سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21745
|
08:11 - 1395/04/29
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

یک بام و دو هوای مسئولان برای احداث فرودگاه آبدانان/ اینجا پرواز کردن تنها یک رؤیاست

یک بام و دو هوای مسئولان برای احداث فرودگاه آبدانان/ اینجا پرواز کردن تنها یک رؤیاست
علیرغم وعده های داده شده برای راه اندازی فرودگاه ابدانان اما هیچ اعتباری برای آن تخصیص داده نشده است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::زمان زیادی تا پایان دولت یازدهم باقی نمانده و وعده های داده شده دولت در این مدت بیش از سه سال در هاله ای از ابهام قرار دارند، دولت و مجموعه مدیران استانی وعده هایی را برای احداث و یا افتتاح برخی طرح ها داده اند که تاکنون نه تنها برخی از این طرح ها قابل اجرا هم نبوده بلکه در یک خواب عمیقی به سر می برند.

یکی از این طرح ها  راه اندازی فرودگاه آبدانان ایلام است که در وهله جدید توزیع اعتبارات هیچ تخصیصی برای آن صادر نشده است، نیاز به استفاده از فرودگاه در مناطق جنوبی استان ایلام بر هیچ کش پوشیده نیست و با توجه به طولانی بودن شهرستان ابدانان با مرکز استان برای مسافرت هوایی احداث ان می تواند کمک شایانی به مردمان این منطقه از استان کند.

در همین راستا "مجید عسکری"، فرماندار ابدانان در این خصوص با اشاره به موقعیت مناسب و مشخصات فنی فرودگاه آبدانان گفت: سال گذشته از طریق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هماهنگی هایی با فرماندهان نیروی هوایی و هواپیمایی جمهوری اسلامی به منظور اخذ مجوز استفاده عمومی از فرودگاه آبدانان بعمل آمدو مقرر شد100میلیارد ریال برای بهسازی، تجهیز و راه اندازی آن اختصاص یابدکه تاکنون هیچ مبلغی به این موضوع اختصاص نیافته است.

وی موقعیت فرودگاه این شهرستان را برای استفاده مردم شهرستان های جنوب استان ایلام و برخی شهرهای استان خوزستان مناسب دانست و اضافه کرد: در آخرین پیگیری هایی که از طریق فرمانده گروه پدافند هوایی آبدانان بعمل آمده تاکنون هیچ بو دجه ای برای راه اندازی این مرکز در نظر گرفته نشده و با توجه به مالکیت ارتش بر این فرودگاه، تخصیص اعتبار خارج از موازین ارتش مقدور نیست.

قرار شد با راه اندازی و تجهیز فرودگاه آبدانان مشکل سفرهای هوایی جمعیت 350 هزار نفری شهرستان های آبدانان، بدره، دره شهر، دهلران، پلدختر و اندیمشک برطرف شود اما با این وضعیت مردمان این مناطق هنوز که هنوز امیدوار به رفع این مشکل برای انجام سفرهای هوایی خود هستند.

 مبلغ پیش بینی شده که در بالا به آن اشاره شد قرار بر این شد تا به منظور تعریض و اصلاح باند پرواز، تهیه و نصب امکانات ناوبری، تامین نیازها و ملزومات تدارکاتی و اداری، خرید و نصب امکانات فنی مراقبت های پرواز و جبران سایر نواقص و تامین تجهیزات فنی این فرودگاه هزینه شود و با توجه به شرایط کنونی امکان این مهم وجود ندارد.

این در حالی است که حتی مسئولان بلندپایه وزارت راه و شهرسازی نیز در جریان سفر به استان ایلام بر راه اندازی این مهم تأکید کرده بودند، در  این راستا خیراله خادمی، خیراله خادمی در حاشیه آیین آغاز عملیات بهسازی فرودگاه آبدانان اظهار کرد: این کار با پیگیری های مسئولان استان ایلام و موافقت وزیر راه و شهرسازی و همچنین اخذ مجوز از ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

وی افزود: برای انجام این کارها هزینه ای معادل 100 میلیارد ریال در مرحله اول اختصاص یافته تا با استفاده از آن عملیات راه اندازی و تجهیز فرودگاه آبدانان انجام شود و در آینده نزدیک نیز اعتبارهای مورد نیاز دیگر بخش ها نیز اختصاص خواهد یافت.
معاون ساخت راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: مردم استان ایلام بخاطر فداکاری هایشان در هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از سرحدات ایران اسلامی، شایسته خدمات خالصانه و بی منت هستند.

در واقع تمامی این اظهارات در حالی است که حتی به گفته فرماندار ابدانان هیچ گونه تخصیصی برای راه اندازی فرودگاه ابدانان داده نشده و این خود باعث ایجاد مشکلاتی شده تا شهروندان این مناطق خیری از وعده های عمل نشده نبینند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد