سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21877
|
09:02 - 1395/05/04
نسخه چاپی

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

ورود مجلس به پرونده خرید هواپیما از "بوئینگ‌"/ رکود اقتصادی گریبانگیر کشور شده است

ورود مجلس به پرونده خرید هواپیما از "بوئینگ‌"/ رکود اقتصادی گریبانگیر کشور شده است
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شرکت‌های هواپیمایی در زمان تحویل طوری عمل می‌کنند که خودشان دوست دارند.

به گزارشایلام بیدار، شادمهر کاظم‌زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص خرید 100 فروند هواپیما بوئینگ اظهار داشت: اولین موضوعی که در این زمینه وجود دارد، بحث اولویت است؛ اولویت امروز کشور ما موضوع اشتغال، بیکاری جوانان و تورم است.

وی افزود: خرید هواپیما می‌تواند بخش جزئی از اشتغال کشور را رونق ببخشد که اصلا در اولویت قرار ندارد، و اولویت امروز کشور ایجاد اشتغال گسترده برای جوانان و عبور از رکود اقتصادی است که گریبانگیر کشور شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید موضوعاتی مثل خرید هواپیما را برای مواقعی کنار بگذارد که کشور از شرایط اقتصادی بهتری برخوردار است گفت: بحث دومی که در خصوص خرید هواپیما از کشورهای غربی مطرح است، موضوع بدعهدی شرکت‌های فروشنده است.

کاظم‌زاده با اشاره به بدقولی ایرباس در تحویل هواپیماهای خریداری شده به ایران به دلیل عدم تایید این موضوع توسط آمریکا عنوان کرد: شرکت‌های فروش هواپیمایی بارها قراردادهای مختلفی با ما نوشته‌اند و در زمان تحویل طوری عمل می‌کنند که خودشان دوست دارند.

وی با اشاره به سیاسی‌کاری شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگر ما به این قراردادها ورود می‌کنیم باید جمیع جهات از صفر تا صد قراردادها مشخص باشد، تا شرکت‌های هواپیمایی بهانه‌جویی نکنند که کشور ما چند ملیتی است و فلان کشور اجازه تحویل هواپیماها را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: محکم کاری قراردادها هم برای زمانی است که مشکلات اقتصادی کشور حل شده باشد و با مشکلات عمده‌ای مثل رکود و بیکاری در کشور مواجه نباشیم؛ آن‌گاه می‌توانیم به فکر خرید هواپیما و محکم‌کاری قراردادها باشیم.

کاظم‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا از وزیر راه برای پاسخگویی در کمیسیون دعوت خواهید کرد؟" اظهارداشت: بدون شک مجلس به این پرونده ورود پیدا خواهد کرد و از هفته آینده این موضوع را رصد خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب