سرویس: اقتصادی
کد خبر: 21344
|
15:48 - 1395/04/09
نسخه چاپی

رئیس سازمان صنعت و معدن ایلام:

64 درصد واحدهای صنعتی ایلام فعال هستند/ بهره برداری از 7 طرح بزرگ صنعتی تا پایان سال

64 درصد واحدهای صنعتی ایلام فعال هستند/ بهره برداری از 7 طرح بزرگ صنعتی تا پایان سال
رئیس سازمان صنعت و معدن ایلام گفت: از مجموع واحد هایصنعتی و تولیدی استان 64 درصد فعال هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ايلام بيدار، یارالله نصیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در چهارمین نشست اقتصاد مقاومتی صداوسیمای مرکز ایلام گفت: محور توسعه استان باید صنعت و معدن باشد و در حقیقت با پتانسیل های خوبی که در زمینه نفت و گاز دارد می توان با غفعلیت رساندن انها برای توسعه صنعت در ایلام تلاش کرد.

وی به نامگذاری سال جدید بنام اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: برخود فرض میدانیم در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده با روحیه جهادی و همت مضاعف در لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب کار و تلاش کنیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن ایلام با اشاره به جهت گیری های این سازمان در مقوله اقتصاد مقاومتی افزود: مهمترین جهت گیری در زمینه جذب سرمایه گذار بوده و با توجه به پتانسیل های خوبی که در زمینه نفت و گاز داریم طرح های بزرگی را اعم از پتروشیمی های دهلران و مهران، پالایشگاه نفت و توسعه پالایشگاه ایلام را برنامه ریزی کردیم و در صورت حصول نتیجه می تواند در روند توسعه ای استان جهشی بزرگ ایجاد نماید.

نصیری  مراجعات سرمایه گذاری در استان را دوبرابر سنوات قبل اعلام و تصریح کرد: این مراجعات نشان از اعتماد به سرمایه گذاری در استان بوده و امیدواریم بتونیم نهایت بهره را از آنها ببریم.

وی به بهره برداری از هفت طرح بزرگ صنعتی در ایلام خبر داد و اظهار داشت: در مقوله اقتصاد مقاومتی ما بیشتر به سرانجام رساندن طرح های در حال انجام امید داریم که  در این زمینه هفت طرح بزرگ صنعتی را با سرمایه گذاری 3300 میلیارد و اشتغالزایی بالا مدنظر داریم و پیش بینی می کنیم تا پایان سال آتی و نهایتا شش ماه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان صنعت و معدن ایلام در خصوص واحدها موجود استان که با مشکلاتی نیز مواجه هستند بیان داشت: در خصوص واحدهای تولیدی موجود استان که در طول حیات صنعت دچار تعطیلی و یا کاهش تولید شده اند نیز جلساتی برگزار شده و نهایتا تا کنون 73 واحد تولیدی به بانک های عامل جهت حل مشکلات معرفی و بانک ها ظرف یکناه موظف به حل مشکلات انها شده اند.

نصیری در پایان وضعیت صنعت ایلام را رضایت بخش عنوان و تصریح کرد: از مجموع واحد های صنعتی و تولیدی استان 64 درصد فعال هستند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد