سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22355
|
08:54 - 1395/05/31
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی درواکنش به دستگیری دوجاسوس دیپلمات:

دولت با امنیت ملی کشور بازی می کند/ ظریف باید استیضاح شود

دولت با امنیت ملی کشور بازی می کند/ ظریف باید استیضاح شود
جواد کریمی قدوسی با بیان اینکه دولت با امنیت ملی بازی می کند، گفت: وزیر امور خارجه به دلیل باز کردن پای جاسوسان به کشور و عبور کردن از تذکرات مجلس باید استیضاح شود.

"جواد کریمی قدوسی"، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیدار در خصوص سوال ۷ نماینده مجلس از ظریف درباره علت حمایت وزارت خارجه از ۲ دیپلمات فرانسوی و انگلیسی که در حال جاسوسی و عکسبرداری از مراکز نظامی بوده‌اند، اظهار کرد:به دنبال سفر دو دیپلمات غربی به مناطق مرزی کشور و استان کردستان و حواشی به وجود آمده،نمایندگان مجلس از همان آغاز انتشار اخبار این واقعه در جریان موضو قرار گرفته و در روز گذشته 7 تن از نمانیدگان مجلس طرح سوال از وزیر امور خارجه را کلید زدند. 

وی گفت: وزارت خارجه بعد ازدستگیر دو دیپلمات غربی اعلام کرده که این دو نفر با هماهنگی آنها به این مناطق سفر کرده اند، این در حالی است  که این دو دیپلمات اجازه نداشتند به مناطق مرزی نزدیک و از مراکز نظامی عکسبرداری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: بنابراین وزیر امور خارجه مورد سوال قرار گرفته که چرا دستگاه مجموعه وی در برابر این موضوع چنین موضعی گرفته و اینکه چرا برای حمایت از این دو دیپلمات بیانیه حمایتی صادر کرده است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه این اقدام وزرات خارجه و نیز سفر دو دیپلمات غیرقانونی بوده ادامه داد: وزارت خارجه به چه دلیلی اجازه حضور این افراد به مناطق مرزی داده است و این موضوع ساده ای نیست و آقای وزیر خارجه باید پاسخگو آنان باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: دولت و به خصوص وزارت خارجه از تذکرات مجلس عبور می کند و بعد از این موضوعات باید شخص وزیر خارجه را استیضاح کرد و در این خصوص دولت با امنیت ملی بازی می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: باز کردن پای جاسوسان و بحث نفوذ در قراردادهای جدید نفتی و آمدن هیئت های خارجی باعث می شود که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنند.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: این موارد موضوعات مهمی است که باید پیگیری های لازم تا حصول نتیجه نهایی برای آنان انجام گیرد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب