سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21245
|
13:45 - 1395/04/04
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

القای دردسر بودن ملت ایران از راهبردهای آمریکا در پسابرجام است

القای دردسر بودن ملت ایران از راهبردهای آمریکا در پسابرجام است
امام جمعه ایلام گفت:القای دردسر بودن ملت ایران برای دنیا یکی از راهبردها و اهداف رژیم آمریکا پس از برجام بوده که به عنوان موضوعی راهبردی از سوی آمریکایی‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت:‌ دیپلماسی دلار راهبرد همیشگی رژیم عربستان، دیپلماسی تهدید و موضع تهاجمی مختص به آمریکا و دیپلماسی لبخند هم روش دستگاه دیپلماسی کشورمان است و نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل بازیچه دست آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب با درک دقیق از نظم سیاسی حاکم بر جهان همواره بر اساس منطق درست و دلایل عقلی و شواهد تاریخی تأکید داشتند، اظهار کرد: سازمان ملل و شورای امنیت و سازمان حقوق بشر همه این‌ها در دست ابرقدرت‌ها قرار دارند و دنیای امروز گرفتار سازمان‌های دست‌نشانده قدرت‌های بزرگ به ویژه رژیم فاسد و متجاوز آمریکا است.

خطیب جمعه ایلام  سازمان ملل را توجیه‌گر خیانت های بزرگ آمریکا در جهان دانست و افزود: اصولاً شورای امنیت سازمان ملل ساختاری غیرمنطقی و ناعادلانه است و با سوء‌ استفاده از همین ساز و کار غلط آمریکا زورگویی‌های خود را در قالب واژه‌های شریف و الفاظ زیبا بر دنیا تحمیل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حذف نام عربستان از لیست سیاه سازمان ملل تصریح کرد: یکی از بارزترین حرکات زشت و ظالمانه و غیرعادلانه این سازمان که در راستای سیاست‌های استکباری آمریکا بوده حذف نام عربستان از فهرست سیاه است که دبیرکل سازمان ملل با صراحت اعلام کرد با تهدید عربستان نام این کشور را از فهرست نقض حقوق کودکان خارج کرده است. این در حالی است که بر اساس گزارش‌های سازمان ملل رژیم غاصب عربستان با بمباران وحشیانه و مکرر به کشور مظلوم یمن به ویژه مناطق مسکونی آن کشور تاکنون هزاران نفر بیگناه از جمله صدها کودک را کشته است.

وی در تذکری به مسئولان کشور امید داشتن به سازمان های جهانی برا احقاق حقوق ملت را بی اساس دانست و بیان کرد: مسئولان اجرایی به ویژه مذاکره ‌کنندگان ارشد هسته‌ای و برجام نباید امید به اقدام چنین سازمان‌هایی برای احقاق حقوق ملت ایران و جلوگیری از غارت مجدد اموال کشور عزیزمان ایران داشته باشند.

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: تاریخ هم بهترین گواه در این حقیقت است که این سازمان در طول ۶۰ سال عمر خود کوچک‌ترین اقدامی برای احقاق حقوق ملت‌های فلسطین، ایران، عراق و لبنان، پاکستان و افغانستان انجام نداده است. 

امام جمعه ایلام در ادامه گریزی به بیانات رهبری در خصوص امریکا زد و اظهار داشت: موضع قاطع و کوبنده رهبری در مقابل استکبار جهانی دارای نکات مهمی است، یکی از این نکات و اهداف مهم موضوع رفتار رژیم آمریکا پس از برجام است.

نماینده ولی فقیه در استان القای دردسر بودن ملت ایران برای دنیا یکی از راهبردها و اهداف رژیم آمریکا پس از برجام دانست و تءکید کرد: ایمان و باورهای اسلامی،‌ پیشرفت‌های علمی، فناوری هسته‌ای،‌ استقلال سیاسی، نفوذ منطقه‌ای، توانمندی اقتصادی درون‌زا،‌ توانمندی دفاعی و بازدارندگی ملت ایران و … در حقیقت ارکان اقتدار و مصونیت و پیشرفت ملت ما است و دشمن می‌خواهد با نفوذ کردن و خدشه‌دار کردن این موارد به دست خود ما راه نفوذ را بگشاید. برخی از محافل داخلی دانسته یا ندانسته القائات شیطان بزرگ را ترویج می‌کنند.

وی همچنین به سلب تابعیت رهبر دینی مردم مظلوم بحرین آیت‌الله شیخ عیسی قاسم اشاره کرد و افزود: رژیم فاسد آل خلیفه به دلیل نوکری و وابستگی به آمریکا و حکام غاصب عربستان سعودی دست به اقدام سلب تابعیت رهبر دینی مردم مظلوم بحرین آیت‌الله شیخ عیسی قاسم زده و این رژیم سفاک بدیهی‌ترین اصول حقوق بشر را نسبت به مردم مظلوم بحرین رعایت نمی‌کند.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی پرتویی از اقتصاد اسلامی است اظهار کرد: رویکرد اقتصاد مقاومتی راهبردی و کاربردی است پس بنابراین باید مبتنی بر اولویت‌بندی برنامه‌ها و استفاده بهینه از امکانات و توجه به محدودیت‌های موجود در اقتصاد ملی باشد.

امام جمعه ایلام در پایان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی در نظام اسلامی کارآمدترین دستگاه و مظهر اقتدار و عامل امنیت پایدار و مظهر عدالت اسلامی و الهی در جامعه است.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب