه وزیران به وزارت بهداشت واگذار و طرح احداث دی کلینیک شهرستان در پنج طبقه شامل اورژانس، اتاق عمل و ساختمان اداری شبکه بهداشت جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ملکشاهی با اعتبار 80 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

در جریان بازدید سال گذشته رئيس دانشگاه علوم پزشكي و معاون عمراني استانداري از روند ساخت دی کلینیک شهرستان قرار بود این طرح تا پایان سال 94 به اتمام برسد،اما هنوز ساخت و ساز آن به کندی پیش می رود.

گرچه احداث این مرکز درمانی از مصوبه های سفر استانی هیئت دولت بود ولی تکمیل شدن این پروژه به درازا انجامیده و مردم شهرستان از این بابت گلایه مند می باشند.

باتوجه به نیاز ضروری شهرستان به مرکز درمانی وبیمارستان عمومی، امید آن می رود که مسئولین ذیربط، ضمن توجه ویژه به این ضرورت، به منظور راه اندازی وبهره برداری هرچه سریعتر دی کلینیک تخصصی، اقدامات لازم را بعمل آورند و موانع احتمالی را برطرف نمایند.

"سیدحسینعلی موسوی" فرماندار ملکشاهی در گفتگو با ملکشاهی خبر، گفت: به دنبال سفر هیئت دولت به استان ایلام در سال 93، یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان از دولت تدبیر وامید، بحث بهداشت و نبود بیمارستان در شهرستان بود.

وی اظهار کرد: با پیگیریهای بعمل آمده و طرح موضوع با وزیر بهداشت، متعاقب آن با احداث دی کلینیک در شهرستان ملکشاهی به منظور رفع مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی موافقت گردید.

موسوی افزود: به منظور تسریع در روند این پروژه و اینکه در کوتاه مدت مردم شهرستان از مزایای آن برخوردار شوند، استاندار ایلام مجتمع اداری در 5 طبقه با زیربنای پنج هزار مترمربع به دانشگاه علوم پزشکی استان واگذار نمود.

فرماندار ملکشاهی گفت: کل اعتبار مورد نیاز جهت تزریق به این پروژه 140 میلیارد ریال می باشد که جهت تکمیل آن نیاز به 80 میلیارد ریال می باشد.

وی تصریح کرد: مسئولین مربوطه قول داده اند که در جهت جذب این 80 میلیارد ریال در کوتاه مدت و تزریق به این پروژه تلاش نمایند.

موسوی اذعان کرد: ظرف مدت حداکثر دوسال آینده این پروژه به بهره برداری خواهد رسید و شهروندان این شهرستان از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

"علی دل پیشه" رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: پروژه احداث دی کلینیک شهرستان ملکشاهی یکی از تصمیمات موثر استان بود و ساختمان مجمتع اداری شهرستان جهت دی کلینیک تغییر کاربری داده شد.

وی اظهار کرد: کار مقاوم سازی این پروژه انجام شده و اعتبار فاز اول آن اتمام گردیده است.

دل پیشه افزود: با ستاد اجرایی فرمان امام رایزنی کردیم و قرار شد دو میلیارد تومان اعتبار جهت پروژه دی کلینیک ملکشاهی اختصاص دهند، استاندار ایلام هم قول دو میلیارد تومان داده اند و از وزارت بهداشت هم قول چهار میلیارد تومان گرفته ایم که با هشت میلیارد تومان این پروژه تکمیل خواهد شد.

قبل از خط پایان دولت ، دی کلینیک ملکشاهی را از کما خارج کنید

با گذشت بیش از دوسال از این مصوبه و بروکراسی های زیاد مردم هنوز اقدامی که بتواند تأثیر مثبتی بر سلامت آنها گذاشته شود ندیده اند و انتظار می رود دولت یازدهم قبل از رسیدن به خط پایان دولت این پروژه را از حالت کما خارج کند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب