سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22446
|
16:10 - 1395/06/05
نسخه چاپی

امام جمعه موقت ایلام:

دولت در عمل اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند

دولت در عمل اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند
امام جمعه موقت ایلام گفت:اقتصاد مقاومتی را نباید در قالب حرف و سخن گذاشت بلکه باید به صورت عملیاتی وارد این عرصه شد.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام شمس الله سراج امام جمعه موقت ایلام در خطبه های نماز جمعه این هفته  اظهار کرد: به مناسبت شهادت رجایی و باهنر این هفته را به نام هفته دولت و روز مبارزه با تروریست نامگذاری شده است، در این هفته دولت خدمات خود را به مردم ارائه می‌کند و در نظام دینی نیز به این رویه یعنی اعلام فعالیت‌های انجام شده پرداخته شده است.

خطیب موقت جمعه ایلام گفت: دولت‌مردان گزارشاتی در در هفته دولت به مردم ارائه کرده و مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت نکاتی را تذکر دادند که باید دولت به تذکرات رهبری عنایت داشته داشته باشد.

وی ادامه داد: معظم له به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و از دولت خواست این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند، در واقع اقتصاد مقاومتی را نباید در قالب حرف و سخن گذاشت بلکه باید به صورت عملیاتی وارد این عرصه شد.

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: تنها خطبای جمعه در قالب سخنرانی و سفارش به این موضوع می‌پردازند و نمی‌توانند در عمل کاری انجام دهند، هر هفته ائمه جمعه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرده و با حرف هم دردی دوا نمی‌شود.

سراج تصریح کرد: افزون بر ائمه جمعه بسیج و بسیج سازندگی به این مقوله می‌پردازند و در روستاها بر حسب توان خود فعالیت‌هایی انجام داده و انجام می‌دهند اما باید دولت وارد این عرصه شود.

خطیب موقت جمعه ایلام گفت: فعالیت‌های انجام شده در این راستا بسیار جزیی بوده و جوابگوی نیازهای اصلی و اساسی نیست، بارها از من خواسته شده که در باب اقتصاد مقاومتی سخنرانی کنم و به دلایلی قبول نکردم، اقتصاد مقاومتی یک موضوع تخصصی بوده و بنده رشته اقتصاد نخوانده‌ام.

وی ادامه داد: در اوایلی که موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شد اعلام کردم که یک کار در این راستا می‌توانم انجام دهم و آن نوشتن نامه به اقتصاددان‌ها برای تحلیل درست موضوع اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: با تحلیل درست اقتصاددان‌ها از موضوع اقتصاد مقاومتی بهترین روش در ترویج این فرهنگ است، اقتصاددانان باید با ارائه پیشنهاد و حتی نقد این موضوع در راستای تحقق هرچه بیشتر اقتصاد مقاومتی بکوشند.

سراج تصریح کرد: تا کنون موضوعی از سوی اقتصاددان‌های مطرح نشده است امیدواریم این رویه جدی گرفته شود، رهبری و رئیس جمهور در این راستا توصیه‌های فراوانی داشته‌اند که باید این موضوع محقق شود.

خطیب موقت جمعه ایلام گفت: مجلس شورای اسلامی و مدیران رده سوم و چهارم مملکت نیز در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار نظر مثبت داشته‌اند حال این سئوال پیش امده چه کسی مانع تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی ادامه داد: اگر قانون در این راستا نداریم نمایندگان مجلس با طرح چند فوریتی در این راستا اقدام عملیاتی داشته باشند نمایندگان مجلس باید در این راستا وضع قانون کنند و اگر در این زمینه قانون وجود دارد اما مجریان توجه نمی‌کنند باید مسؤولان خاطی عزل شوند.

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: فرصتی باقی نمانده و با حرف خالی نیز اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد؛ مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی را طرح فرمودند و مسؤولان اجرایی باید در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

سراج تصریح کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری در دیدار با هیأت دولت طرح فرمودند موضوع سیاست خارجی بود، معظم‌له به صراحت فرمودند که در سیاست خارجی با بد کسی طرف هستیم، برخی در خصوص قضیه برجام اظهار نظر کرده و آن را فتح‌الفتوح دانسته و عده‌ای آن را مانند عهدنامه ترکمن‌چای می‌خوانند.

خطیب موقت جمعه ایلام گفت: دولت باید شفاف‌سازی کند و ثمرات برجام را اعلام کند تا مردم بدانند تا برخی سیاه‌نمایی نکنند اگر هم کاری صورت نگرفته که بحث دیگری است، در سیاست خارجی اعتماد به دشمن غلط است، هر دولتی که در راس قرار دارد باید مراقب این مهم باشد.

وی ادامه داد: در دوره‌‌ای رئیس مجلس به صراحت اعلام کرد که در قضیه مذاکره ما دُرّ غلطان ندادیم تا آبنبات بگیریم، یعنی پشت پرده‌هایی وجود دارد که باید رئیس مجلس اینگونه سخن می‌گفت.

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: من پس از این سخنان با خود عهد کردم که نسبت به قضایایی که یک طرف آن را نمی‌دانم اظهارنظر نکنم، من از پشت پرده مذاکرات خبر ندارم و تنها به عبارت مقام معظم رهبری توجه دارم که به صراحت اعلام کردند باید مراقب دشمن باشیم.

وی ادامه داد: معظم‌له در باره فضای مجازی نیز توصیه‌هایی فرمودند، مملکت در صنایع فضایی ماهواره پرتاب می‌کند و در حوزه موشک، موشک قاره‌پیما می‌سازد و در حوزه صنایع دفاعی ترقی و پیشرفت داشته است، چرا شبکه‌های اجتماعی بومی نداریم؟

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: چرا باید تلگرام و واتس‌آپ اطلاعات هموطنان‌مان را در آن طرف مرزها بررسی کند، کشورمان در بخش‌های مختلفی پیشرفت داشته، اما دراین راستا باید اقداماتی انجام دهد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب