سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 22414
|
09:17 - 1395/06/03
نسخه چاپی

با کسب سه نشان طلا و نقره؛

استان ایلام عنوان برتر لیگ علمی پایا را کسب کرد

استان ایلام عنوان برتر لیگ علمی پایا را کسب کرد
دانش آموزان بسیجی سازمان دانش آموزی ایلام در مسابقات علمی لیگ پایا کشور با کسب دو نشان طلا و یک نقره موف به کسب عنوان دومی مسابقات شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام بیست، "ایوب ناصری" مسئول سازمان بسیج دانش آموزی ایلام با اعلام این خبرگفت: دانش آموزان مدرسه راهنمایی تیز هوشان شهید بهشتی ایلام كه به عنوان نماینده استان ایلام در این مسابقات شركت کرده بودند توانستند رقبای کشوری خود را شکست داده و به عنوان دومی این مسابقات دست یابند.

ناصری با تبریک کسب این عنوان به دانش آموزان بسیجی بیان کرد: سازمان بسیج دانش اموزی کمک به افزایش سطح علمی دانش آموزان ایلامی از اهداف اصلی سازمان بوده و در این راستا با برگزاری طرح های مختلف علمی اعم از آیه های تمدن، مسابقات علمی و لیگ پایا اقدامات مناسب و در خور شأنی برای دانش آموزان داشته است.

رقابت 50 هزار نفری دانش آموزان در لیگ علمی پایا

"سمیه قاسمی" مسئول علمی بسیج دانش آموزی و دبیر لیگ علمی در استان ایلام با تبریک موفقیت دانش آموزان ایلامی گفت: لیگ علمی پایا در دو بخش استانی  با 50 هزار دانش آموز در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست متوسطه دوم و علوم پایه سال اول متوسطه در سراسر کشور بر گزار شد.

وی ادامه داد: پس از رقابت علمی استانی ، 10 هزار نفر از دانش آموزان به مرحله کشوری راه یافتند که پس از پالایش نهایی در این مرحله تعداد ۳۸۷ دانش آموز در قالب ۷۶ تیم مجوز حضور در بخش رقابت های نهایی را کسب کردند.

دبیر لیگ علمی پایا در استان ایلام اظهار داشت: دانش آموزان بسیجی استان با توکل به خدا، تلاش و برنامه ریزی دقیق خود علاوه بر حضور در بخش نهایی این مسابقات موفق به کسب دو نشات طلای انفرادی شدند.

مسئول علمی بسیج دانش آموزی ایلام بیان کرد: در این مسابقات تیم استان در رشته علوم پایه متوسطه اول به رقابت با سایر دانش آموزان کشور پرداختند.

قاسمی افزود: در بخش گروهی نیز با احتساب مجموع امتیازات، مدال طلای تیمی به استان مازندان رسید و تیم ایلام متشکل از دانش آموزان آرمان عزیز بیگی، محمد چراغی، احمد صالحی، علی امیدی و علی قنبربیگی به مدال نقره دست یافت.

وی در پایان عنوان کرد: مرحله کشوری مسابقات لیگ علمی به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی تهران برگزار بود که دانش آموزان مدرسه شهید بهشتی ایلام با حمایت سازمان بسیج دانش آموزی ایلام به این مسابقات اعزام شدند

 
 
انتهای پیام/ی

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد