سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21358
|
12:03 - 1395/04/10
نسخه چاپی

گزارش/

مردم ایلام به کمپین "اسرائیل را برمی چینیم" پیوستند + تصاویر

مردم ایلام به کمپین "اسرائیل را برمی چینیم" پیوستند + تصاویر
مردم ایلام در آستانه راهپیمایی روز جهانی قدس به کمپین "اسرائیل را برمی چینیم" پیوستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در توقیم رسمی کشور بعنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است، مسئلۀ قدس یک مسئلۀ شخصی نیست، و یک مسئلۀ مخصوص به یک کشور و یا یک مسئلۀ مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه‏ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده و به فرموده معمار کبیر انقلاب روز قدس روز اسلام است.

همانطور که می دانیم فلسطین سرزمینی است که اولین قبله مسلمانان، دومین مسجد اسلام و سومین حرم شریف (بعد از مکّه و مدینه) در آن قرار دارند و به گفته امام علی علیه السلام، یکی از چهار قصر بهشتی در دنیا (بعد از مسجدالحرام، مسجد النبی صلی الله علیه وآله و مسجد کوفه) بیت المقدس است. این شهر، به طور یکسان، برای پیروان هر سه دین ابراهیمی، مقدس است و قبله امت های پیشین نیز بوده است.

اما با گذشت سالیان سال اسرائیل در پی به دست آوردن این سرزمین است و در این مدت با بی رحمانه ترین روش های جنگیسعی در اشغال این سرزمین دارد، از طر فی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که با اهداف خالص دینی و بمنظور حاکم ساختن احکام اسلام و کوتاه کردن دست آمریکا و غرب از کشور ایران و اسقاط نظام همپیمان اسرائیل و رژیم استبدادی شاه صورت پذیرفت؛ به عنوان ظهور راه سومی در جهان دو قطبی آن روز تلقی شده و با توجه به ابعاد جهانی پیامهای راهبر کبیر انقلاب که احیای فرهنگ دینی و نفی سلطه پذیری، و بر هم ریختن مناسبات ظالمانه حاکم بر سیاست جهانی و احیای سنن و شعائر اسلامی همچون حج ابراهیمی و برائت از مشرکان، و نابودی رژیم نامشروع صهیونیستی و آزادی قدس، و دفاع از نهضتهای آزادیبخش در جهان و جنبشهای اصیل در بلاد اسلامی، و نهضت بازگشت به معنویت و ارزشهای متعالی ادیان الهی از مشخصه های بارز آن بود.

اما در این مسیر ملت ایران دست از حمایت مردم مظلوم فلسطین برنداشته و در هر سال در روز راهپیمایی قدس حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام می دارد.

در همین رابطه مردم استان ایلام نیز برای دفاع از حقوق ضایع شده مردم فلسطین به کمپین "اسرائیل را برمی چینیم" پیوستند، مردم ایلام با عضویت در این کمپین حمایت قاطع خود را از فلسطین و آزادی سازی قدس شریف و نیز نابودی رژیم منحوس صهیونیستی ابراز کردند.

در راهپیمایی روز قدس حضوری حماسی خواهیم داشت

یکی از شهروندان ایلامی در این رابطه به خبرنگار ایلام بیدار گفت: در حقیقت شرکت در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف برای همه مسلمانان جهان و نه ایران است تا از این طریق به وظیفه انسانی خود عمل کرده باشیم.

وی اظهار کرد: اگر همه ما ادعای مسلمان بود را داریم و دلمان برای اسلام لک می زند باید در این راهپیمایی دندان شکن شرکت کنیم تا مردم فلسطین برای احیای دین خود احساس تنهایی نکنند.

این شهروند ایلامی افزود: باید همچون سال های گذشته حضوری پررنگ داشته باشیم تا بار دیگر دشمنان از اعمال برنامه های خود هم در فلسطین و هم در داخل کشور پشیمان شوند.

وی ادامه داد: بدون شک حضور با بصیرت مردم در این راهپیمایی مشت محکمی بر دهان اسرائیل غاصب  و حامیان فاسد انان از جمله امریکا و برخی کشورهای غربی دارد.

این شهروند ایلامی بیان کرد: شرایط  و روز گرم روزه داری هم حتی باعث نمی شود تا از این حضور حماسی خود دست برداریم چرا که در زمان انقلاب بزرگان ما در شرایط سخت تری زیر بمباران ها راهپیمایی کردند.

روز جهانی قدس روز کابوس اسرائیل غاصب است

یکی دیگر از شهروندان ایلامی در این رابطه به خبرنگار ایلام بیدارگفت: روز جهانی قدس روز کابوس اسرائیل غاصب است و این روز به یک روز ننگین برای اسرائیل تبدیل شده است.

وی اظهار کرد:  حضور گسترده مردم خداجو، مؤمن و ولایت‌مدار در راهپیمایی آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان حمایت از مظلومان و ستمدیدگان فلسطین و انزجار از توطئه‌ها و ترفندهای رژیم صهیونیستی و محکومیت ددمنشی‌ها و وحشی‌گری‌های گروه‌های تکفیری و تروریستی و ضد اسلامی داعش بر علیه مردم مسلمان در عراق و سوریه و اقدامات غیرانسانی آل‌سعود در یمن و آل‌خلیفه در بحرین بر علیه حرکت‌های اسلامی و انقلابی مردم منطقه است.

این شهروند ایلامی افزود: حمایت از ملت فلسطین و گروه‏های مبارز فلسطینی در جهت همبستگی و ایستادگی یکپارچه در برابر رژیم صهیونیستی و افشای هویت و نیات نامشروع این رژیم و بهره برداری صهیونیست ها از جریانات تکفیری تروریستی به منظور برهم زدن امنیت کشورهای اسلامی و عربی، از جمله موارد مهمی است که در روز قدس سال جاری باید مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد