سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21663
|
12:41 - 1395/04/26
نسخه چاپی

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان در پاسخ به ایلام بیدار:

شهریور ماه زمان ورود شورای نگهبان به انتخابات سال 96/ پرونده حقوقی اهانت کنندگان به شورای نگهبان در حال پیگیری است

شهریور ماه زمان ورود شورای نگهبان به انتخابات سال 96/ پرونده حقوقی اهانت کنندگان به شورای نگهبان در حال پیگیری است
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ایلام گفت: پرونده حقوقی اهانت کنندگان به شورای نگهبان در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار، "یوسف امیدی"، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام در نشست مطبوعاتی به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار کرد: در قانون اساسی، سه وظیفه مهم برای شورای نگهبان پیش بینی شده و در واقع این نهاد تضمین کننده اسلامی و جمهوری بودن قوانین است.

وی گفت: نیاز به اطلاع رسانی یکی از مهمترین موضوعات مهم در جامعه مطرح بوده و نیاز به این نقش غیرقابل انکار است.

این مسئول افزود: در انتخابات اخیر در استان ایلام به دلیل عدم اطلاع رسانی های به موقع مسائلی به وجود آمد و اگر اطلاع رسانی ها در اسرع وقات صورت می گرفت این مسائل و مشکلات به وجود نمی امد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام ادامه داد: بر هیمن اساس لازم بود برخی اطلاع رسانی ها انجام می گرفت تا جلوی مطالب خلاف واقع گرفته می شد تا مردم در جریان باشند.

امیدی بیان کرد: لزوم استفاده از رسانه ها در انتخابات اخیر بیش از انتخابات گذشته تأثیرگذار بود و بدون شک در انتخابات سال های بعد این تأثیری گذاری شدت بیشتری را به خود خواهد گرفت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام یکی از مشکلات موجود در بحث انتخابات را موضوع تجمیع قوانین انتخابات عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه پنج انتخابات مختلف در هر دوره ای برگزار و در برخی دوره ها با دو انتخابات مجزا و با قوانین مختلف اجرا می شود لذا تجمیع این موضوع می تواند به اجرای راحت تر برپایی انتخابات کمک شایانی نماید.

وی در ادامه با اشاره به اماری از انتخابات اخیر در استان ایلام نیز اضافه کرد: در این انتخابات تعداد 272 نفر در استان ایلام و در مجموع هر دو حوزه بیش از دو بار رأی خود را به صندوق های رای ریختند و 264 نفر از این تعداد دو بار و تعدادی هم از سه تا چهار بار رای دادند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام خاطرنشان کرد: این آمار در نتایج انتخابات تأثیری نداشت اما باید شرایطی ایجاد گردد تا در انتخابات اتی این مشکل رفع شود.

پیگیری های حقوقی برای اهانت کنندگان به شورای نگهبان

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلام بیدار مبنی بر دخالت غیرقانونی برخی مسئولان ارشد استان در امر انتخابات و اظهارنظرهای خلاف واقع درباره رد صلاحیت شدگان و نیز اهانت کنندگان به این نهاد آیا پیگیری های حقوقی صورت گرفته یا خیر نیز گفت: در ابتدا باید اشاره کنم تنها دو نفر می توانند در امر انتخابات دخالت کنند و آن هم هیئت های نظارت و اجرایی هستند و به غیر از این دو دسته حتی کسانی و یا دستگاه هایی که در امر انتخابات مشارکت دارند حق دخالت را ندارند.

این مسئول ابراز کرد: پیگیری های حقوقی در برخی موارد از جمله اهانت کنندگان صورت پذیرفته و به دلیل اینکه یکی از افراد که از اهالی رسانه نیز بوده بعد از تشکیل پرونده و ادامه طی مراحل قانونی با توجه به اینکه نسبت به کار خود متنبه شده از ادامه رسیدگی به پرونده خودداری شده اما دو سه مورد دیگر نیز در دست بررسی قرار دارند.

شهریور ماه زمان ورود شورای نگهبان به انتخابات سال 96

امیدی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلام بیدار مبنی بر زمان ورود به انتخابات سال 96 نیز گفت: شورای نگهبان از شهریور ماه برنامه های خود را برای انتخابات سال 96 آغاز خواهد کرد اگر چه این برنامه های برای وزرات کشور از ماه های بعد از ان کلید خواهد خورد.

وعده رفع مشکلات در 100 روز ساده انگاری است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام در پایان از رسانه ها خواست از نامزدهای آینده بخواهند تا برنامه های خود را ارائه کنند و ساده انگاری است برخی ها وعده حل مشکلات  را در100 می دهند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد