سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21871
|
07:42 - 1395/05/04
نسخه چاپی

مدیر کل دامپزشکی ایلام تأکید کرد؛

لزوم پرداخت یارانه صادراتی به صنعتگران طیور

لزوم پرداخت یارانه صادراتی به صنعتگران طیور
مدیر کل دامپزشکی ایلام بر لزوم پرداخت یارانه صادراتی به صنعتگران طیور تأکید کرد.

به گزارشايلام بيدار، وهاب پیرانی در دیدار نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از اداره کل دامپزشکی استان، افزود: از جمله مشکلات این صنعت، نقش محدود اتحادیه ها در تصمیم گیری ها، سیاستگزاری ها ، سرمایه گزاری ها و به طور کلی زنجیره تولید است.

وی اظهار کرد: یکی از راه های حل مشکلات صنعت طیور، حمایت از صادرات و تلاش برای صدور مرغ به کشورهای همجوار و پرداخت یارانه صادراتی به این صنعت است.
به گفته پیرانی با وجود آنکه زنجیره تولید در صنعت طیور در استان کامل نیست اما در سال گذشته 500 تن مرغ منجمد از مرز مهران به کشور عراق صادر شد و با توجه به امتیاز بزرگ همجواری با کشور عراق فرصت خوبی برای صادرات است.
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای گفت: تا ساختار تولید اصلاح نشود دولت نمی تواند مشکلات بخش تولید را حل کند که البته بخش عمده مشکلات به ساختار و سیاست های بانکی و مالی بر می گردد. 
جلال میرزایی یادآور شد: انتظار از دولت این است که بخشی از سود تسهیلات بخش تولید را تأمین کند درحالی که در مقطع کنون دولت به علت مقروض بودن پولی برای حمایت از تولید ندارد. 
وی افزود: در شرایط کنونی، باید اصلاحات اساسی انجام پذیرد تا مشکلات بخش تولید حل شود ضمن اینکه در کوتاه مدت باید نگاهی به بازار عراق داشته باشیم. 
این نشست با حضور نمایندگان اتحادیه مرغداران استان در اداره کل دامپزشکی استان ایلام برگزار شد.
386 واحد مرغداری با ظرفیت پرورش هفت میلیون قطعه در هر دوره پرورش در این استان وجود دارد.

 

انتهای پیام /س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد